De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Universal Saw 18V-100 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

dhollander.lucske@gmail.com 27-01-2022

Goed toestel als je veel rechte zaagsnedes moet maken

Geschreven voor: Bosch Universal Saw 18V-100

De Bosch Accudecoupeerzaag is een handige tool, die goed in de hand ligt en zeer goed werkt. Ook de veiligheidsknop die je langs2 kanten kan bedienen is zeer handig. De decoupeerzaag wordt met 2 zaagjes geleverd, deze zijn goed voor het grove werk en je koopt best direct andere zaagjes bij die je nodig hebt voor je werk.
Als je alle bijbehorende hulpstukken op de machine monteert kan je de zaag zelf niet zien en is deze goed voor rechte zaagsneden en flauwe bochten. Als je echter ronde vormen moet uitzagen, demonteer je best deze hulpstukken, zodat je de zaag ziet en de juiste lijn kan volgen.
Al bij al een zeer handig toestel en zeker eens bekijken waarvoor je deze zou gebruiken, om laminaat te leggen, geen betere keuze, veel andere figuren dan faalt dit toestel.

Pluspunten

• Handig bedienbaar
  • Gewicht goed
  • Heel goed voor rechte zaagsneden

Minpunten

• Moeilijk het zaagblad te zien voor korte bochten

g***********@g******** 27-01-2022

Snoerloze en voldoende krachtige decoupeerzaag.

Geschreven voor: Bosch Universal Saw 18V-100

De decoupeerzaag is heel handig in gebruik. De zaagblaadjes worden heel makkelijk en snel verwisseld. De batterij is handig in gebruik qua opladen en ook bevestigen op het toestel. Geen gesukkel met een kabel. Door de batterij wordt het toestel wel wat zwaarder. Maar de batterij kan ook op andere Bosch toestellen gebruikt worden, wat dan ook weer heel handig kan zijn.
Het toestel heb ik vooral getest om kleinere houten werkjes te maken. Verschillende vloeiende vormen zagen uit verschillende soorten hout lukt vlot. Het toestel ligt goed in de hand en voor zo'n werkjes is het werken zonder kabel enorm handig.
Een aanrader voor elke hobbyist en doe het zelfver.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Zaagjes makkelijk wisselbaar
  • Voldoende kracht

Minpunten

• niet geleverd in koffer

Chiara 25-01-2022

Handig en efficient toestel!

Geschreven voor: Bosch Universal Saw 18V-100

Goed toestel, vlot en handig in gebruik. Ik ben een zeer tevreden gebruiker. Prijs verhouding zeer evenwichtig toestel. Ik zou dit toestel dan ook zeer zeker aanraden. Handig in gebruik is voor mij echt wel een belangrijk aspect. De look is iets minder maar het dient vooral om goed zijn job te doen en minder om de look. We hebben hem meerdere malen gebruikt, de handleiding moet niet gelezen worden want het wijst zichzelf volledig uit.

Pluspunten

• handig
  • effecient

Minpunten

• niet zo een mooi design

Alexander D. 16-01-2022

Sterk toestel op batterij

Geschreven voor: Bosch Universal Saw 18V-100

Voor reviewclub heb ik de Bosch UniversalSaw 18V-100 mogen testen. Wat me direct opviel bij het openen van de verpakking waren de vele meegeleverde accessoires. Er waren 2 zaagbladen voor hout, een hulpstuk op te helpen tegen versplintering, een opzetstuk voor nauwkeurigheid, een beschermkap om het zaagsel tegen te houden en een beschermzool om jouw afgewerkte plaat niet te beschadigen. Het toestel werkt met een 18v accu batterij, deze kan je ook gebruiken op andere tostellen van Bosch. Even dus een extra investering, maar indien je in het gamma van Bosch blijft betaalt dit zichzelf wel terug. Het toestel is heel krachtig en ging met gemak door mijn betonplex platen van 18mm, laminaatplanken en vol hout. Voor een beginnende doe-het-zelver was het ook heel eenvoudig om te gebruiken met gemakkelijke instructievideo’s online en een logische werking. Het wisselen van zaagblaadjes ging heel vlot met kliksysteem en je kan het ook gemakkelijk instellen om in verstek te zagen voor bijvoorbeeld plinten. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Krachtig
  • Werkt op batterij
  • Vele accessoires

Minpunten

• Luid (te verwachten)
  • Blaasfunctie mocht harder

Sarah vw 14-01-2022

Goede zaag

Geschreven voor: Bosch Universal Saw 18V-100

Het toestel doet wat het moet doen. Ik gebruik het vooral voor houten latjes door te zagen en een houten plank in stukken te zagen. Hierbij is het belangrijk dat het recht gebeurt. Dit kan met dit toestel.
Door de batterij die je kan opladen kan je draadloos werken. Dit is gemakkelijk, hierdoor kan ik eender waar in huis met de zaag werken zonder rekening te moeten houden met een eventuele verlengkabel.
Het toestel op zich ziet er goed uit. Het is vrij compact en licht van gewicht. Voor mij is het wel moeilijk om zowel de aan/uit knop in te drukken als de beveiliging.
Het zaagblad in het toestel steken ging verrassend vlot. Ook het er terug uithalen ging met 1 beweging. Zo kan ik deze zaagbladen veilig opbergen.
De variabele snelheid is gemakkelijk wanneer ik tussen materialen switch. Aangezien niet elk materiaal dezelfde snelheid kan verdragen.
De accessoires zijn wel moeilijk op en af het toestel te brengen.

Evelien D. 12-01-2022

Allround Decoupeerzaag

Geschreven voor: Bosch Universal Saw 18V-100

Mijn vorige decoupeerzaag had het na een lange trouwe dienst uiteindelijk begeven. Hoewel ik steeds tevreden was, had ik 1 grote ergernis: de stroomkabel. Het meeste van mijn projecten waarbij ik een zaag nodig heb voer ik uit in de tuin. Hierdoor had ik steeds een lange verlengkabel nodig voor het gebruik van mijn decoupeerzaag. Door deze aankoop is mijn zaagwerk een heel stuk eenvoudiger geworden. Ik kan gaan en staan waar ik wil. Met de bijgeleverde accu kan ik met een volle lading eenvoudig een volledige dag aan de slag. Er worden voldoende accessoires meegeleverd waardoor je een betere kwaliteit bekomt bij het zagen van grote stukken. Het vermogen van de zaag is voldoende om dikke planken en balken doormidden te zagen. Het verwisselen van de zaagbladen is eenvoudig en vlot. Er staan verschillende snelheden op het toestel zodat je de kwaliteit van je zaagwerk kan verhogen. Ik ben zeer blij met deze aankoop en raad dit toestel zeker aan als je op zoek bent naar een kwalitatieve decoupeerzaag.

Pluspunten

• batterijduur
  • accessoires

Minpunten

• lengte zaagblad

Frederic M 11-01-2022

Ideale decoupeerzaag voor de doe-het-zelver

Geschreven voor: Bosch Universal Saw 18V-100

Bij het uitpakken van het toestel en het connecteren van de batterij viel me op dat het toestel relatief zwaar is maar in de praktijk blijkt dit helemaal geen probleem aangezien het toestel meestal steunt op het materiaal dat je zaagt.
Het plaatsen en vervangen van het zaagblad gaat heel vlot zonder extra gereedschap.
Het toestel is voorzien van een venster met markeringen zodat je makkelijk de afgetekende lijn kan volgen.
Wij hebben net onze berging ingericht en ik heb de decoupeerzaag in zowel dunnen als dikkere planken gezaagd en dit ging allemaal zonder enig probleem. De zaagdiepte van 10 cm is ruim voldoende voor de doe-het-zelver.
Het toestel is verpakt in een kartonnen doos dus dit kan als nadeel gezien worden voor het opbergen op lange termijn waarbij de doos het wel eens zal begeven.

Pluspunten

• Precies
  • Krachtig
  • Snoerloos

Minpunten

• Kartonnen verpakking

CarloVOost0610 11-01-2022

Krachtige draadloze decoupeerzaag

Geschreven voor: Bosch Universal Saw 18V-100

De decoupeerzaag is wat mij betreft een aanrader. Het toestel werkt met een batterij en is dus draadloos. Eerst stond ik hier wat argwanend tegenover maar dit was absoluut niet nodig. De machine is krachtig genoeg en de batterij gaat voldoende lang mee.
Wat ik wel wat onhandige vind is dat het toestel niet rechtop blijft staan. Dat zou extra pluspunten opleveren. Nu moet je het toestel steeds ietwat ongemakkelijk op de zijde neerleggen. Verder had ik graag een degelijke opbergkoffer gehad zoals bij andere machines van Bosch wel gebruikelijk is. Nu moet ik het doen met een kartonnen doos.
Ik ben zeer tevreden met de zaagkwaliteit en functies van de decoupeerzaag. Het ledlampje zorgt ervoor dat je goed kan zien waar je gaat werken. Enige wat ik mis is de accessoire om de zaagjes in het toestel zelf op te bergen. Dit wordt niet standaard meegeleverd met deze combinatie.

Pluspunten

• Draadloos
  • Werkt nauwkeurig en stil

Minpunten

• Gewicht
  • Blijft niet rechtop staan