Siemens LC98BH542 - Reviews

860 m³/h
Aansluitwaarde
Kleuren
roestvrijstaal

Beoordeling op basis van 41 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Frans 04-08-2015 Product jaar of meer in bezit

6,7
De afzuig is goed en gemakkelijk. Er zit echter geen terugslag klep in (en is ook niet mogelijk), waardoor deze niet aan te raden is als de afzuig direct naar buiten gaat (vertikaal), er komt daardoor in de winter best veel koude lucht door naar binnen. Hierover zijn wij niet geinformeerd door onze keukeninstallateur die de situatie kent.

Andries 27-03-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design en doet goed zijn werk

Het is een netjes design met goede (dimbare) verlichting. De installatie was wel licht onhandig, ik snap het idee achter de draaiknoppen maar het werkte niet echt lekker, bovendien waren de schroef/plugcombinatie zo strak dat ik een van de torx bouten kapot draaide en niet eens 100% vastkreeg...
Wel handig is de simpele bediening en de duidelijke handleiding met tips.
Het is een unit die erg veel lucht kan verplaatsen, helaas betekent luchtverplaatsing ook geluid. Bij hercirculatie (zo als in mijn geval) betekend dit ook veel geluid, en vanwege het geringe aantal standen is er dus niet echt een stand die echt super stil is. (Voor de duidelijkheid, je hoort de motor niet, alleen de lucht die via de uitlaat terugkomt bij hercirculatie)
Gebruiksgemak krijgt van mij een goed omdat ik graag meer (stille) standen gezien had.

• Luchtafvoer
  • Bediening & handleiding

Minpunten

• Installatie
  • Geluid

Marcel 29-07-2017

Ik herken uw klacht met de installatie, hier exact hetzelfde, waarom lees ik dat nu pas? Ik heb hem gisteren geïnstalleerd en inderdaad, ik heb ook 1 van de bouten (de middelste onderste, die met een rond wieltje vast moest worden gezet) kapot gedraaid. Ondeugdelijke combinatie.

Mr. Timmy 04-04-2015 Product kwartaal in bezit

Mooi apparaat met mooie led verlichting. Ook makkelijk te bevestigen. Let wel op de minimale hoogte van de glasplaat en de maximale lengte van de telescoop. Door mijn hoge plafonds ging dit bijna mis.

Marcel 29-07-2017 Product paar dagen in bezit

Strak ontwerp, installatie-materiaal laat te wensen over

Gisteren de Siemens LC98BH542 gemonteerd volgens de gebruiksaanwijzing. Ik kom na het lezen van meer reviews tot de conclusie dat mijn problemen met het toebehoren niet op zichzelf staat. Als eerste waren de bijgeleverde slangenklemmen onbruikbaar omdat ze muur en muurvast zaten en er geen beweging in te krijgen was. Alletwee. Ik moest daardoor uitwijken naar een bouwmarkt om de klus af te kunnen maken.

Verder was de combinatie plug/schroef dermate strak, dat ik 1 torx schroef bout kapot heb gedraaid. Het ging om de middelste onderste bout, die was vrij ondiep en kleinere maat torx dan de andere 4 bouten. Hierdoor gaat het mis met indraaien.

Ik vind het erg jammer, dat er niet goed wordt nagedacht over dit soort dingen, die mogen niet misgaan, Bovendien kosten deze onderdelen weinig, dus bespaar er dan ook niet op. Lever de beste slangenklem en zorg ervoor dat de bijgeleverde schroeven goed ingevet zijn tevoren, en dat er eventueel passende bitjes bij worden geleverd, niet iedereen heeft ze namelijk thuis liggen. Het kost een paar euro extra Siemens... en het scheelt onvrede bij klanten zoals ik.

Als laatste merk ik dat de dimbare led verlichting geen 'geheugen' heeft. Elke keer start de verlichting op de maximale felle stand en moet ik hem opnieuw dimmen. Als ik dat tevoren had geweten, had ik hem denk ik niet gekocht, ik hou daar niet van. Maar dat is persoonlijk.

Pluspunten

• mooi ontwerp

Minpunten

• led verlichting onthoud de dim-stand niet
  • installatie materialen zijn zwaar onder de maat

Marcel1970 29-07-2017

Teleurstellend bij de installatie...

Als eerste merk ik op, dat de dimbare led verlichting geen 'geheugen' heeft. Elke keer start de verlichting op de maximale felle stand en moet ik hem opnieuw dimmen. Als ik dat tevoren had geweten, had ik hem denk ik niet gekocht, ik hou daar niet van. Maar dat is persoonlijk.

Aart 13-07-2017 Product paar weken in bezit

Siemens afzuigkap

Een mooie aanwinst voor iedere keuken, ziet er mooi strak uit, goede afzuigcapaciteit.
Verlichting is dimbaar. Een zeer goede aankoop.

Jean56 23-06-2017

mooi strak design

Afzuigkap voldoet geheel aan de verwachting.
Zuigt goed af, niet veel lawaai.
Geintergreerde led verlichting dimbaar, prima!
Mooie roosters, kunnen in afwasmachine om schoon te maken.

Leen Vos 13-05-2017

Wat een power met weinig geluid

In aansluiting op onze bakplaat en magnetron hebben we bewust voor deze wandschouwkap gekozen als onderdeel van de StudioLine, veel zuigkracht, weinig geluid en prima verlichting op de kookplek

Jeannette van I 27-04-2017

Mooi brede afzuigkap

Vorige maand gehangen, en wil geen andere meer.
Perfecte verlichting op de kookplaat stand keuzes genoeg en maakt gelukkig geen herrie.

AnitaPeek 26-04-2017

Grote zuigkracht maar heel stil.

Mooie afzuigkap een sieraad in de keuken. strak afgewerkt. Groet zuigkracht, relatief heel stil. Mooie verlichting die zelfs dimbaar is. Kortom een top apparaat.

meij70 25-04-2017

Koken in stilte zonder geurtjes

Vorige maand deze wandschouwkap gekocht bij onze nieuwe keuken. Bij het in gebruik nemen valt direct op hoe stil de afzuiger werkt. Echt een aanrader in de keuken!

Sushama 17-03-2017 Product paar weken in bezit

Stille en sterke afzuiger

Mooi design, sterke afzuiger en maakt weinig geluid. Precies zoals in de beschrijving stond. Erg tevreden hierover!

Pluspunten

• goede afzuiger
  • mooi design

AV 02-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Strakke kap

Degelijk apparaat, strak vormgegeven en niet teveel poespas.
Doet wat het moet doen en doet dat goed.

Pluspunten

• Prima afzuiging
  • Goed te te reinigen

afzuigkap 29-12-2016 Product paar maanden in bezit

perfecte afzuiging geen kooklucht in de woonkamer

ik wilde een RVS afzuigkap IVM schoonmaken geluidsarm mooie lengte en breedte toerental goed regelbaar uitstekende verlichting in een woord geweldig.

PieterP 30-11-2016

verlichting uit stekend dikke zuigkracht

Mooie LED verlichting en goed licht.
Bij lage snelheid geruisloos en toch wordt de vrijkomende gassen goed afgezogen.
bij de turbo stand zuigt ie zelf het stof de kamer uit. Zeer tevreden

Dalfs59 13-10-2016

Design afzuigkap

Pas één week in gebruik, na plaatsing nieuwe keuken.
zeer stil in gebruik met twee intensieve afzuig standen die automatisch weer afschakeld naar een zachte afzuig stand.
Ook is de zuinige led-verlichting eenvoudig te dimmen door het knopje even vast te houden en wat ook prettig is, niet zo koud van kleur.

Mevrouw Snij 25-07-2016

De bijna stille afzuigkap!

Deze afzuigkap voldoet aan al onze 'eisen'. Doordat wij weinig mogelijkheden hadden i.v.m. kanalen, kwam deze afzuigkap in aanmerking. Het filter zorgt ervoor dat zo min mogelijk luchtjes de keuken/woonkamer inkomen. Qua geluid, heel acceptabel. Goed schoon te maken, handige bediening van licht, afzuigsnelheden etc. Een aanrader.

M Oudejans 15-07-2016 Product paar dagen in bezit

Modern design

Duidelijk en makkelijk te bedienen afzuigkap. Mooie LED lamp, dimt langzaam bij uitschakelen.
Vormgeving past mooi bij het strakke design van onze nieuwe keuken

Liesbeth 06-07-2016 Product kwartaal in bezit

Prettige afzuigkap

Deze afzuigkap zuigt goed af, maakt niet te veel herrie. Het aantal zuigstanden is prettig; je hebt stand 1, 2, 3, 1 intensief en 2 intensief. In de afzuigkap zitten 3 ledspotjes. Een voordeel is dat deze spotjes dimbaar zijn. Tot slot zijn de filters makkelijk uitneembaar waardoor ze goed zijn te reinigen.
Kortom: een perfecte afzuigkap!

mrkj 06-07-2016

Stille afzuigkap

Online aangeschaft en geen spijt van. Hangt mooi en oogt strak. Erg fijn zijn de ledlampjes die de komende jaren niet meer vervangen hoeven te worden.