Siemens LC98BE542 - Reviews

Aansluitwaarde
Kleuren
roestvrijstaal

aad 26-11-2016 Product paar weken in bezit

goed uitziend, zeer goede verlichting en niet te luidruchtig

Ziet er goed uit. makkelijk te instaleren . Goed systeem om de vet filters er uit te halen. voldoende afzuig stappen. kort om tevreden

Arjan 20-11-2016 Product paar maanden in bezit

Super fijne afzuigkap

Deze afzuigkap hebben wij uitgezocht op zijn luxe uiterlijk met de pianolak-zwarte rand, icm regelbare LED-verlichting, witte display en blauwe indicators. Afzuigkap is mooi stil en zuigt perfect af. (150mm doorvoer direct door plat-dak naar buiten) Hij geeft zelfs aan wanneer de roosters gereinigd dienen te worden!

Frank C 19-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Absoluut geen luchtjes, gelijk aan traditionele afzuigkap

Het was ons toegezegd door onze keukenleverancier maar het bleek ook echt te kloppen. Deze recirculatie afzuiger laat, in combinatie met de Siemens cleanair recirculatie module, geen luchtjes achter. We merken het verschil niet met onze vorige traditionele afzuigkap. Dus overal aan te sluiten, absoluut en aanbeveler!

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Prima afzuiging
  • Overal te plaatsen

Minpunten

• Niet super goedkoop
  • Hangt iets lager

Rutger 07-08-2016 Product maand in bezit

Zeer goede afzuigkap

Deze afzuigkap zorgt ervoor dat alle luchtjes goed worden afgevoerd. Er zitten veel standen op waardoor je heel goed de juiste stand kan kiezen afhankelijk wat je aan het koken bent. De rooster zijn makkelijk er af te halen de kap is daardoor ook makkelijk schoon te maken. de LED lampen geven ook superstrak en fijn licht.
Wij zijn dik tevreden met onze keuze.

Wingens 16-07-2016 Product paar weken in bezit

Afzuigkap Siemens

We hebben bewust gekozen voor deze afzuigkap vanwege zijn extreem stille en sterke motor. Voor het eerst is ons huis geurvrij na het koken. Daarbij heeft hij ook nog een design uitstraling! Goede aankoop en erg blij met deze keuze.

Rene 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Review LC98BE542

Hele strakke afzuigkap, weinig geluid, krachtig en met maar 37 kWh/jaar. Prachtige aanvulling op onze overige Siemens apparatuur. Heel blij mee.

Dannie 08-11-2015 Product paar dagen in bezit

We hebben hem in eerste instantie gekozen om dat we hem er heel mooi uit vonden zien, we hebben hem nu een aantal keer gebruikt en de zuigkracht is heel goed, als we in de keuken aan het roken zijn dan zie je de rook richting de afzuigkap gezogen worden,
Over duurzaamheid kunnen we nog niks zeggen daar we hem pas een aantal dagen in het bezit hebben

Nicole 04-11-2015 Product paar dagen in bezit

mooie maar ook functionele wasemkap,
veel standen en erg krachtig en ook de led verlichting is perfect.

Eef van leeuwen 01-11-2015 Product paar dagen in bezit

Wij vinden het apparaat erg mooi en het blijkt heel goed te functioneren. Het is vooral erg stil en we zijn blij dat de verlichting gedimd kan worden.

bert pit 14-10-2015 Product paar dagen in bezit

Zeer eenvoudig te gebruiken. Prima afvoer van de luchtjes. Is lekker stil, wel zo fijn bij een open keuken en ziet er heel mooi uit. Voor de duurzaamheid ben ik uitgegaan van de ervaring die ik heb met anders Siemens producten. Want ik heb de afzuigkap nog maar net in het bezit.

awakb 18-09-2015 Product maand in bezit

Onze Siemens LC98BE542 onder de loep

Test, Review, gebruikservaring, installatie tips en meer

een Solide afzuigkap, mooie degelijke afwerking, met grote stevige rvs filters, Prijs/kwaliteitsverhouding lijkt me heel goed.

Hieronder een flinke lap tekst, maar hopelijk interessant voor wie deze kap ook wil aanschaffen.

Zeer goeie afzuig capaciteit en geen kook geurtjes in huis
het geluidsniveau blijft redelijk binnen de perken (luchtafvoer) maar de "Extreem stille werking" zoals Siemens beschrijft valt helaas een beetje tegen en als je de kap uitzet maakt hij een soort "woooee" geluid ...
we hebben de kap aangesloten met een gladde spirobuis van Ø 150mm en die gaat met een ruime 90º Bocht via de keukenmuur naar buiten.

let op als je een buis van Ø 125 gebruikt stijgt het het geluidsniveau met bijna 4 db !

De LED verlichting is te "Hard" wit, bij de specificaties staat Softlight Warm wit kleurtemperatuur 3500 K ,maar dit oogt meer Koel wit van +/-6000 K (LED Warm wit is beetje gelig, iets minder dan halogeen verlichting) de verlichting is dan wel traploos regelbaar zodat je hem minder fel kan zetten, maar de volgende dag begint hij helaas weer op de max sterkte, jammer dat je de licht kleur niet kan aanpassen.

Heb om de filters te testen, op het dubbele afzuiggedeelte wit filter doek geplakt, om te bekijken hoeveel vet de rvs filters doorgeven en na een paar keer vlees bakken, zag je al duidelijk aanslag op 1 van witte filters (wat dus ook in het afvoer kanaal en ventilator kan komen) de afstand tussen de bovenzijde pannendragers (gaskookplaat) en onderkant kap is ruim 68 cm.
we gebruiken beetje vloeibare boter, geen olie e.d. en ook niet op heel hoog vuur.

installatie en ophang tips

De pluggen hebben een "kraag" als je deze laat zitten (of het boor gat niet verzinkt) sluit de Schoorsteen/schouw en de onderkant van de kap niet mooi aan tegen de achterwand of muur.
bij de "ophangingen" heb ik de "kraag" wel laten zitten om evt geluidstrillingen te voorkomen
Wil je de afzuigkap bv tussen 2 keukenkastjes hangen, dan moet je Niet de maten van de tekening overnemen, omdat je de afzuigkap tijdens het ophangen (door de kastjes) niet naar links of rechts kan verschuiven ! en de "ophangingen" zijn alle 2 het zelfde (geen L en R) plus het schroefgat zit niet in het midden.

Als je de afzuig kap op een bepaalde hoogte wil hebben, bv gelijk met de grepen van de kastjes boor dan de gaten een paar mm lager, omdat je de kap wel omhoog kan afstellen, maar niet naar beneden ! of maak een stevige stelling, plaats daar de afzuigkap op en richt hem dan uit, je heb dan gewoon de ruimte om te boren (wel stofzuiger erbij houden)

Zorg dat de afzuigkap niet strak tussen de keuken kastjes zit, maar met een paar mm ruimte (L en R) dan later de naden netjes dun af kitten met transparante silicone kit (kan er later ook geen vet en vuil tussen komen)

Voordat we de Schoorsteen /schouw plaatste, hebben we tochtstrip op de kap geplakt om trillingen te voorkomen en de 2 gaten waarmee je de "bevestigingshoek" tegen de muur schroeft een beetje bij gevijld (sleuf gat) zodat je net wat meer speelruimte heb om de Schoorsteen / schouw strak tegen het plafond te krijgen.
(en de afvoerbuis nog even ingepakt met een geluidsisolatie deken.)

De afvoer gaat meteen door keukenmuur naar buiten als je er dan bv een rooster met een grill of schoepen op zet, maakt de kap meteen meer geluid, dan kan hij zijn "druk" niet goed kwijt !
in plaats daarvan hebben we een bol rooster van Ø 160 mm met grofmazig gaas (voor hoge doorlaat) en een terugslag klep gezet, zodat je zoveel mogelijk vrije uitblaas behoud (dit alles om het geluidsniveau zo laag mogelijk te krijgen) (p.s. de bij geleverde kunststof terugslagklep sluit niet helemaal af)

Pluspunten: Zware kwaliteit, Afzuig capaciteit, Design, Afwerking,

Minpunten: Niet zo stil als verwacht na het lezen van de specificaties, LED verlichting is te (koud) wit,

een simpelere versie van het aktieve koolfilter, maar dan met een vervangbaar filterdoek zou goeie optie zijn ! om vet in het kanaal te voorkomen.

Elle 17-09-2015 Product maand in bezit

Goede motor, mooi design. Goed schoon te maken door degelijke design en makkelijk schoon te maken knoppen.

mvandijk 11-09-2015 Product kwartaal in bezit

Erg mooi design
Afzuigkap is erg stil maar toch krachtig
Afzuigkap voelt degelijk aan in vergelijking met andere afzuigkappen (Pelgrim)
Hangt stevig en is niet te bewegen

stevensiemens 12-07-2015 Product kwartaal in bezit

Lichtsterkte is instelbaar, werkt erg fijn als even iets meer licht nodig hebt. Ook de intensieve stand die automatisch de snelheid weer verlaagd is fijn voor het tijdelijk bijschakelen van afzuiging.

Ria-h 05-07-2015 Product paar dagen in bezit

mooie stoere uitstraling, bediend zeer gemakkelijk en heeft super gezellige verlichting, top aankoop !

johannes74 28-06-2015 Product maand in bezit

Wij hebben de wasemkap nu ongeveer 1 maand en het gebruikersgemak is prima. Hij maakt weinig geluid en is makkelijk te bedienen. Ook de verlichting is een pluspunt, deze is traploos regelbaar. Wij verwachten dat deze wasemkap jaren meegaat.

looren 27-06-2015 Product paar dagen in bezit

Afzuigkap in combinatie met koolstoffilters werkt zeer goed. Vooral op de lage standen is er een goede filtering bij weinig geluid. De hoge standen zijn goed te horen.

Gerritdina 11-06-2015 Product paar dagen in bezit

Prachtige, geruisloze afzuigkap.
Vanwege nieuwe keuken opnieuw voor Siemens gekozen.
Design is prachtig en sluit mooi aan bij onze overige Siemens apparatuur met name de nieuwe combi-oven de CM836GPS1.
Duurzaamheid kunnen we dus niets over zeggen omdat we deze pas een paar weken in ons bezit hebben maar gezien onze vorige ervaringen met Siemens komt dat wel goed.

passie60 15-05-2015 Product paar weken in bezit

mooi design, makkelijk te bedienen, uitstekende afzuig capaciteit, geeft voldoende licht en je kan het licht zelfs iets dimmen.

MariekePR 16-04-2015 Product paar weken in bezit

Goed werkend apparaat; krachtige afzuiging
Gemakkelijke bediening
Mooie strakke uitstraling