Logitech Performance Mouse MX - Reviews

Knoppen programmeerbaar
Draadloos
Aantal knoppen

DaveZoetermeer 07-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Na vier jaar rijp voor de sloop

Altijd zeer tevreden geweest met de muis, maar na vier jaar last van het befaamde dubbelklikprobleem. Dit gemeld bij Logitech omdat meerdere mensen hier last van hebben maar na 3(!!!) maanden mailen uiteindelijk het antwoord dat hij niet meer in de garantie viel (duh !!!).
Nu op zoek naar een nieuwe.
Voor de rest van de normale gebruiksduur een lekkere muis die doet wat je wilt en niet vaak opgeladen moet worden. Jammer genoeg dat het dubbelklik probleem er bij mij ook is.

Eric-A 07-05-2015 Product paar dagen in bezit

De muis ligt uitstekend in de hand en daarvoor heb ik juist deze muis gekocht. Wat mij betreft wel 1 minpunt wat betreft gebruiksgemak, en dat is dat het vorigeknopje niet zo gemakkelijk te vinden/voelen is als mijn vorige muis van Logitech. Jammer, want dit knopje gebruik ik vaak. Daarbij zit het zoomknopje, die ik nooit gebruik, in de weg.

Lennart Gjatlema 26-02-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze muis al heel lang, de knop bij de duim begint wat raar te doen maar voor de rest doet hij het nog perfect! een echte aanrader voor iemand die een goede draadloze muis wil.

Michel Jonker 21-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Als een van de eerste deze muis gekocht, volgens mij eind 2009, inderdaad voor 99 euro. In gebruik voor mijn werk als programmeur, dus intensief gebruikt met ongeveer 8 uur per werkdag en dagelijks mee in de rugzak van en naar het werk. Werkt nog steeds feilloos! Accu nog in orde, knoppen nog in orde, geleiders nog niet versleten. Vliegwiel werkt uitstekend, programmering van de knoppen is een genot, prima software. Ik gebruik alleen het orginele oplaad snoer niet omdat dat te stug en vrij kort is, maar goed elke telefoon wordt ook met bruikbare lader geleverd.

KlaVyn 15-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Alle voorgaande reviews over de Performance MX gelezen en kan niet anders dan zeer positief oordelen over deze muis. Het product wordt zeer intensief al bijna 2 jaar dagelijks gemiddeld vier a vijf uren gebruikt en bevalt nog steeds uitstekend. Van dubbelkliks heb ik weinig last, mogelijk doordat ik de duimtoets onderaan als dubbelklik heb ingesteld. De muis voet zeer prettig aan in de hand en heb weinig last van vermoeidheid door het gebruik. Dit in tegenstelling tot andere en voorgaande muizen die snel vermoeidheids verschijnselen geven in mijn licht reumatische vingers.
Het enige minpuntje wat ik ervaar is het voor mij althans wat lastig insteken van de mini usb stekker in de voorzijde voor het opladen. Maar dit kan aan mij liggen natuurlijk.
Hiervoor heb ik een MX 1000 gehad die ook goed beviel, maar vervangen moest worden na jarenlange trouwe dienst.
Al met al, het merk Logitech is voor mij een must.

jarijn1960 25-09-2014 Product paar dagen in bezit

Na zeven jaren trouwe dienst heeft mijn MX Revolution het ook begeven: de batterijen laadden niet meer op...
Twee weken geleden heb ik deze aangeschaft en ook dit "beest" is machtig om mee te werken!

Het feit dat je hem tijdens gebruik kunt opladen en dus niet op een laadstation te zetten is een uitstekende verbetering.
Hopelijk gaat deze ook weer een jaar of 5 mee.

Met je scrollwiel kun je bv. in Excel gemakkelijk horizontaal en verticaal over je spreadsheet schuiven.
Je kunt naar eigen smaak de zijtoetsen instellen met ENTER of een functietoets in je systeem. Dat voorkomt veel switchen met je toetsenbord en voorkomt een "muizenarm".
De muis ligt als vanouds erg goed in de hand.

Ik zal nooit een betere vinden...

noordaa 13-09-2014 Product paar dagen in bezit

6,3
Top muis in alle opzichten behalve 1 die ik hier al meer genoemd zie:
Het 'dubbelklik' probleem.
Ik begon jaren geleden met een voorganger van de MX muis waarbij dit probleem na een jaar of twee gebruik op trad. Omdat de garantie was verlopen en ik dacht dat ik gewoon pech had heb ik toen een nieuwe muis gekocht van dit type. Binnen de garantietermijn trad wederom het dubbelklik probleem op. Ik kreeg toen een vervanging. De uitkomst van mijn derde muis van Logitecht laat zich raden. Na enige tijd trad wederom het dubbelklik probleem op. Wederom aan Logitech gevraagd om een nieuwe muis. Die willen ze niet geven omdat dit al een geruild exemplaar betreft en ik daar geen garantie op heb. Naar mijn idee kan ik me simpelweg beroepen op de wet deugdelijk product dus ik heb ze vanavond weer aangeschreven met het verzoek om wederom een nieuwe muis. Als ze daar niet in mee willen gaan ga ik bij de consumentenbond maar eens vragen wat we hier aan kunnen doen. Ook zal ik dan natuurlijk Tros Radar etc. even op de hoogte stellen. Lijkt me slechte reclame voor Logitech dit. Erg jammer, het is in principe een fantastische muis namelijk.

bw2711 02-06-2014 Product jaar of meer in bezit

6,3
Ook hier het beruchte dubbelklik- en selecteerprobleem. Helaas heb ik geen muis kunnen vinden die even goed bevalt, dus ik koop hem noodgedwongen opnieuw en vertrouw op de service van Logitech. Daarbij hoop ik dat de aanhoudende stroom klachten over dit probleem Logitech ertoe heeft gebracht om een ander kliksysteem te gebruiken, maar waarschijnlijk is dat heel naïef.

Klaas1964 23-03-2014 Product jaar of meer in bezit

Vanavond de muis weggegooid. Het dubbelklikken (zie mijn review van een paar weken geleden) doet zich nu constant voor. Niet meer mee te werken. Prijs/kwaliteitsverhouding ZEER SLECHT gelet op de hoge prijs voor deze muis. Jammer, want tot nu toe zeer tevreden over andere Logitech produkten.

Teleurgestelde klant nr100 27-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Na jaren trouwe dienst heb ik ook last van het "dubbel klik" probleem wat ze eigenlijk allemaal krijgen op den duur.

DEZE MUIS DUS NIET KOPEN !

Ben in contact met Logitech maar ze antwoorden gewoon niet meer.
Ik kreeg wel een enquête dat mijn "probleem" verholpen was en hoe ik de service vond"

WELKE SERVICE ?

Klaas1964 08-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Deze muis is een absolute afrader. Was bij aankoop de duurste muis van Logitech. Iets meer dan twee jaar in bezit. De muis dubbelklikt heel vaak uit zichzelf bij het indrukken van de linker muisknop. Dat is bij het gebruik heel irritant. Op internet valt te lezen dat deze klacht zeer vaak voor komt. Ik heb een aantal produkten van Logitech waar ik zeer tevreden over ben, maar dit is het eerste produkt van Logitech dat ik iedereen kan afraden.

Guido1969 04-01-2014 Product paar dagen in bezit

even in het kort, voelt zeer prettig aan qua vormgeving, werkt erg prettig, over de degelijkheid kan ik nu nog niks zeggen omdat ik hem net heb gekocht.
De belangrijkste reden dat ik nu een review plaats is dat de opsomming van de verpakkingsinhoud die in de webshops vermeld word NIET klopt! er zit GEEN usb verlengsnoer, GEEN wisselstroomadapter,GEEN opberg etui en GEEN cd met software in de verpakking zit! ik heb hier ommegaand een mail naar mediamarkt gestuurd waar ik deze 4-1-2014 heb gekocht. nu afwachten op antwoord.....ik zag overigens dat de meeste exact dezelfde opsomming hanteren..volgens mij word er gekopieerd zonder te controleren wat ze vermelden! wees hier dus erg voorzichtig mee zomaar te geloven wat er geschreven word...als ik meer weet zal ik dit review updaten. grtzz

Grizzly 01-03-2013 Product jaar of meer in bezit

6,7
Inmiddels ruim een jaar in bezit en heeft altijd prima gewerkt.
Helaas begint de muis nu steeds vaker uit zichzelf te dubbelklikken en werkt steeds minder goed.
De degelijkheid krijgt van mij dus slechts een 2

Ddennis74 25-08-2012 Product half jaar in bezit

5,7
eeb fijne muis ligt goed in de hand maar de knoppen zijn binnen een jaar al versleten , als je eenmaal klikt klikt hij vaak dubbel.
Dit is al mijn tweede muis vorige was onder garantie vervangen maar bijde hebben nu dit probleem.

Bartje B. 01-08-2012 Product jaar of meer in bezit

Ik was op zoek naar een muis waarvan ik de knoppen zelf in kon stellen en kwam zo terecht bij de Logitech MX Performance muis. Ik gebruik deze muis nu een jaar, en vooral voor Excel is dit een topper .. ik heb bijvoorbeeld de toetsencombinaties "Ctrl + C" en "Ctrl + V" ingesteld op de kleine knopjes op de zijkant, en "Enter" ingesteld op de vlakke knop waar je duim op rust. Hiermee kan ik heel snel spreadsheets bewerken. Daarnaast ligt de muis lekker in de hand, en is de scrollknop erg handig omdat je hiermee "snel" en "langzaam" kunt scrollen.

Los van deze functionaliteit vind ik de muis en bijbehorende accessoires uitstekend doordacht. De batterij is vervangbaar, opladen kan gewoon tijdens gebruik (via USB of stopcontact) dus ik hoef de muis nooit te missen. En ook kleine details als het klittebandje om het oplaadkabeltje vind ik erg fijn, raakt die kabel tenminste niet in de knoop.

"Degelijkheid" heb ik een lagere score gegeven, omdat de Unifying ontvanger het na 6 maanden begaf. Gelukkig viel dit binnen de garantie, en ik kreeg dan ook binnen een week een nieuwe muis toegestuurd .. complimenten dus voor de uitstekende service van Logitech!

Marchel75 16-03-2012 Product paar dagen in bezit

Na een 5 tal jaren trouwe doenst te hebben gegeven heeft de MX Revelution het dan toch begeven.
Twee weken geleden deze aangeschaft en ben er reuze blij mee.
Vooral het feit dat men hem tijdens gebruik kunt opladen en dus niet op een laadstation te zetten is erg ideaal.
Hopelijk gaat deze ook weer een jaar of 5 mee.
Ook de switch funcie voor het scrollwiel is super.
En de muis ligt als vanouds erg goed in de hand.

Lowjoe 22-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Heerlijk werkende muis!Scrollwiel is heel gemakkelijk als je de nokken uit zet,als je dan helemaal naar beneden moet scrollen geef je gewoon een harde draai aan het wiel en het gaat razend snel naar beneden scrollen.
Ligt heel lekker in de hand.

Minpunt:ik heb hem nu een tijd en hij gaat heel vaak twee klikken door geven als ik maar 1 x klik.
Dus ik zit om vervanging te kijken,maar de prijs is niet veel gezakt sinds mijn vorige aankoop..

Stefan85 29-07-2011 Product paar weken in bezit

Ik heb deze muis aangeschaft omdat het scroll wieltje het begaf van mijn oude muis.

Mijn eerste indruk van de Logitech MX Performance is uitstekend. De muis ligt goed in de hand en voelt goed aan, alle knoppen zitten erop die je nodig hebt. Op deze muis zitten ook leuke features zoals; het instellen van de scroll wieltje traploos of trapsgewijs en de toepassingsschakelaar die onder je duim zit. hiermee kan je snel van programma's wisselen die je hebt staan.

Ik heb eerlijk gezegd nog geen min punten gevonden. Het enige waar ik over zat te dubben is de prijs. achteraf is het wel waard.

LordThalion 11-05-2011 Product kwartaal in bezit

---------- update review 11-05-2011 ----------
Update op vorige review:
- ben er (een tikkeltje laat) achtergekomen dat sommige settings in een spel (zoals vsync) de respons van een muis aardig kunnen verstieren.
Als je hierop let, is de respons goed eigenlijk gewoon een goede muis.

---------- oude review 24-02-2011 ----------
The good:
- ligt geweldig in de hand.
- je zit niet meer vast aan een kabeltje.
- luxe opberg hoesje voor kabeltjes (om op te laden en als verlengstuk voor ontvanger).
- glijdt soepel over mijn bureau

The bad:
- Zijwaarts scrollen door het wieltje opzij te drukken werkt niet/nauwelijks
- Knopje onder het wiel (middle mouse) is nauwelijks te bedienen zonder ook het wieltje te draaien
- De muis is bij mij niet erg precies, hij beweegt in stapjes over het scherm, dat maakt hem nogal schokkerig in spellen. Dit is waarschijnlijk niet zo'n probleem als je hem ongevoelig instelt (en je dus grote bewegingen moet maken).
- De kleine ontvanger heeft heel weinig bereik en/of stoort gauw. Het verleng kabeltje voor de ontvanger heb je al gauw nodig als je pc onder/achter een tafel staat. Tijdens spellen lijkt dit te verergeren.
- Je hebt uiteindelijk twee kabeltjes op je bureau liggen, 1 voor het opladen, 1 voor het ontvangertje.

Conclusie:
- Fijne muis? zeker wel, maar met een paar minpunten
- Zijn geld waard? Wat mij betreft eigenlijk niet.

Rookie66 28-09-2010 Product kwartaal in bezit

Mijn MX Revolution had kuren, de batterij-indicator werkte niet goed meer. De muis was 2 jaar oud dus de 3 jaar garantie was nog geldig. Op de logitech website heb ik het probleem aangemeld, daar moest ik o.a. het product-ID invullen. Aangezien de MX revolution niet meer in productie is, kreeg ik de volgende dag de MX performance mouse gratis toegestuurd door Logitech, de defecte MX Revolution hoefde ik niet eens op te sturen als bewijs. TOP service van Logitech dus! De Performance MX is even wennen want er wordt niet meer met een oplader gewerkt. In plaats daarvan moet af en toe het oplaadsnoertje in de kop van de muis en dus kan je gewoon doorwerken met een 'bedrade' muis. Het opladen gaat razendsnel dus je kan in no-time weer draadloos. Positieve verandering is dat de batterij/accu eventueel kan worden vervangen. Alle knoppen zitten op de juiste plek. De vormgeving is een combinatie van het beste van mijn oude laser-muizen, de MX1000 en de MX revolution. Deze Performance MX ligt dan ook het beste in de hand van de drie. De ontvanger is ook een stuk kleiner geworden, ik heb 'm in de USB aansluiting van mijn monitor geprikt waarin hij nauwelijks opvalt. Ook handig wanneer ik 'm mee wil nemen, hoef ik niet meer achter de PC te kruipen. De service van Logitech krijgt van mij een dikke 10. Degelijkheid kan ik nog weinig over zeggen, maar de meeste problemen komen binnen 3 jaar naar boven en bij mankementen stuurt Logitech binnen de garantie toch gratis een nieuwe op, dus daar maak ik mij geen zorgen over. Het uiterlijk van de Performance MX is weer wat luxer dan zijn voorganger met een mooie metalen rand aan de linkerzijde. Ik ben uiterst tevreden met deze muis!