SteelSeries Rival 300

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de SteelSeries Rival 300 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

YBTD 16-05-2017

Goede muis, perfect in te stellen met SteelSeries Engine

Geschreven voor: SteelSeries Rival 300

Ik heb deze muis gekocht ter vervanging van een draadloze muis. Aangezien ik de muis enkel nog op mijn vaste PC gebruikte, was het nut van een draadloze (batterij verslindende) muis niet meer nuttig. Na wat reviews te lezen ben ik bij deze muis uitgekomen en vanaf dag 1 kan ik zeggen dat het geen miskoop was.

Deze muis ligt goed in de hand, zeker niet te groot. Het was ook Plug&Play, werkte direct vanuit de doos. Het leuke is wel dat je de SteelSeries Engine kan installeren en zo heel wat instellingen kan aanpassen, zodat de reactie van de muis afgestemd is op jou maat. Ook is het mogelijk twee profielen te koppelen met instellingen, zodat andere gebruikers bijvoorbeeld een andere gevoeligheid die hen beter past kunnen instellen. Het switchen tussen profielen gaat via een knopje boven op de muis.

Ook de verschillende knoppen van de muis zijn instelbaar en je kan er achtersteken wat je wil. De kleur van de LED's in de muis zijn ook aanpasbaar.

Het enige minpuntje dat ik heb gevonden, maar dat hoeft eigenlijk geen minpunt te zijn, is dat de sensor van de muis niet op alle oppervlakken goed reageert. Ik heb dan ook een nieuwe muismat moeten kopen, ik heb gekozen voor de SteelSeries QcK Mass. Nadat ik deze had, werkte de muis heel vlotjes. Dit omdat het om een volledig zwarte/matte muismat gaat en dat kan de sensor wel gebruiken.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik