Panasonic SD-2500WXE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-2500WXE op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Frank 13-12-2020

Niet de super machine die ik had verwacht

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Toegegeven ik had hoge verwachtingen van deze broodbakmachine van Panasonic, toch de "Mercedes" onder de broodbakmachines. Ik ben ervaren met thuis zelf brood bakken, zowel met de hand als met een machine. Mijn vorige broodbakmachine was einde levensduur maar heeft het altijd goed gedaan. Het basic programma (4 uur) valt tegen, niet genoeg gerezen, ik heb de indruk dat de machine te veel / te lang kneed. De baktijd daarentegen is aan de korte kant, net 55 minuten. Groot gemis is een warmhoudfunctie, zo jammer, kan gewoon via software. Ook een kijkvenster mis ik toch wel. Verder zijn de programmas soms beperkt, dan kan je niet de grootte en/of de bruinheid van de korst opgeven, zo jammer, is allemaal puur software. Ik heb veel programma's uitgeprobeerd en het Franse programma (6 uur) geeft het beste resultaat maar kan alleen met medium broden en je kan de kost niet instellen. Wel goed gerezen, luchtig en goed van smaak door het lange fermentatieproces in combinatie met wat korter kneden. Degelijkheid van de machine is wel goed, het mengmechanisme ziet er robuust uit. Verwarmingselement echter zit los en als je niet oplet zit het niet netjes in het midden rondom de bakvorm, moet je met de hand in de juiste positie duwen. Pluspunt is dat deze machine echt heel stil is. Het Franse programma red deze machine naar een voldoende maar ik ben, gezien de prijs niet zo enthousiast. Dit had beter gekund.

Pluspunten

• Degelijk mengmechanisme
  • Stil
  • 1200 gram broden mogelijk (XL)
  • Frans programma (nr 7) is goed

Minpunten

• Te lang kneden, voor sommige bloem te veel
  • Niet voldoende rijzen in sommige programmas
  • Geen kijkvenster
  • Geen warmhoudfunctie
  • Beperkingen in sommige programmas

Anneke 12-09-2020

Fijne machine, maar bakblik kwetsbaar

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Drie weken geleden deze machine gekocht, nadat mijn Inventum het na tig jaar had opgegeven. Gekozen voor Panasonic, omdat deze machines er het beste uitkomen en het bakblik sterk zou moeten zijn (geeft Panasonic zelf aan). De machine bevalt super goed, broden komen er prachtig uit, maar op het bakblik zitten helaas nu al krassen (ronde krassen, van het kneedmes). Ik heb broodmixen van de Wijchense molen gebruikt en je zou toch denken dat dat toch moet kunnen. Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben ? Zo ja, hoe ontwikkelt zich dit ? Ik heb een bloed hekel aan beschadigde teflon producten, dus ben hier niet erg blij mee. Een nieuw blik kost 91 euro (hoe idioot om daar überhaupt aan te moeten denken met een machine van 3 weken oud) en om het dan te voorkomen, zou je dus alleen maar met meel zonder enige toevoeging kunnen bakken. Is toch wel heel jammer, temeer dat ik met de Inventum hier nooit last van heb gehad. Wie heeft nog meer dit probleem ?

Pluspunten

• stil
  • lukt altijd

Minpunten

• kwetsbaar
  • blik vervangen heel duur

Henk 13-04-2020

Degelijke stille machine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Zeer degelijke en vooral stille machine
Ik bak mijn speltbrood om de dag en gebruik alleen speltmeel,ik heb mijn eerste brood gebakken op het speltprogamma 12.
Het resultaat was bedroevend er kwam een klein en hard brood uit.
Op net progamma glutenvrij op nr11 lukt het brood uitstekend.
1.50 minuten verder komt er een top speltbrood uit met een heerlijke knapperige korst.
Het brood gaat supermakkelijk uit het bakblik en zeer weinig schade aan het brood door het mengvleugeltje wat er eigenlijk vanzelf uitgaat.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik het bakblik met een beetje olijolie insmeer aan de binnenkant als ik gebakken hebt en het blik terugplaats in de bbm

Ik gebruik de machine sinds enige weken dus over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.
Gezien de eerder gelezen beoordelingen en de degelijkheid van de machine heb ik er veel vertrouwen in.
Mijn vorige bbm was een Unold backmeister 68415 die prima speltbrood bakte maar het na 3jaar al begon op te geven en na 4 jaar versleten was na ongevoor 600 broden.
Wat is deze panasonic dan een verademing ,alles gaat makelijk met deze bbm.
Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Stil
  • Top bakresultaat
  • Zeer degelijk
  • Vooral snel glutenvrij progamma

Minpunten

• Wit
  • Geen zelfinstelbaar progamma

Martien 06-08-2019

Tegenvaller

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Na ruim 20 jaar broodbakken met de goedkoopste broodbakmachines en met gebruik van all-in mix (alleen water toevoegen), dacht ik met deze aangeprezen broodbakker een fijne en wat duurzamer machine aan te schaffen. Helaas, misschien wel duurzaam, maar voor all-in mix is er slechts 1 menukeuze, waarbij geen timer gebruikt kan worden. Het brood is minder knapperig ondanks het inschakelen van "dark crust".

Minpunten

• menukeuze
  • resultaat

Frank en Henja 03-01-2021

Ik vond de machine ook wat tegenvallen. Inmiddels heb ik wel dingen geleerd: Deze machine wil graag wat meer water dan bij normale recepten, ondanks dat het deeg dan plakkeriger wordt kan deze machine daar heel goed mee om gaan. Doe 20 tot 30 ml meer water (bij 500g meel) dan normaal op het recept staat en het resultaat is 'n stuk beter. All-in mixen kunnen nooit via de timer omdat de gist al in de mix zit dus na toevoegen water wordt de gist al actief. Ik gebruik al lang geen mix meer maar losse ingredienten. Dan heb je veel meer keus en kun je goed tweaken. Mijn ervaring voor beste resultaat: voeg 2 a 3 fijngedrukte vitamine C tabletjes toe, 2 theelepels melkpoeder en gebruik als vetstof roomboter (b.v. smeerbare lurpak). De broden worden dan echt supter goed, beter dan van de beste bakker! Verder aanrader is programma 7 (Frans) of 12 (speciaal) te gebruiken, duurt wat langer maar veel lekkerder en luchtiger resultaat.

Clara 08-06-2019

Aanbaklaag laat los

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Nu laat voor de tweede keer de aanbaklaag los is de bakvorm. De eerste keer terug gegaan naar de winkel, zij hebben alles in het werk gesteld om dit op de garantie vergoed te krijgen. Panasonic verleende hierin heen medewerking. Wij hebben een nieuwe bakvorm gedeeltelijk gekregen van de winkel. Nu laat de laag weer los. Geen Panasonic meer voor ons.

Rachida123 27-06-2019

Normaal gesproken heeft de Panasonic SD-2500WXE
daar geen problemen mee dat de aanbaklaag snel loslaat.

Ook geen veelgehoorde klacht overigens.

Het is wel zo dat bij toevoeging van noten, rozijnen e.d.
de aanbaklaag van het bakblik sneller slijt
dit geldt dan ook voor alle bbm's.

Dreetje 20-05-2019

Zeer goed bakresultaat

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Wij hebben de machine nu ca. een half jaar in gebruik. Het is onze 5e broodbakmachine, en wij bakken ongeveer twee keer per week een speltbrood.

De Panasonic is iets duurder dan onze vorige machine, een concurrent. Over de levensduur kan ik nog niets zeggen, maar deze is volgens de speltmeelhandel heel lang. Het apparaat lijkt ook wel beter gebouwd dan van de concurrent. Onderdelen van het bakblik kunnen los vervangen worden. Het viel me wel op dat een los bakblik erg duur is. Maar die hebben we naar verwachting voorlopig niet nodig.

Het is een stille machine in gebruik. Het bakresultaat is geweldig. We bakken speltbrood in programma 2. Het resultaat is lekker en zeer luchtig brood. Zo mooi is het nooit uit de machine van concurrent gekomen. Ik had mijn bedenkingen bij de enkele haak, maar dat was niet nodig. De vorm van het brood vinden we wat onhandiger dan van de concurrent. We snijden het brood nu eerst doormidden en dan in sneden.

De machine is eenvoudig in gebruik. Het bakblik kun je met een kleine draai eenvoudig uit de machine halen. Reinigen (voorzichtig met water en een doek) is eenvoudig. De binnenkant van de kneder reinig ik met een babyflesborsteltje. Het is wel een hoge machine, dus die past niet in elk kastje.

Aandachtspunt is het gereed-piepje wat erg zacht gaat.
Wij zijn zeer tevreden met deze machine.

Pluspunten

• Mooi gebouwde machine
  • Zeer goed bakresultaat
  • Stille werking

Minpunten

• Zacht piepje wanneer gereed
  • Hoog apparaat
  • Onhandiger vorm brood

Mario 19-05-2019

Broodbak machine Panasonic SD-2500WXE

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

De broodbak machine nu een half jaar in gebruik. Een aanrader, de mogelijkheden en instellingen zijn goed en voldoende. Bij het basic programma alleen ingesteld de grootte van het brood en de korst hardheid. Deze instelling gebruikt bij verschillende meel soorten , en geeft altijd een goed resultaat. Echt een aanrader.

Nicole 15-02-2019

Gewoon de beste

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Deze Panasonic SD-2500WXE bakt brood op meesterlijke wijze.
Mooie knapperige korst, van binnen goed van structuur
en bovenal bijzonder smaakvol.

Het speciale programma 12 voor speltbrood is helemaal perfect.
daardoor lukken de speltbroodjes altijd.

Ook broodbak mixen komen zeer goed uit de bus.

Terwijl andere merken bbm's vaak een teleurstellend resultaat geven
laat deze Panasonic SD-2500WXE je nooit in de steek.

Voor de aardigheid een zelfgebakken broodje meegenomen
naar de plaatselijke warme bakker om te laten zien.
zijn commentaar luidde: op meesterlijke wijze gebakken

Pluspunten

• Spciaal programma 12 voor Speltbrood
  • Bakt brood op meesterlijke wijze
  • Broden lukken altijd

Minpunten

• Geen kijkvenster
  • Deze bbm kost wat meer

R. Samuels 08-02-2019

Doet wat je aangeeft

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Na product - prijs en veelbelovende reviews onderzoek heb ik voor deze broodbakmachine gekozen. Ik heb al diverse broden gebakken en ik blijf enthousiast. Display is overzichtelijk. Bijbehorend boekwerk is niet ingewikkeld. Het gebakken brood gaat na even schudden makkelijk uit het bakblik.

Pluspunten

• Mooi resultaat

Mario 29-01-2019

panasonic broodbakmachine sd-2500wxe

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Een aantal review's gelezen en deze heeft een positieve review. Machine ziet er degelijk uit.
Direct in gebruik genomen, even makkelijk kant en klaar meel van AH 500gram meel en in met de juiste hoeveelheid water, basic programma gekozen. Een heerlijk brood, direct gelukt en knapperige korst. Top een aanrader.

Daphne 17-01-2019

De Rolls Royce onder de broodbakmachines.

Na 15 jaar trouwe dienst
met elke week een paar broodjes
heeft onze Panasonic er de brui aan gegeven.

Daarom snel teruggekeerd naar de Panasonic,
in dit geval de SD-2500WXE .
Ons eerste broodje was een volkoren speltbroodje
gebakken met het speciale programma 12.
Het kwam er heerlijk geurend
en mooi midden bruin van korstkleur uit de oven.
Van buiten een heerlijk knapperige korst
en van binnen met een zalig smeuige kruim.

Brood als van de Meester Bakker.

Vervolgens een Toscaans broodje.
Ook al even bijzonder smaakvol
en bijzonder mooi gerezen.

En witbrood voor tosti's:
Mmmmmm heerlijk.
Een knapperige korst
en van binnen weer lekker smeuig.

Wat betreft bbm's: Panasonic
voor ons is er geen betere.

Bakt gewoonweg het lekkerste brood.

Pluspunten

• De Rolls Royce onder de bbm's
  • Spciaal programma 12 voor Speltbrood
  • Bakt gewoonweg het lekkerste brood
  • Brood als van de Meester Bakker
  • Gunstige prijsstelling

Minpunten

• Geen kijkvenster

Mariëlla 14-01-2019

De Rolls Royce onder de broodbak machines.

Na 15 jaar trouwe dienst
met elke week een paar broodjes
heeft onze Panasonic er de brui aan gegeven.

Diverse andere merken uitgeprobeerd
echter helaas:
de broodjes smaakten niet,
waren te zompig, te droog of te donker
zelfs bijna aangebrand.
Soms kwam er zelfs een op een baksteen
gelijkend broodje uit de broodoven.

Daarom snel teruggekeerd naar de Panasonic,
in dit geval de SD-2500WXE .
Ons eerste broodje was een volkoren speltbroodje
gebakken met het speciale programma 12.
Het kwam er heerlijk geurend
en mooi midden bruin van korstkleur uit de oven.
Van buiten een heerlijk knapperige korst
en van binnen met een zalig smeuige kruim.

Brood als van de Meester Bakker.

Vervolgens een Toscaans broodje.
Ook al even bijzonder smaakvol
en bijzonder mooi gerezen.

En witbrood voor tosti's:
Mmmmmm heerlijk.
Een knapperige korst
en van binnen weer lekker smeuig.

Wat betreft bbm's: Panasonic
voor ons is er geen betere.

Bakt gewoonweg het lekkerste brood.

Pluspunten

• De Rolls Royce onder de bbm's
  • Bakt gewoonweg het lekkerste brood
  • Spciaal programma 12 voor Speltbrood

Wilma 12-01-2019

Degelijke machine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Vijf jaar geleden deze broodbakmachine gekocht en een paar keer per week gebruikt.
Nu is hij versleten, het brood komt er niet meer goed en gerezen uit, maar ik ga dus weer dezelfde bestellen.

Mariana 09-12-2018

Prima machine voor broodbaakstarters

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Ik heb deze machine twee weken geleden gekocht. Het is heel makkelijk om te gebruiken, ik maak wit brood ermee - 11 g instant gist, 5 g zuiker, 400 g blown type 550, 240 mL water, 10 mL zonnebloemolie en twee teelepels zout. Ik ben tot nu toe prima tevreden.

Pluspunten

• Makkelijk gebruik
  • Prima brood
  • Staat mooi in de keuken

Minpunten

• Pieptoon bijna onhoorbaar

thea 02-09-2018

stil, sterk, rijst goed

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

ik bak al 20 jaar zelf brood, en heb al meerdere broodbakmachines versleten.
deze bakmachine bakt beter en is stabieler.
Ik schrijf deze recensie ook om te melden dat de kneedhaak zo ruim zit dat je denkt dat het niet de goede is, ik heb een bakmachine retour gedaan om deze reden. Het schijnt zo te horen. Op zijn plaats gezet kan de kneedhaak zo 2 uur op de klok zeg maar naar voren wegens de speling.

Pluspunten

• brood rijst beter
  • stiller

Minpunten

• baktijd 4 uur.
  • prijs is hoger maar dat is ie waard

Gijswijt 01-08-2018

Fijne machine maar helaas beperkte levensduur

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Inmiddels mijn 4e Panasonic broodbakmachine binnen 3 jaar kapot met steeds dezelfde klacht. Na het verstrijken van de 40 minuten "rest" begint hij niet met kneden. De oorzaak is volgens de technici telkens een kapotte printplaat. Vervelend hierbij is dat het steeds net buiten de garantietermijn valt. Na 4 teleurstellingen voor mij geen Panasonic meer.

Minpunten

• levensduur

Bakkertje 02-05-2018

Goed bakresultaat

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Jaren bakte ik brood in een bestronbroodbakmachine. Wat voor merk kant en klare producten en soorten ik ook gebruikte, het einresultaat was dat het brood altyijd wat ingezakt was en de korst erg hard.

na zoeken op internet en twijfelen heb ik gekozen voor voor de Panasonic SD-2500WXE.
Omdat hij niet op voorraad was moest ik een week wachten. Vandaag kwam mijn bestelling 380501 bij Bemmel en Kroon binnen. De informatie was prima en de bezorgdienst Dynalogic ook niets dan lof.
Natuurlijk probeerde ik snel om een volkorenspeltbrood te bakken programma 6.
Het resultaat was prima. Het brood een plaatje. Korst normaal en brood goed gerezen en afgekakken. Echt een aanrader.
Stef

paddenstoel 17-09-2017

prima broodmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Na drie eerst goedkope broodmachines gekocht te hebben , ben ik8 jaar geleden toch overstag gegaan voor een duurdere Panasonic.
Nu na acht jaar is hij er mee gestopt.
Ik bak 6x per week brood. Nooit een mislukt brood of ik nu zelf gist toe moet voegen of kant en klare mix koopt. Gaat altijd goed. Rozijnen , noten , zaden toevoegen gaat prima, daar is de duurdere in deze soort niet voor nodig. Ik ben en was zo gelukkig met deze koop .Uiteindelijk is dit de goedkoopste broodmachine geworden qua levensduur.
Ik ga gelijk de zelfde weer bestellen.

Mark W 22-05-2017

Slecht in mixen

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Apparaat mixt soms in het geheel niet waardoor je een misbaksel krijgt! Erg jammer, dat je niet van het apparaat op aan kunt en dus teleurgesteld hierover. Apparaat zou beter een signaal of detectie moeten hebben zodat er ingegrepen kan worden. En ik vraag me af of het op deze manier nog brandgevaarlijk is.

Minpunten

• Slecht in mixen

Carla Janus 20-05-2017

Functionele machine !

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Deze machine is hoog maar niet breed. Wij hadden niet zo veel ruimte om een brede machine neer te zetten. Heeft heel veel programma's zowel in bakken als in deeg maken. Bijna geruisloos. Het enige minpuntje voor mij is dat er geen kijkvenster op zit. Ik ben te nieuwsgierig en wil het rijsproces graag zien. Dus ik plak nu het deksel dicht zodat ik er af blijf, en met mij ook de andere die op de lekkere geuren afkomen. Verder een super machine.

Pluspunten

• veel bak programma's
  • hoge uitvoering

Minpunten

• geen kijk venster

Rina 16-03-2017

vraag over deze broodbakmachine

Vraag over Panasonic-broodbakmachine

Weet iemand hoe hoog de temperatuur wordt in de broodbakmachine tijdens het bakproces, vooral het laatste half uur/kwartier? De mijne is rondom de 100 graden celsius (gemeten met een betrouwbare "draad-thermometer"). Die temperatuur lijkt me erg laag, dus ik vraag me af of mijn apparaat kapot is. Van Panasonic consumentenservice krijg ik geen reaktie. Dus hoop ik dat iemand op deze website antwoord op mijn vraag heeft.

Miny 19-12-2016

Uitstekend broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Het is mijn eerste broodbakmachine en heb deze sinds september in huis. Het bevalt zeer goed. Ik heb er al diverse broden mee gebakken van verschillende soorten broodmixen (kant en klaar en waar je zelf nog alles aan het meel moet toevoegen) met een zeer goed resultaat. De machine is heel stil en makkelijk te reinigen. De kneedhaak is nog maar één keer in het brood blijven zitten.
Ik ben dus zeer tevreden.

Pluspunten

• Heel stil
  • Makkelijk te bedienen
  • Makkelijk te reinigen

Luc 30-10-2016

Degelijke broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Zeer eenvoudig om lekkere broodjes te maken. Tot nu toe zijn alle broodjes prima gelukt. Ietwat stil signaal bij einde baktijd.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • degelijkheid

Minpunten

• geen kijkvenster
  • Stil eindsignaal

gert 22-07-2016

broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

vanmiddag gekocht en direct uitgeprobeerd. ik had nog kant en klare meel liggen. na het instellen ging alles vanzelf en het resultaat, het broodje, zag er goed uit.

Marieke 31-05-2016

Een super broodbakmachine

Geschreven voor: Panasonic SD-2500WXE

Omdat we deze broodbakmachine thuis ook gebruiken heb ik nu een tweede gekocht voor op de camping ik bak ca 3 keer in de week zoutarm brood deze machine doet dit perfect in tegenstelling tot diverse andere merken die ik heb gehad. ander groot voordeel is dat je bijna geen gat in je brood hebt en het brood er heel gemakkelijk uit komt

Bert 07-07-2016

Met 500 g volkoren kant&klaar mix (soezie)kreeg ik in de 2500 panasonic een brood van ca 13x13x18cm (brxhxl)

Colin 12-06-2016

Kun iemand mij vertellen de maat van het brood? Ik kan het nergens vinden.