Inventum BM90 - Reviews

Timer

7,9

P Roosw 07-11-2015 Product jaar of meer in bezit

6,7
WE moeten leren omgaan met het apparaat. Het gaat beter. Jammer dat de slagijzers hardnekkig in het brood achterblijven.

Frans_W 13-11-2015

Na de laatste kneding met schone, natte handen de kneedhaak verwijderen uit het deeg en weer voorzichtig tot een bolletje vormen

P Roosw 04-07-2015 Product kwartaal in bezit

4,7
Het gaat om de IB121B; gewoon brood komt er goed uit;
enkele denkfouten: het bakblik kan met veel moeite geplaatst worden op de machine;
Als je per ongeluk teveel gist gebruikt, loopt het deeg in de machine; een vreselijke klus om het weer schoon te krijgen.
Geen handleiding voor glutenvrij brood.
Voor ons maar een gedachte: deze nooit meer.

Astrid de Bruin 30-04-2015 Product paar dagen in bezit

Duidelijke handleiding, weinig knoppen en eenvoudig te bedienen. Veel verschillende mogelijkheden.Helaas geen kort programma voor Spelt brood. Timer is simpel en werkt uitstekend. Geeft alleen een erg luid signaal als het brood klaar is. Kwaliteit voor een redelijke prijs.

tineke woertman 26-01-2015 Product paar dagen in bezit

erg makelijk in de omgang,duidelijk en makelijk te bedienen,lekker brood hoor,nu iedere morgen weer de lekkere geur van het vers gebakken brood in ons huis,heerlijk die geur

D. zu Engelsholt 05-06-2014 Product jaar of meer in bezit

3,7
Zeer ontevreden en teleurgesteld, na amper 2 jaar is het draaimechanisme ook bij ons stuk. Zeer luidruchtige machine. niet aan te bevelen!!! Zo wordt het broodbakken wel heel duur. D.zu Engelsholt

JHuisman55 06-05-2013 Product jaar of meer in bezit

5,7
Wij gebruiken de broodbak machine nu 2 jaar, maar hij is al kapot.
Een machine die binnen 2 jaar het draai mechanisme kapot gaat is niet goed .
Zeker als dit niet onder de garantie valt.
Jammer natuurlijk.Reparatie kost zeker euro 50.-
Dat staat niet in verhouding tot de aanschaf prijs.
Jan Huisman
Boxtel

LH18 09-09-2012 Product paar dagen in bezit

6,7
2 jaar met veel plezier deze machine gebruikt. De borden lukten (bijna) altijd. Helaas ging ook hier het draai mechanisme stuk, en kon niet meer gerepareerd worden.

Corrien1970 23-05-2012 Product kwartaal in bezit

Prima broodbakmachine. Ik bak veel verschillende soorten brood maar dat gaat eigenlijk altijd goed met prima resultaat. Machine ziet er geod uit en de verschillende soorten bakprogramma's zijn makkelijk en ruimvoldoende voor een scale aan soorten brood. Timer funtie om uitgesteld ('s ochtends vroeg klaar) is een handige funtie. 900 gram brood is voor ons gezin (5 personen) groot genoeg. Je bak voor de volgende dag of 2 dagen later gewoon weer een vers brood. Een groter brood wordt ander te oud.

inventumgebruiker 07-11-2010 Product jaar of meer in bezit

6,3
Het is onze tweede inventum broodbakmachine, hiervoor een BM05 gehad. De machine bakt prima brood en andere dingen maar al vrij snel maakte de machine veel lawaai en had de machine moeite met ronddraaien, ook met wat extra water. Bij het vorige exemplaar heb ik al eens een bakblik met deeghaak vervangen maar dat kost dan 30 euro. Bij dit exemplaar blijkt het lager van het onderstuk na zo'n anderhalf jaar en zo'n 150 broden (waarvan 30 notenbroden die wat meer van de machine vragen) helemaal versleten. Zelf openschroeven is er eigenlijk niet bij, er zitten speciale schroeven in die heel ver weg zitten verstopt. De kneedhaken worden aangedreven door een tandriem, deze was eraf gesprongen. Repareren lijkt met echt zinloos, dat gaat te veel geld kosten. De kans dat het weer een Inventum wordt is, ondanks de goede bakresultaten, minimaal geworden.

bakster 06-11-2010 Product jaar of meer in bezit

6,3
Vorig machine inventum 7 jaar gebruikt zonder problemen.
Nu na 2,5 jaar is in het bakblik het draaimechanisme stuk het schuift steeds naar onder.

bakker44 13-08-2010 Product jaar of meer in bezit

6,7
de bm 90 is mijn tweede inventum,bij de eerste ging de thermostaat kapotmet als gevolg een blaauwe walm in de keuken en een heftig reagerende brandmelder,de tweede had ik 2jaar en net buiten de garantie lopen de deeghaken steeds vast en laat de teflon laag los.Jammer...pech.
Ook vond ik het blik van begin af in ergrondzwalken in de machine,dus veel lawaai,ik heb nu een andere machine gekocht en dat is geen Iventum geworden..........

Jos_56 20-02-2010 Product half jaar in bezit

We hebben deze machine nu een half jaar in bezit en voldoet prima. Het is inderdaad even schipperen met de hoeveelheden maar wij krijgen wel een egaal en luchtig brood. Je moet wel het brood niet lange tijd na einde baktijd in de machine laten zitten anders wordt de bovenkant vochtig. Verder prima apparaat!

Frans_W 13-11-2015

500 gram mix, 300 gram water, 7 gram korrelgist en 2 eetlepels zonnebloemolie geeft bij mij perfecte resultaten.
Wil je een iets kleiner brood, dan 80% van bovengenoemde hoeveelheden en stand 750 gram.
Een goede, nauwkeurige, weegschaal en een digitale weeglepel zijn ideale hulpmiddelen.

R. de Jonge 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

Wat gaat er mis

Dit is mijn vierde Inventum BM 90. Ik bak twee volkorenbroden per week. Bij de laatste machine viel mij op dat er een praktisch niet te verwijderen sticker op was geplakt, dat het deksel minder solide is bevestigd dan bij mijn vorige machine, dat er geen haakje was om de kneedhaak te verwijderen en dat deze laatste machine aanzienlijk meer moeite heeft met het kneden van het deeg dan alle voorgaande.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • uiterlijk

Minpunten

• moeite met zwaar deeg
  • incomplete levering (haakje)
  • onnodige sticker
  • is zwakker dan zijn 3 voorgangers

Sanne 13-01-2017 Product paar weken in bezit

Super apparaat

Goed, mooi uitziend product dat ook nog eens handig in gebruik is. Veel mogelijkheden en lekker brood!

Pluspunten

• Veel opties
  • Je kunt ook voor snel bakken kiezen

Krijefs 20-07-2015 Product paar dagen in bezit

Compact, makkelijk te bedienen en schoon te maken, en natuurlijk het allerbelangrijkste; heerlijk (spelt)brood!

C.J.C.M schraven 08-05-2015 Product paar dagen in bezit

Hebben lang gezocht naar een nieuwe broodmachine. na diverse reviews en recensies te hebben gelezen, ging onze voorkeur uit naar de MB 90. Uitstraling Perfect. Bedieningsgemak zeer tevreden. Degelijkheid niets op aan te merken. Een aanrader voor de thuisbakker.

Siurt40 01-04-2015 Product jaar of meer in bezit

Eigenlijk gebruik ik maar één programma, maat dat gaat altijd goed. Ben heel tevreden. Mijn vorige broodbak machine was ook een Inventum, heeft het 12 jaar uitgehouden.

mevr. Herbie 28-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Instellen is gemakkelijk. Mogelijkheden uitgebreid, al hoewel wij niet alle mogelijkheden gebruiken. Hartstikke degelijk. Na meer dan 1000 broden begon alleen het kneedmechaniek wat mankementen te vertonen. Motor, programmeerplaat, anti-aanbaklaag waren nog prima. Net weer opnieuw een MB90 aangeschaft. We hebben er alle vertrouwen in dat deze net zolang meegaat.

K van der Zwan 11-01-2015 Product maand in bezit

Zeer gemakkelijk te bedienen, met alle mogelijkheden die je verwacht van een broodbakmachine. Ook het schoonmaken is eenvoudig.
Heerlijk wakker worden met de geur van versgebakken brood; het kan echt!

B. Zwaag 18-12-2014 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat
Veel mogelijkheden
Gemakkelijk in gebruik
Makkelijke uitleg
IN een handomdraai lekker vers brood waar je bijna niks voor hoeft te doen. Gemak dient de mens :-)!