Panasonic SD-ZB2512KXE - Reviews

Timer
Glutenvrij bakprogramma

Marielle 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Goede broodbakmachine

Bij ons wordt veel brood gebakken, na veel handmatig kneden, rijzen, etc. staat nu eindelijk de broodbakmachine op tafel. De machine was netjes ingepakt en alles wat je nodig hebt is aanwezig, maatlepels, 2 verschillende kneedhaken.

Gelijk met veel enthousiasme begonnen, het is erg makkelijk om het meel met water in het blik te doen, het juiste programma / grootte van het brood en de gewenste korst in te stellen. Het 'rozijnenbakje' erg handig als je extra ingrediënten wil toevoegen aan je brood.

Wat ik jammer vind is dat je toch niet een 'kijkscherm' hebt om te zien of alles goed gaat met het brood. Dat is iets wat ik zo gewoon ben als je het in de oven deed, tussendoor even zien of alles goed gaat, of de korst mooi bruin wordt. Dus dat is wel even wennen.

Het brood rijst heel mooi, tijdens het bakken begint het lekker te ruiken in de keuken en de smaak is erg lekker. Al met al een goed alternatief voor het zelf maken van brood deze machine!

Naast het bakken voor brood kun je bijvoorbeeld met deze bakmachine ook cake bakken. Dat klinkt leuk, maar persoonlijk vind ik het overbodig, aangezien je toch zelf de ingrediënten moet mengen voordat je het in de machine kan bakken.

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • maakt weinig geluid tijdens kneden / bakken

Minpunten

• geen 'kijkscherm'
  • blijft meel in hoekjes van bakblik

Nico 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie uitstraling

De machine ziet er mooi uit, staat in de keuken op een vaste plaats naast de koffiemachine. gebruik is zeer gemaksvriendelijk. Inmiddels diverse broden gemaakt, geluid van kneden valt mee, is niet storend of hard. omdat een vriendin kwam logeren werd er speciaal glutenvrij brood voor haar gebakken. Lekker vers en dus een blije vriendin. Nu worden speciale recepten gezocht om daar verder mee te gaan. Vanwege de vele mogelijkheden van de dispencer en gistvakje moet dat lukken.

Pluspunten

• ziet er goed uit, strak en stijlvol
  • bedieningsgemak

bos 29-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

levensduur max 2 jaar.

Het begon goed: perfecte broden. De machine heeft weinig vermogen: 550W, dat is veel minder dan alle andere machines. Hoe het kan is onduidelijk maar na enige tijd werd de machine niet meer warm genoeg.
helaas levert Panasonic als er iets aan de hand is niet de gewenste service. Na twee jaar zegt Panasonic dat de machine aan het einde van levensduur is. Tja, als de fabrikant dat zelf al vindt.... dan is het toch een dure keuze. voor mij geen panasonic meer.

Minpunten

• levensduur
  • te weinig vermogen

mdk 17-07-2016 Product paar dagen in bezit

Panasonic ervaring troef in broodbakmachines

Mijn vorige panasonic sd255 vertoonde nu te grote slijtage en was aan vervanging toe na 9 jaar.(gemiddeld 3 broden per week).
Dit verklaart waarom ik absoluut terug een Panasonic wou.
Toestel getest op basis van vroegere recepten (om te vergelijken) alsook wat van de nieuwe mogelijkheden gebruik gemaakt in verband met gevuld brood.
Wat ik vast stel is dat dit toestel minder hard bakt dan het vorige toestel op dezelfde stand. Voor het overige wel blij met de nieuwe programma's.
Dit toestel maakt ook minder lawaai bij het kneden en is stabieler dan het vorige toestel. De automatische gist toevoer is handig alhoewel ik daar geen problemen mee had.
Ik merk wel dat de recepten tov vroeger gewijzigd zijn (minder suiker geen melk voor rozijnenbrood) maar doet het even goed als vorig toestel met het oude recept.
Mits de korst aan te passen toch tevreden over dit toestel en staat mooi met aluminium zwarte look.

Winy 21-05-2016 Product maand in bezit

De Rose Royce onder de broodbakkers

Na al eerder een broodbakmachine van Panasonic te hebben gehad (7 jaar dienst gedaan) voor deze gegaan. Echt een top broodbakker. Brood komt er iedere keer goed uit. De vele instellingen zijn heel leuk. We hebben al chocolade- en kaasbrood gemaakt. Heerlijk.
De gist- en notendispenser is perfect. De heerlijke geur na het bakken in huis zou nooit moeten verdwijnen. De buitenkant wordt ook niet warm van de machine.

marvin1979 10-11-2015 Product paar dagen in bezit

Dit is een superapparaat. Buiten de mogelijkheden die de ZB 2502 heeft, heeft dit apparaat als extra een verkort programma voor volkoren brood ( = meel van de volle graankorrel) zijnde 3 uur en een normaal programma durende 5 uur voor deeg van de volle graankorrel. Ook een apart bakprogramma behoort tot de extra mogelijkheid, van de hoeveelheid programma's die er al zijn. Het aparte gisttoevoerbakje funktioneerd zeer goed. Het apparaat doet zeer degelijk aan en het is afwachten hoe lang het apparaat zonder bijzondere mankementen meegaat.