Hitachi DV14DCL2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hitachi DV14DCL2 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

mathieutje 18-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Niet al te veel poespas, dus eenvoudig en heel intuïtief in te stellen.
Wat kracht betreft, ontbreekt het deze Hitachi zeker niet. Vijzen kan ie als de beste! Ik heb er ook meteen eens een boorkopje op gestoken, en ook die test doorstond de boormachine met glans.
Het handige ontwerp en de beperkte (meer heb je ook niet nodig) aantal functies zorgen ervoor dat iedereen gemakkelijk met de boormachine overweg kan. Bovendien voelt het toestel erg stevig en robuust aan ... de tijd zal uitwijzen of dat ook werkelijk zo is.

declercqn 18-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Krachtig toestel met klopfunctie. Iets wat voor die prijs moeilijk te vinden is.
Ligt heel goed in de hand en doet wat hij moet doen.
Duurzaamheid heb ik een 7 gegeven omdat ik het nog maar enkele weken in bezit heb.
Enige minpuntje kan zijn dat hij voor mij iets te snel begint te draaien in het begin. Wat niet zo handig is als je een vijs moet indraaien als er nog geen gaatje is gemaakt. Maar eigenlijk is dat een detail.

skm 17-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

algemeen tevreden over de aankoop van de accuboormachine; goede aankoop, gebruiksvriendelijk
de toekomst moet de duurzaamheid nog uitmaken vermits we het toestel nog maar 1 maand aangeschaft hebben;

annstlud 17-07-2013

-Snel oplaadbaar in 60 minuten
-Twee batterijen bijgeleverd
-kan ook als klopboor gebruikt worden en het werkt effectief,
ik heb het vandaag uitgeprobeerd op onze keldermuur
-ligt comfortabel in de hand, door het lichtgewicht.
Werk er voltijds mee als klusjesman en het heeft me te voorbije week alleen maar aangenaam verrast, we duimen dat het zo blijft maar ik heb er alle vertrouwen in.
Met vriendelijke groeten,
Alain

Wennes71 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Zeer handige machine welke goed in de hand ligt. De bediening van de verschillende instellingen zijn te vergelijken met andere toestellen. Het gewicht kan misschien een beetje nadelig zijn. Het is geen te zware machine maar er zijn lichtere op de markt. Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat er ook een klopboor functie op deze machine zit. Voor de rest is dit een heel krachtig toestel maar mag men zeker niet vergeten dat de klopboorfunctie toch wel zijn beperkingen heeft. Naar mijn mening is dit zeker een toestel voor professionals.

muziekatelier 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Het toestel ligt makkelijk in de hand en in balans. Het opladen van de batterij is een raadsel. Het rode lichtje blijft knipperen en wordt niet groen zoals ik bij het einde zou verwachten. Ik kijk wel hoe lang ik met een batterij kan werken.
Het is een degelijk toestel met makkelijk in te brengen boren.

bartdv 16-07-2013

Een échte aanrader.
Ik kocht dit toestel ter vervanging van een Black&Decker model van 18V.
Ik twijfelde eerst of dit model (14V) wel krachtig genoeg zou zijn, maar ben erg tevreden dat ik deze accuboormachine kocht.
• Ligt perfect in de hand: het zwaartepunt van de machine is ideaal.
• De softgrip en het lage gewicht van de machine zijn een extra pluspunt
• De batterijen zijn in een mum van tijd opgeladen
• Gemakkelijk te bedienen en meer dan voldoende instelmogelijkheden.

Over de duurzaamheid kan ik me niet uitspreken. Maar aangezien Hitachi een 'A'-merk is, verwacht ik niets dan goed. Ik heb daarom 'onder voorbehoud' een score van 9 toegekend.

Moest je ook overwegen om deze accuboormachine te kopen, dan is mijn advies: 'niet twijfelen'.

JSven 16-07-2013

Positief:
Prima in gebruik, vlotte montage en 2 meegeleverde batterijen alsook een opbergdoos (wel enig zoekwerk om die er terug in te plaatsen). Enig min puntje is de afwezigheid van een led lichtje (tja).

Stoffel1982 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Ik heb deze schroefboormachine nu reeds 2 weekends in gebruik, en moet zeggen dat ik er aangenaam door ben verrast. Ik hoopte op een compacte, krachtige en veelzijdige boormachine, en dat is precies wat je met dit toestel krijgt.

De koffer bevat 2x 1.5Ah accu's, de schroefboor, en de lader. Er is nog ruimte voorzien om een extra batterij weg te steken. Je kan in de koffer dus 3 batterijen kwijt (2 batterijen los, en 1 in het toestel zelf). Ik gebruik deze ruimte echter om een compact setje bits en boren weg te steken. De koffer is zwart en biedt verder geen opbergvakken. Qua stevigheid zit het ook wel goed. Andere merken maken misschien nog stevigere koffers, maar dan is de koffer waarschijnlijk ook een pak groter.

De schroefboor zelf ligt goed in de hand door de compacte bouw, en door de zachte grip heb je hem ook steeds stevig vast.

Komende van een metabo moest ik wel even wennen aan de "links/rechts" schakelaar : die zit niet zo handig gepositioneerd vind ik, en ik heb soms moeite om hem met 1 hand van richting te wisselen. Of misschien moet ik er nog even aan wennen...

De metabo waar ik over spreek was trouwens merkelijk groter, en doch slechts 12v. Dit toestel heeft een compactere vormgeving, en is toch krachtiger! (en dat komt altijd van pas!)

Enkele van de taken die ik tot een goed eind heb gebracht met deze schroefboor :

- Schroeven van houten planken tussen de dakspanten, om lichtpunten te bevestigen
- 8mm pluggen in snelbouw geboord
- Schroeven in die pluggen bevestigd
- Enkele 10mm gaten geboord in gewapend beton

Zoals je ziet : veel boor-werk. Maar je moet in het achterhoofd houden dat dit toch voornamelijk een schroef-machine is. Voor het zwaardere boorwerk kijk je beter uit naar een boorhamer natuurlijk : de hamerfunctie van zo'n toestel is vele malen efficienter.

De 1.5Ah accus volstaan voor mijn gebruik ruimschoots. Je kan de 2e accu laden terwijl je met de 1e accu werkt en vervolgens wisselen. Ik heb intussen 3x een accu leeg'gewerkt' :). Misschien dat de échte professionals, die hele dagen lang met dit toestel beter uitkijken naar batterijen van 3.0Ah. Maar let op : de batterij wordt dan groter, en dat maakt het toestel gevoelig zwaarder... Dat is dus geven en nemen.

Over de duurzaamheid kan ik weinig kwijt, aangezien ik er nog maar 2 weekends mee aan het werk ben geweest. Aangezien mijn bouwproject nog enige tijd zal duren, hoop ik dat ik er nog lang op kan rekenen. Bovendien kan ik de garantie verlengen naar 3 jaar, dus zelfs als er iéts zou aan komen, kan ik altijd op hitachi rekenen voor een snelle herstelling (hopelijk toch ;-)

dirko10 16-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

het is een mooie machine die goed in de hand ligt, batterijen zijn snel opgeladen( 50 min). Je kan lang met een volle batterij werken, ik heb nog niet in steen geboord, voor alle andere werk is deze Hitachi goed.

annstlud 16-07-2013

-Snel oplaadbaar in 60 minuten
-Twee batterijen bijgeleverd
-kan ook als klopboor gebruikt worden en het werkt effectief,
ik heb het vandaag uitgeprobeerd op onze keldermuur
-ligt comfortabel in de hand, door het lichtgewicht.
Met vriendelijke groeten,
Alain

pokoko 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Ik ben vrij content met deze aanwinst! Ik was al een tijdje opzoek naar een gelijkaardig vijsmachine. Toen ik deze op Ibood zag, kon ik het niet laten om er ook eentje te nemen. Niet alleen omwille van de nood, maar ook de scherpe prijs. De machine opzich is zeer betrouwbaar. Mijn broer zit in de bouwsector en bezit zijn grote broer. Mits een krachtig machine, stopt direct als je de drukknop loslaat. Voor een wit product met dezelfde specificaties betaal je misschien nog meer :)

djsirmatthew 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Het toestel geeft de nodige flexibiliteit om te boren en te schroeven door de vele instellingen. Ook de klopfunctie werkt naar behoren. 8mm boren in stenen muren gaat, maar niet lekker vlot, er komt nog wat brute mankracht bij kijken. Het is tenslotte een accu machine. Het is wel een gemakkelijk te hanteren toestel en de batterijen gaan (voorlopig) aardig lang mee. Duurzaamheid krijgt een iets lagere score omdat ik natuurlijk nog niet weet hoelang dit apparaat dienst zal doen maar ook omdat ik vrees dat de gegoten behuizing voor problemen kan zorgen indien er iets kapot gaat en men het zelf herstellen wilt. Leuk meegenomen is dan weer de 3 jaar garantie bij registratie.

fredjerodenbach 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Compact maar krachtig toestel, gemakkelijk in gebruik.
De machine ziet er bovendien goed en flashy uit.

Het enige minpunt is misschien het ontbreken van een lampje.

servers 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Alhoewel ik de machine nog maar een week heb, ben ik er toch al tevreden van. Wat ik echt interessant vind, is dat de machine goed in de hand ligt, en ook heel licht is. Ik heb al 1 keer van batterij gewisseld, en ik heb toch heel mat geschroefd eer ik iets begon te merken van krachtverlies...
Wat ik wel heel erg vond was dat ik een dag na aankomst van de bestelling, juist dezelfde machine in de dhz-zaak zag liggen voor 89euro, wat toch wel een kleine 30euro minder is dan de prijs op ibood!! Toch ben ik blij met de aankoop en hoop ik dat de machine nog lang meegaat

Dokter_S 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Prima apparaat wat lekker snel oplaadt.
Ligt prima in de hand en weegt niet te zwaar waardoor secuur werken onmogelijk zou worden.
Zowel schroeven als boren gaat probleemloos dankzij de uitgebreide instelmogelijkheden.
Zelfs de klopboorfunctie voldoet uitstekend voor de beginnend en geoefend doe-het-zelver.

De 2e accu is een uitkomst.
Omdat de accu snel oplaadt zit je tijdens een klus nooit duimen te draaien. Je kunt lekker door.

Goede investering!

spinningrom 15-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Super toestel. Ik had tot nu toe een goedkoop merkje, maar wat een verschil, seg... Blijft maar gaan op 1 batterij, laad snel op, krachtig, licht gewicht, ligt goed in de hand, knoppen ergonomisch geplaatst.

steenmarter 13-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Ik ben niet echt een sterke klusser maar voor zo af en toe een kleine klus te kunnen klaren heb ik deze boormachine aangekocht.Je kan er overal mee boren behalve in beton.Het toerental is instelbaar in 22 standen.Voor mijn eerste gebruik liet ik hem een klein uurtje opladen.Er zit trouwens een reserve batterij bij wat wel zeer handig is.Ik ging dan aan de slag en de bedoeling was enkele gaatjes in de muur te boren(baksteen dus)om pluggen in te steken en zo de baren van mijn gordijnen mee te bevestigen.Dit lukte heel gemakkelijk.Ook ligt de boormachine goed in de hand mede door de speciaal ontworpen soft-grip handgreep.Hij weegt ook niet veel wat ook niet onbelangrijk is om hoog te boren.Laat de volgende klus maar komen want deze boormachine is handig om mee te werken.

DAVID-V1980 09-07-2013
Geschreven voor: Hitachi DV14DCL2

Gisteren de DV14DCL2 accuklopboormachine netjes ontvangen via iBood en vandaag al uitvoerig getest!
Wat mij het eerst opviel was de snelle laadtijd van de meegeleverde accu's, op nog geen 40 minuten is de accu volledig opgeladen en klaar voor gebruik!
De machine zelf voelt degelijk en stevig aan en ligt goed in de hand met een perfecte balans en gewichtsverhouding, wat het werken aangenaam maakt.
Ik heb de machine getest op een stuk buitengevel die ik nog moest afwerken met kunststof sidings.
Eerst en vooral het lattenwerk aan de muur boren (holle snelbouwstenen) met de klopboorfunctie en ik moet zeggen, dit was boren net als in boter... Ik stond versteld welke kracht dat je uit zo'n 14,4v accumachine kan halen, dit is echt geen speelgoed, maar professioneel materiaal!
Daarna de slagpluggen erin en eens het houten kader bevestigd was heb ik er probleemloos de sidings eraan gevezen. De hele klus(buiten het zaagwerk)heb ik geregeld met deze prachtige alleskunner van Hitachi!
Hiervoor had ik een 18V Ni-CD 1,7Ah accu budgettoestel van de bouwmarkt en deze was ik echt beu, wanneer je hem nodig had bleek de accu leeg en mocht ik hem voor ieder klus opladen, desondanks de 18v was deze ook minder krachtig dan deze 14,4v Hitachi.
Het voordeel van deze Hitachi met LI-ION accu is dat deze lange tijd opgeladen blijft zelfs bij minder regelmatig gebruik wegens de geringe zelfontlading van dit type accu's.
Dit nieuw toestel wordt alvast mijn nieuwe beste vriend voor al mijn klussen! Een echte aanrader en prijs/kwaliteit TOP! Ik ben alvast een nieuwe Hitachi Power Tool fan!