Philips 5000 series Blu-ray Disc-/DVD-speler BDP5600 - Reviews

Smart tv

7,6

Elroy1972 13-08-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Na de eerder gemelde problemen (traag opstarten/vastlopen) sinds paar weken leest de speler niet alle dvd's meer ('onbekende dvd'). Na opnieuw opstarten lukt het vervolgens. Daarnaast gaat het laatje steeds vaker niet open en blokkeert. Na engelengeduld gaat het wel weer. Vanavond toch maar een Samsung besteld met 0,5 seconden opstarttijd. Deze hadden we toevallig vorig jaar tijdens onze vakantie ter beschikking. Ik ben helemaal klaar met deze Philips.

ralpharma 28-06-2014 Product kwartaal in bezit

Ter vervanging van een vergelijkbaar LG-product (regelmatig had deze kuren totdat hij het op den duur helemaal liet afweten) een nieuwe BD-speler aangeschaft. Heerlijk om weer met Philips te werken (vroeger ook meerdere DVD-spelers van hen gehad) en simpel veel kunnen doen.

Wat ook nog opvalt is zowel beeld als geluid (vergeleken met LG) veel scherper binnenkwamen bij de kijker. Daarnaast kan de speler 3D afspelen en kan je gebruik maken van smart-TV-functies (nog niet geprobeerd).

Een kleine, handzame speler die niet opvalt maar doet wat hij moet doen. Voelt stevig aan en is vriendelijk geprijsd. Al met al een prima aankoop in deze prijsklasse (als je Bose-kwaliteit wilt, moet je Bose kopen)!

leonradeon 22-04-2014 Product half jaar in bezit

5,2
Zeer trage blue ray speler met belachelijke grote symbolen in het midden van het scherm als je een film bijvoorbeeld op pauze zet en deze een paar stappen voorruit wil zetten . Zeer traag bij opstarten .

Elroy1972 17-04-2014 Product kwartaal in bezit

Qua gebruiksgemak ondertussen enkele minder goede ervaringen opgedaan afgelopen paar maanden: apparaat reageert erg traag bij opstarten taak, onderbreken of uitschakelen. Gebeurt vaker bij het uitschakelen dat 'ie blijft 'hangen' in stand-by-modus en enige oplossing is dan stekker eruit te trekken.
Kortom: Bij het gebruik reageert 'ie erg traag en dat vraagt vaak een engelengeduld om die functie te starten cq. sluiten wanneer jij dat wilt.
Verder geen negatieve ervaringen en blijven andere kwalificaties overeind.

Elroy1972 28-12-2013 Product paar dagen in bezit

Apparaat aangeschaft i.v.m. apps van Philips TV die gaan vervallen per 2014. Daarbij is dit tevens onze eerste Blu-ray speler. Eerder niet echt een reden gehad er eentje aan te schaffen, naast de aanwezige goede DVD speler.

Hetgeen dat direct opvalt is dat er zoveel mogelijk zitten in dit lichte, kleine apparaatje. In tegenstelling tot apparaten van 'vroeger'.

Mogelijkheden van SMART (Philips) TV apps aanwezig, zo ook Netflix. Da's een welkome aanvulling.
Beeld- en geluid is natuurlijk top en inherent aan Blu-ray.

Speler reageert alleen erg traag zodat je lopende acties wilt onderbreken, zoals de DVD-lade openen. Dan wacht 'ie totdat 'ie volledig is opgestart, en dat duurt al gauw 30 seconden.
Verder qua degelijkheid is het een hoog 'plastic' gehalte, maar daarentegen als 'ie eenmaal in het tv meubel staat, komt 'ie ook niet meer van de plek. Dus niet erg belangrijk voor ons.

Verder alleen maar positieve ervaringen na zo'n 10 blu-rays gedraaid te hebben.

Verder is het opstarten en activeren van de apps via WiFi werkelijk kinderlijk eenvoudig en is zoals we van Philips zijn gewend. Dit geldt eveneens voor de afstandsbediening. Erg licht en plastic-achtig, maar prima op de gebruiker gericht, zodat je alles gauw onder de knie hebt. De kinderen (eentje van 4 jr) bedienen 'em nu al.

Kortom, erg tevreden gebruiker.