Philips 7000 series BDP7700 - Reviews

3d
Usb
Smart tv

thebigbang2 20-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit product nu 2 jaar. In het begin veel vastlopers en dus de software een aantal keren geupdate. Nu veel minder vastlopers, maar ze komen nog zo nu en dan voor. Ik gebruik hem naast Blu-ray/DVD afspelen ook als Mediaplayer met externe HD en dat gaat prima. Hij kan zelfs .vob bestanden aan, alhoewel de ondertitels niet altijd goed leesbaar zijn. Ik speel vaak films af via de Externe HD met de smartphone als afstandbediening en dat werkt prima via Wifi.
Echter 1x per week speel ik ook een film af via de lade (Blu-ray/DVD) voor mijn zoontje. Deze haperde soms en dan moest ik de stroom er weer af halen. Echter de afgelopen weken wil hij de lade totaal niet meer dicht of open doen. Stroom eraf en erop, niets helpt. Mijn zoontje van 3 is zwaar teleurgesteld, want hij kan geen DVD meer afspelen. Ik heb de lade dus effectief maar 100x gebruikt en nu is hij stuk of zoiets. Is dit een bekend probleem bij Philips? De afstandsbediening en ook het design van het apparaat zien er verder leuk uit, maar voelen wel als goedkoop plastic aan.

dotch 20-10-2013 Product paar dagen in bezit

5,7
Onze vorige Philips Dvd-speler beviel goed. We zijn ook heel blij met onze Philips TV. Daarom hebben we voor deze Philips blu-ray speler gekozen. Helaas hebben we slechte ervaringen. Het apparaat loopt dagelijks vast en reageert dan nergens meer op. De enige oplossing is dan de stekker uit het apparaat en er weer in, maar dat is natuurlijk niet handig als de stekkerdoos achter alle apparatuur verborgen zit. Verder zitten er een soort verlichte tiptoetsen aan de bovenzijde van het apparaat. Een onhandige plaats, als er andere apparatuur boven staat. De tiptoetsen reageren heel langzaam (3 seconden) en geven geen feedback, zodat het onduidelijk is wat er gebeurd. Het display geeft onduidelijke informatie ("root" bij "eject"?). Het apparaat wordt zeer warm in een normale tv kast. Ook verdwenen de icoontjes van het bedieningsmenu op de tv regelmatig terwijl de software up-to-date was. De oplossing was dan het apparaat weer opnieuw aansluiten met de HDMI kabel. Verder zou je met dit apparaat via Wi-Fi verbinding moeten kunnen maken met een PC, maar dat is mij niet gelukt. Foto's en video's kijken via een USB-stickje aan de voorzijde ging wel redelijk hoewel hij niet alle video-codecs kent. Ik heb het apparaat vandaag voor de 2e keer teruggebracht naar de winkel (34 jaar geleden voor het laatst zoiets gedaan) hoewel ik bij de eerste keer al had aangegeven dat ik niet verwachte dat een reparatie de oplossing zou bieden. Helaas kreeg ik ook nu geen tegoedbon of geld terug voor een vervangend apparaat. Onze dochter van 3 jaar kon onze oude dvd-speler vanaf 1 jaar prima bedienen, maar raakt van dit apparaat gefrustreerd omdat ze denkt dat ze iets fout doet. Zij laat haar Dvd-collectie nu links liggen.

andrebangma1 30-08-2013 Product half jaar in bezit

Hierbij nog even een aanvulling op mijn vorige ervaringen.
Blu-ray 3D (van Avatar) staat soms even stil omdat de Blu-ray speler de data niet kan verwerken. Hij loopt niet vast, maar het is wel even irritant. Bij andere 3D films nog niet meegemaakt, maar ik heb er nog niet zoveel gezien.
Ik heb er nu een 1 TB Harddisk met films op aangesloten en soms denkt de Blu-ray speler dat ik iets nieuws op de USB poort heb aangesloten en dan wil hij de Harddisk als BD-Live media formateren, gelukkig kun je dan Nee klikken, maar vreemd is het wel.
Ik heb een enkele keer meegemaakt dat de speler vast liep als je een lange DVD in 2 avonden ging kijken, bij de 2e keer aanzetten liep hij volledig vast. Even de stroom eraf en op en hij doet het weer, maar wel vreemd.
Ook reageert hij soms niet direct op de Stop knop als je de lade wilt laten openen.
IK heb er nu een toetsenbord met trackball op aangesloten en dat werkt prima met Nettv en je kunt er nu ook een skype camera op aansluiten (heb ik helaas nog niet).

Brombacher 14-06-2013 Product kwartaal in bezit

5,7
Ik heb de Philips BDP7700 gekocht om 3D blue-rays te kunnen kijken. Beeldkwaliteit in 2D en 3D is geweldig maar verder levert dit apparaat alleen maar ergernis op. De behuizing is van slap plastic gemaakt en ziet er erg goedkoop uit. Ondanks het updaten van de software en het resetten naar fabrieksinstellingen zijn vastlopers nog steeds aan de orde van de dag. Omdat de speler dan helemaal niet meer reageert is onderbreken van de voedingsspanning de enige remedie. De bedieningsknoppen (zitten bovenop) reageren slecht op bediening en geven daarbij geen duidelijke feedback zodat je vaak niet zeker bent of je commando ontvangen is.

De eject-knop reageert vaak niet en is o n t z e t t e n d t r a a g. Beste Philips, hoe lang moet het duren om een schijfje af te remmen en de lade te openen?? Dat hoeft toch niet meer dan 10 seconden te duren?

Kortom, ik denk erover na om een andere te kopen en raad dit anderen ook aan. Koop er anders een verdeeldoos met schakelaar bij. Dat maakt het regelmatige resetten een stuk eenvoudiger.

Glen1992 12-06-2013 Product half jaar in bezit

5,2
Heb deze blu-ray speler nu al enige tijd in mijn bezit, ik ben over de geluidskwaliteit en beeldkwaliteit zeker te spreken. Nadelen aan deze speler zijn echter dat ie regelmatig vastloopt wanneer je over het netwerk op je NAS zit, sommige blu-ray dvd's niet afspeelt, de externe schijf via usb niet altijd leest (en vastloopt) en zeer heet wordt tijdens het afspelen van een 3D film (en daardoor vastloopt en opnieuw opstart). Na de software update zijn deze problemen niet verholpen (was daarvoor nog erger). Ik zou deze blu-ray speler helaas niet aanraden want het beeld- en geluidskwaliteit wegen niet af tegen de frustraties die je hebt als de speler vastloopt in het midden van een film of als je door je bestanden op het netwerk browsed.

andrebangma1 08-05-2013 Product kwartaal in bezit

Hierbij mijn ervaringen met deze BDP Blu-Ray speler

Doe altijd eerst een software update via internet kabel. Werkt prima en je hebt de laatste update
Hierna had ik zelfs een skype/camera optie erbij.
- Itt het boekje speelt deze speler wel HD USB NTFS formaat af.
- Beeld is super, tot 4K upscaling, maar die TV's zijn onbetaalbaar, maar wel leuk dat het er al op zit.
- Geluid ook prima, DD en DTS. Het enige wat mij nog niet gelukt is om de 5.1 aansluiting goed in te stellen.
Ofwel ik heb een 5.1 versterker zonder HDMI en dus moet ik het geluid van DTS HD MA en DD True HD via de 5.1 tulp aansluiting aansluiten op de

5.1 tulp aansluitingen van mijn versterker. Maar dat geluid is dan niet hoorbaar. Gewoon DTS en DD geluid gaat prima via S/PDIF.
- De blu-ray speler kan ik ook bedienen met mijn afstandsbediening van mijn tv, heel ander merk werkt gewoon.
- Ook kan ik met een app op mijn smartphone de Blu-ray speler en aangesloten USB apparaten bedienen.
- USB 3.0 werkt ook, maar dat wordt dan gewoon als USB 2.0 aangestuurd.
- MKV en VOB bestanden worden prima afgespeeld, ook over DLNA (vanaf de laptop).
- Minpunt bij VOB bestanden is wel dat je ze per stuk moet aanklikken en dat de ondertitels heel slecht leesbaar zijn.
- 3D MKV bestanden gaat ook prima, maar ondertitels gaan bij Side bij Side 3D content de mist in en beginnen halverwege het beeld en eindigen aan

de andere kant. Dit gebeurd ook bij mijn mediaplayer, dus dit ligt niet aan het apparaat. Top down 3D content gaat daarentegen weer prima,
ondertitels komen in het midden van het beeld, maar veel 3D content is side bij side.
- De ondertitels zijn niet aan te passen wat grootte betreft.
Soms loopt de speler vast bij Net TV content of You tube, maar dat gebruik ik niet zoveel.
Hij vervangt nu al mijn mediaplayer (goedkope van de Aldi), omdat hij wel 1 TB USB 3.0 aan kan.
- BD Live werkt ook prima, maar gebruik ik amper, PIP Blu-ray heb ik nog niet gevonden.
Het enige lastige vind ik dat je de Stop knop 4 seconden in moet drukken om de Blu-ray lade te openen, maar goed, dat went vanzelf.
Al met al ben ik uitermate tevreden en kan hij meer dan ik had gedacht en dat voor nog geen 150 euro.

BGJ 05-10-2012 Product paar dagen in bezit

Ik kan het volgende zeggen over deze bijzonder keurige BDP

- Bij binnenkomst geupdate naar V3.46 + factory reset gedaan.
Appraat werkt zonder problemen of vastlopers tot heden.
- Goed beeld (bij alles)
- Goed geluid (DTS op versterker)
- Met easylink maar 1 afstandbediening nodig voor TV en BD
- NTFS USB support. Ook met USB3.0 stick
- MKV werkt over USB als over DLNA
- Het enige wat ik echt mis zijn de opties voor subtitles bij MKV:
font, size, colour, positioning

De subtitles zijn momenteel wat aan de grote kant en vallen soms buiten beeld, erg jammer. Verder werkt het apparaat prima.

piet241255 10-08-2012 Product paar dagen in bezit

Zeer indrukwekkend beeld èn geluid. Met name de geluidskwaliteit was voor mij doorslaggevend: het beeld is tegenwoordig bij alle spelers wel in orde. Voor het geld krijg je een zeer complete speler. Internet werkte meteen. Software update via internet fluitje van een cent. Geen problemen met vastlopers: kennelijk is de laatste software stabieler. De (gratis) iPad app maakt de bediening een stuk prettiger. Kortom een aanrader voor een wel hele scherpe prijs.

daaristieweer 08-07-2012 Product paar dagen in bezit

Ik zie net de beoordeling van Tikmans.
*Qua afstandsbediening; helemaal eens, soms lijkt het erop, dat de batterijen leeg zijn (terwijl ze net uit de verpakking komen), geen reactie op de instructies
*Qua beeld & geluid: perfect, maar wel eerst de laatste software update installeren (op 28.6 op de Philips site gepubliceerd). Ook ik had dezelfde vastlopers, maar na installatie van de nieuwe software is dit probleem opgelost.
Vreemd is het wel, dat een dergelijk nieuw product niet beter is doorgetest en gelijk met de juiste software wordt geleverd.

Tikmans 30-06-2012 Product paar weken in bezit

6,3
Wat jammer dat het internet-gedeelte van de Philips BDP7700 zoveel afbreuk doet aan deze op zich goed functionerende speler. Net TV levert -zowel bedraad als draadloos- een aaneenschakeling van ernstige vastlopers op, alleen te herstellen door maar weer eens de stroom eraf te halen. YouTube doet het maximaal 15 seconden en loopt dan telkens vast. Zonde, zoals gezegd is op het beeld en geluid heel weinig aan te merken. Heb dit apparaat omgeruild voor een Sony BDP-S790 en die werkt perfect. Alles werkt bij de Sony sneller, prettiger en stabieler dan bij de Philips. Dat geldt ook voor de afstandsbediening, die is bij de Philips dermate slecht dat ik me afvraag wie daar het groene licht voor heeft gegeven. Kortom: ik ben absoluut niet tevreden over de haperende BDP7700 en raad deze dus ook zeker niet aan.

Wouter18 27-06-2012 Product paar weken in bezit

Had eerst een BDP7600, na 1 week problemen, stopt tijdens het afspelen, beeld bevriest, streamen lukte niet meer, toetsen branden wel,maar reageerden niet. Speler werd omgeruild voor een BDP7700, helaas stopt deze speler ook weer tijdens het afspelen, reageert pas weer nadat de stekker er uit is gehaald. Software updaten via internet en/of USB stick lukt ook niet.
Moet deze speler ook weer opsturen voor reparatie.
Wat een ellende.