Eminent e-Alarm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eminent e-Alarm op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Stoffel007007 30-06-2014
Geschreven voor: Eminent e-Alarm

Eminent basissysteem aangekocht en ondertussen ook al randapparatuur bijgeplaatst. Allen zeer handig in plaatsen en inloggen op het systeem. Sensoren zenden voldoende ver. Geen last van onterechte meldingen. Het systeem voldoet prima. Extra sirene is wel aan te raden.

ThaDoc 26-06-2014
Geschreven voor: Eminent e-Alarm

Sinds enkele dagen heb ik het alarmsysteem van Eminent, aangekocht via iBood, in mijn bezit. Er kwam heel wat kritiek op het productforum over dit systeem maar je moet realistisch blijven: voor deze prijs heb je natuurlijk geen professioneel systeem!
Wat je wel krijgt is een zeer degelijk basis alarmsysteem met heel wat nuttige functionaliteiten. Alles wat moet werken werkt ook zoals het hoort. De handleiding mocht misschien iets uitgebreider, bv over de energiebesparing van de bewegingsdetectoren, maar uiteindelijk wijst het systeem zichzelf uit. De basiseenheid ziet er trouwens ook erg strak uit en is geen lelijk ding dat je ergens wil wegmoffelen zodat je het niet ziet.
Het installeren was een fluitje van een cent.
Zoek je een basis alarmsysteem voor niet al te veel geld, geen abonnementskosten en waarschuwing op je GSM: dan is dit zeker iets voor jou!
Hou er wel rekening mee dat je een extra GSM kaartje moet aanschaffen anders kan je het systeem niet gebruiken. Configuratie loopt namelijk via SMS. Zelf heb ik een Telenet "prijs volgens verbruik" kaartje in het systeem zitten. Enkel de initiële installatie kost je een paar SMS berichtjes, nadien bepaal je zelf voor welke meldingen je een SMS ontvangt. De gratis Eminent Android app om het configureren te vereenvoudigen werkt overigens super!
Ik ben zeer tevreden met dit systeem!

gotjee 26-06-2014

Het was dus mogelijk om de pincode en voicemail te deactiveren bij zo'n Telenet kaartje?

knuckelhead 25-06-2014
Geschreven voor: Eminent e-Alarm

Een heel effectief, goedkoop, en doet wat het moet alarm. Is nog uit te breiden dus zeker een plus punt. Juist 1min puntje een stille sirene. maar op te lossen door een extern bij te hangen. Makkelijk in te stellen zeker als je er een simkaart insteekt en alles doet via de app van je smartphone.