Foscam FI9900P - Reviews

1920 x 1080 pixels
Nachtvisie
Kleuren
zilver

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Mike 25-01-2016 Product paar weken in bezit

De Foscam Fi900P via Vivolanda gekocht. Nu een paar weken in gebruik. De camera heeft een goed bereik (WiFi) heeft een fijne brede kijkhoek. Voor de prijs die je betaald krijg je echt wel waar voor je geld. De camera geeft scherpe beelden. Hij kan eventueel ook direct op het internet worden aangesloten. Voor buiten en binnengebruik is het handig om het losse "opbergbakje" erbij te nemen, want anders is het wel een vraag hoe en of waar je de hoeveelheid draad wegwerken kan.

Via een App kan je de camera instellen, of als je op je account bij FosCam inlogt kan je vrijwel alle instellingen daar ook doen. Zelf gebruik ik de gewone computer en laat ik de beelden netjes binnenkomen. Afhankelijk van de snelheid van je WIFi ben je wel, want de beelden kunnen soms wat schokkerig overkomen.

De filmpjes die je met de computer maakt worden direct in een map op je harde schijf opgeslagen. Hoe dit met de App werkt weet ik niet. Ik kan de foto's en videos wel terug kijken, maar ik zie niet waar ze op de telefoon zouden worden opgeslagen. Volgens mij gebeurd dit niet met de telefoon App. Op deze wijze kan ik ze ook niet kopiëren of plaatsen waar ik de foto's en of filmpjes opgeladen wil hebben. Met e computer gaat dit dus een stuk gemakkelijker.

Intern schijn je wel een Mini-SD te kunnen plaatsen, maar daarvoor moet je het garantiezegel verbreken zoals ik op de Youtube filmpjes voorbij zag komen. En je moet de camera hiervoor open maken. Dat doe ik liever niet, maar het schijnt dus wel mogelijk te zijn.

En ander nadeel is, dat de kop niet alle kanten opgedraaid kan worden, dus je moet jezelf echt bedenken, waar je hem hangen gaat, en hoe je hem bevestigen gaat.

De camera doet erg mooi en robuust aan. Hij is helemaal van aluminium en dat zie je er ook echt wel van af. Netjes vormgegeven.

Je kan ook inzoomen, alleen wordt de kwaliteit van het beeld daar niet beter op. Maar voor de kwaliteit en de prijsverhouding vind ik deze camera zeer goed en daarnaast voldoende gebruiksvriendelijk.

KBTM 10-04-2017 Product paar maanden in bezit

Waar voor je geld.

4 van deze cameras gekozen vanwege de WiFi. Nu werkt dit prima mits de camera niet te ver van je wifi modem hangt. Bij mij hangt hij 4m van mijn modem met 2 muren ertussen en dan doet hij wel maar ook maar net.
Ik heb 'm aangesloten op mijn Synology NAS en daar wordt alles opgenomen via de bewegingsdetectie. Ik laat dit overigens door camera detecteren en niet via mijn NAS.
Wanneer Ik echter wil inloggen op de webpagina van de camera om de zaken in te stellen die niet in de mobiele app beschikbaar zijn dan krijg ik geregeld time outs. Wanner ik 'm bekabeld aansluit gaat het echter probleemloos.
Het is dus zaak dat het wifi bereik voldoende is!
Je kunt trouwens een extra sterke antenne bijbestellen maar dit heb ik niet gedaan.
Uiteindelijk toch ervoor gekozen om hem bekabeld aan te sluiten, als ik dit van tevoren geweten had, had ik de EP versie genomen met POE ethernet aansluiting. Bijkomend voordeel zou ook zijn dat je geen stopcontact in de buurt van de wifi camera die nodig is voor zijn stroomadapter.

Beeld is mooi, zeker overdag. S'avonds / s'nachts is het licht wat de IR led's geven erg geconcentreerd in een rechte straal en gefocussed op het middelpunt van de camera. Omdat de camera een wijds beeld heeft mis je wel wat licht wanneer het donker is. Wanneer je 'm richting op bijvoorbeeld de voordeur dan is het licht voldoende maar als je de gehele achtertuin in beeld wilt brengen dan komen de IR led's te kort. Hiervoor heb ik dan ook een extra IR 'bouwspot' bijgeplaatst.

Instelmogelijkheden zijn ruim voldoende via de webpagina, deze kan via het IP adres dat de camera krijgt van je modem benadert worden. Via de mobiele app zijn de instellingen vrij beperkt, dit is net afdoende om hem aan de praat te krijgen en deen basale settings te maken.

Even terugkomend op de opname functie. Het kan op een SD kaart in de camera zelf (wel omslachtig te installeren), rechtstreeks op je PC, in de cloud bij Foscam (betaalde functie) of je NAS.
Zoals aangegeven heb ik voor mij NAS gekozen maar als je deze niet hebt dan kan het ook op je PC. Nadeel is wel dat je deze altijd aan moet laten staan. In de cloud bij Foscam is een betaalde functie maar het voordeel is wel dat je dit overal kunt benaderen/bekijken.

Pluspunten

• Mooi beeld overdag
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Nachtzicht beperkt bij grote oppervlakten
  • Moet redelijk dicht bij je wifi modem hangen