Cobb Pro

Barbecook Loewy 50

Thüros Nevada

Thüros Nevada

reinier1809 11-08-2015 Product paar weken in bezit

Cobbe ziet er mooi uit en de werking is uiterst simpel, blok erin aansteken en na enkele minuten kun je barbq-en.
De cobb blijft lang warm, zeker twee uur.
Het resultaat viel mij tegen, eerder een kippenpoot uit de oven dan van de barbq, ten opzichte van onze normale barbq is het vlees droger (mogelijk omdat het langer op de plaat lag.
Maar dan het schoonmaken: het vet van de kippetjes is nauwelijks van de binnenwand af te krijgen, zo simpel als het op youtube lijkt zo lastig is het in werkelijkheid.
2 maal in de gootsteen met vaatwasblokjes, brilo sponsjes en uiteindelijk barbq reiniger van HG, al met al 2 uur bezig geweest om de Cobb weer toonbaar te maken, dit viel mij enorm tegen.
Mogelijk dat het sneller kan als je niet tot de ochtend wacht maar direct de Cobb reinigt maar toch.
2 uur nawerk weegt niet op tegen de voordelen: overal plaatsbaar, blijft koud van buiten, efficiënt in gebruik.
Volgende keer koop ik wat extra briketten en aanmaakblokjes en neem ik de opwarm tijd van mijn vertrouwde barbq voor lief

ellen05 18-06-2015 Product jaar of meer in bezit

In 2009 (ellen03) ook al gereageerd, keek naar deze site om te kijken hoe lang ik hem al in bezit heb. Staat meestal buiten in weer en wind,ben er niet zuinig mee en nu komt er pas in de bodem een een gaatje. (kan hem nog gebruiken) Oftewel een degelijk product.

Coca 12-05-2011 Product jaar of meer in bezit

Gaat zeer zuinig om met brandstof 8-10 kooltjes voor ruim 2uur gebruik.
Een hele kip klaarmaken gaat geweldig goed +/- 1.5 uur,bij een normale bqq wil deze nog wel eens verbranden.
Zalm of forel roken is erg lekker en in een half uur klaar

Stuiverman 23-05-2012

Kun je dan ook "gewone" kooltjes/briketjes gebruiken?

Flori 31-07-2013 Product jaar of meer in bezit

Een handige kleine BBQ, die je overal mee naartoe kunt nemen. Zowel de boot als het strand. Wekrt goed op zowel briketten als de Cobbelstone. De cobbelstone maakt het makkelijkst aan. Een rooster erbij kopen is gewenst. Daarna ben je universeel voor roosteren en bakken. De grilplaat is voorzien van teflon en erg gevoelig. Het is een mieters ding: een aanrader.

ellen03 19-06-2009 Product jaar of meer in bezit

Dit is een geweldig ding, je kan er mee roken, bbq-en, gourmetten, bakken (cake pizza's)koken(paella mee gemaakt).Hij is mooi en super praktisch. 5 andere bbq's in bezit maar die kunnen met pensioen.