Luvion Grand Elite - Reviews

Muziek

6,9

D. Evans 19-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Liever een ander

Een aantal punten waarom ik dit apparat niet nog eens zou kopen
1) oververhitting van de accu waarbij de achterkant is gesmolten; in de winkel nieuwe accu/batterij ontvangen ivm bekend problem.
2) geen keuze om video aan/uit te zetten zodat de batterij langer mee gaat. Wanneer de kleine naar bed gaat en je zit nog een aantal uurtjes beneden is de batterij al leeg. Tevens is het wel fijn om 's nacht alleen geluid te gebruiken ivm betere nachtrust.
3) regelmatig apparat camera opnieuw moeten instellen. Verbreekt gewoon de connective.

Zou dit apparaat niet nog eens kopen en vind het geen waar voor je geld.

Biardy 12-02-2016 Product jaar of meer in bezit

Ongelofelijk wat een waardeloze aankoop. Heeft een half jaar goed gedaan. Daarna accu snel leeg en bereik was ook beduidend minder dan aangegeven. Inmiddels Out of range. Pairen lukt niet meer. Dus gewoon na driekwart jaar kapot. Weg geld. 'k Heb het bedrijf Luvion gebeld maar de garantie is net twee maanden voor bij en moet je dus alles betalen. Kun je net zo goed een nieuwe kopen. In dit geval is het een Alecto geworden. Waar voor je geld. Luvion is een echte afrader.

yvon1801 09-02-2016 Product jaar of meer in bezit

4,2
Binnen een jaar een slechte accu. Draden die kapot gaan en slecht contact maken met het beeldscherm waardoor de accu leeg komt en steeds uitvalt. Klepje achter op het beeldscherm al 2x gebroken. Bereik is erg slecht, de zolder haalt hij niet eens. Het beeldscherm geeft soms een groen gestreept beeld.
Niet tevreden!

Isa125689 24-09-2015 Product paar dagen in bezit

Heel veel problemen gehad met deze babyfoon zeker niet aan te raden. Wij hebben er echt spijt van
3 x terug geweest naar de winkel en steeds weer weggestuurd.
Nu na 1,5 jaar gebruik is de accu helemaal kapot werkt alleen nog maar met de voeding
Zeker niet kopen zonde van het geld

marcha77 02-03-2015 Product jaar of meer in bezit

Een ideale babyfoon voor in en om het huis. Door het heldere scherm is alles te volgen. Wij hebben er inmiddels een tweede camera op aangesloten. Je hoeft niet direct naar boven voor ieder geluid. Je hoort en vooral ziet meteen wat er aan de hand is. De camerafunctie geeft ook buitenshuis een rustig gevoel doordat je alles op afstand in de gaten kunt houden middels het scherm.Tevens de mogelijkheden om op te nemen en aan te sluiten op bv een televisie zijn ideaal.

Linda2304 01-03-2015 Product jaar of meer in bezit

7,6
Wij gebruiken de Luvion grand elite nu 1,5 jaar en zijn zeer tevreden. Overdag en snachts goed en duidelijk beeld. Het bereik zou iets verder mogen, maar in huis is dit prima. Met de tweede opkomst nu een tweede camera aangeschaft. Waarvan wij het erg prettig vinden deze gewoon op onze huidige babyfoon te kunnen linken.

lsnoyink 31-12-2014 Product jaar of meer in bezit

3,8
DIt product is zeer slecht en ik zou het niemand aanraden. Het is heerlijk en veilig om je kindje te kunnen zien met een camera, maar deze camera is zo slecht van kwaliteit en gaat heel snel kapot. Wij hebben de eerste keer een set met drie camera's (voor 3 kinderen) gekocht en deze is nu in 2 jaar al 3 keer kapot gegaan. Er is een hele slechte service vanuit Luvion. We hebben geprobeerd ook een digitaal systeem te kopen van Luvion en dat is niet compatible op de andere camera's die we al hadden! Terwijl ze er volledig hetzelfde uitzien.
HIerover zegt de klantenserive van luvion letterlijk: " dan hebt u pech!"
Dus, het is een mooi systeem, maar veel te duur voor de tijd dat je er mee kan doen.
Zeker niet aanschaffen!!

Lindamama 17-11-2014 Product paar weken in bezit

7,6
Wij zijn zeer tevreden over deze babyfoon! Er zijn altijd wel wat kleine minpuntjes te verzinnen, zoals bijvoorbeeld het geluid van de melodietjes (vind ik erg slecht hoorbaar) maar dit gebruiken wij eigenlijk nooit. Maar waar gaat het nu echt om: het in de gaten kunnen houden van je kostbare bezit...! En daar is dit een prima babyfoon voor. Het beeld overdag is gewoon goed en ook s avonds met de infrarood is het super beeld. Het bereik is ook prima, wij wonen in een huis met betonnen vloeren en wanneer de kids boven liggen en ik ben helemaal beneden gebruik ik de antenne en heb ik nog beeld. Zelfs dan in de tuin werkt het nog. De temperatuur weergave klopt ook niet helemaal (komt volgens ons omdat de meter vlak achter de warmtebron van de camera zit) maar als je zelf weet wat t verschil is heb je een aardige richtlijn. Wij zouden deze babyfoon dus zeker aanraden aan anderen.

lindake1974 26-09-2014 Product jaar of meer in bezit

1,6
Ik schrijf eigenlijk nooit reviews. Maar nu wil ik toch potentiele kopers laten weten deze camera NIET te kopen. Hij is in de laatste drie jaar 4 keer kapot geweest. 2 keer tijdens de garantie. 1 keer daarna. Toen hebben we NA bijbetaling nog een andere monitor gekregen van Luvion. En gisteren hebben we het hele ding maar in de vuilnisbak gegooid. Miskoop van de eeuw!!!!

kantoine 12-09-2014 Product jaar of meer in bezit

Verschrikkelijk. wat een zonde van je geld. kost 180eu, maar kwaliteit is echt sh*t.

na 2 maanden matig gebruik accu was kapot. na 14 maanden camera/monitor kapot.

Nu weet ik, wie schrijft hier positieve reviews...

Niet doen. weggegooid geld. Als je toch doen, moet je dan net als mij, na 1 jaar een nieuwe camera zoeken

mar10ne 21-08-2014 Product paar dagen in bezit

4,2
Bereik is heel slecht. Onze zoon slaap beneden en wij boven maar halverwege de trap viel de verbinding al weg. En nee, we wonen niet in een kasteel. De standaard van het cameraatje is heel fragiel. Wel een heel mooi beeld maar bij ons werkte de "scan" optie niet. Ik vind de prijs/kwaliteit niet kloppen. De camera van de "essential" vond ik beter, die had niet van die kwetsbare pootjes maar ook daar geen bereik.

tuuntex 08-07-2014 Product paar dagen in bezit

3,2
Hoi,

Wij hebben deze babyfoon gekocht na wikken en wegen en hopen een goede keus te maken. Verschillende testen en reviews gelezen en uit eindelijk gegaan voor de Luvion Grand Elite,

een misser!!!

Het valt mij enorm tegen dat een apparaat van een 180 euro zo minimaal van kwaliteit is. Binnen een jaar onder garantie en nieuwe accu gekregen, deze zit nu een half jaar en staat bol als een ballon, dus weer exit. Het bereik werkelijk droevig we wonen in een ouder huis waar weinig metaal in de constructie zit, maar volgens Luvion kan het daar wel aan liggen ieder huis is immers anders, aldus de telefoniste van Luvion. Verder is de accu erg snel leeg, scharniertjes erg teer, uitstekende temp voeler op camera er teer, en geluidskwaliteit bij terug spreken angst aanjagend voor het kindje dat er naar luisteren moet nog maar te zwijgen over de melodietjes die af kunt spelen... dit alles gecomponeerd door Eucalypta denk ik....kort om erg jammer dat er voor zoiets mooie grondstoffen als aardolie en edelmetalen gebruikt worden. Niet kopen koop voor de Euro's staatsloten waarschijnlijk hebt u daar meer plezier van.

Lillyyy 14-06-2014 Product paar dagen in bezit

Nadat we 4 jaar (!) de Platinum 1 intensief en naar volle tevredenheid hebben gebruikt gaf deze er een paar weken geleden plots de brui aan. Wij dachten dat het aan de adapter lag, dus een nieuwe besteld. Helaas bleek dat de ouderunit stuk was. De adapter kon gewoon terug naar Luvion, geen probleem. Vervolgens tijdelijk de babyfoon van een kennis geleend met alleen geluid. Toen we later boven kwamen bleek dat onze dochter mooi had lopen spoken. Haar hele kamer lag overhoop en ze sliep op de vloer van haar kamertje met alle lampen aan :-( Blijkbaar kon ze dit alles muisstil. Daarom direct contact opgenomen met Luvion om een nieuwe babyfoon mét camera te bestellen. Zij gaven op eigen initiatief aan dat wij maar liefst 30% korting kregen op een nieuw exemplaar omdat de vorige het (na 4 jaar dus) had begeven ! Hadden ze ook niet kunnen zeggen, ik wilde er sowieso een bestellen. Super service dus !
Nog even getwijfeld tussen de Platinum 2 (want die leek het meest op de oude) of toch de Grand Elite. Gekozen voor deze laatste vanwege het grotere display. Nu zo'n 10 dagen in gebruik en we zijn super tevreden. Bereik is prima. Altijd wat minder dan een babyfoon met alleen geluid, maar toch voldoende. Geluid is ook prima. Verder erg goed beeld en vooral de mogelijkheid terug te spreken is fantastisch. Enig 'minpuntje' vind ik de 'blikken kwaliteit' van de slaapliedjes. Ook is hier het volume lastig van in te stellen. Als het geluid van de babyfoon op juiste sterkte is dan zijn de liedjes te hard. Als je dit verlaagd dan staat het geluid van de babyfoon weer te zacht. Wij gebruiken deze liedjes dus gewoon niet. Een los carillon is ook prima.
Al met al zeker een aanrader ! Wij kunnen niet meer zonder :-)

Ellen1985 12-03-2014 Product half jaar in bezit

Bereik: slecht! we hebben bereik in de living en keuken tot de veranda geraakt hij niet. Getest in open veld zoals ze aanraden, amper 100m bereik --> antwoord luvion, de test is 300m bij optimale omstandigheden, je kan hem terug zenden maar indien we niets vinden worden de kosten doorgerekend.

Muziek: verschrikkelijk! Ik krijg er zelf hoofdpijn van. 4 melodieën die elkaar afwisselen, slechts één liedje laten afspelen is niet mogelijk. Eerst speelt er dan een rustig liedje en dan ineens verspringt het naar een luid lied met sneller ritme, ik zou er zo weer van wakker schieten!

Gevoeligheid is wel een topper, ik kan hem door de parend unit horen ademen :)

Beeld: Daar ben ik wel zeer tevreden van, super om hem te zien liggen door de camera!

In ieder geval, ik zal volgende keer zeker twee keer nadenken over de keuze van een babyfoon.
Volgende keer zeker kijken of er slechts één lied afgespeeld kan worden en ik wil dit gehoord hebben alvorens ik één aanschaf, want deze van luvion klikt verschrikkelijk mechanisch!

Berg1981 23-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben deze babyfoon nu een heel ruim jaar in gebruik, sinds een half jaar ook met een 2e camera erbij. De mogelijkheid om meerdere camera's te koppelen was destijds de reden om voor deze babyfoon te kiezen.
Sinds enkele dagen blijft het scherm echter zwart. Lampjes gaan wel aan, maar je krijgt dus geen verbinding meer met de camera's. Oké, je weet dat je maar een jaar garantie hebt, maar voor een dergelijk duur product, vind ik dit toch een grote schande. Uberhaupt is het geen degelijk product: het standaardje van de camera zag er al fragiel uit en brak inderdaad al snel af. Idem voor de scharnieren van de camera's, die naar beneden 'zakken'. En de teksten bij de verschillende knopjes die wegslijten door het gebruik.
Voor de muziekjes hoef je dit product ook absoluut niet te kopen: echt een ondraaglijk geluid, dat wil je je kind niet aandoen.
Over het bereik zijn wij wel tevreden en ook werkte het koppelen van de 2e camera prima bij ons. Al met al een magere voldoende, omdat het tot nu toe oké was, maar sinds het scherm ermee gestopt is, overheerst toch de deceptie.

Mr.N 22-12-2013 Product half jaar in bezit

6,6
Voordat ik de keuze had gemaakt voor de Luvion Grand Elite heb ik sterk zitten twijfelen tussen diverse verschillende oplossingen. Ik wilde graag beeld, mijn vrouw niet (te duur, waarschijnlijk complex en onnodig was de gedachte). Ik twijfelde met name tussen een IP camera (draadloze camera te bekijken op pc / tv / telefoon), of toch een echte "babyfoon".

Uiteindelijk de knoop doorgehakt, met name vanwege de mobiliteit van de babyfoon en gekozen voor de Luvion. Nu, ruim 8 maanden later, weet ik nog altijd niet of dit nou echt wel is wat ik wilde. Een ding is wel zeker, wanneer je eenmaal iets met beeld hebt, wil je nooit meer anders (zelfs mijn vrouw). Hier zit wel een gevaar aan, je riskeert namelijk dat je (zeker de eerste maand) de halve avond naar het schermpje blijft kijken.

Ik vind de Luvion een product met extremen. Qua mogelijkheden vind ik het echt een goed apparaat. Aan vrijwel alles is gedacht, persoonlijk kan ik mij niets bedenken dat ik ook nog van een babyfoon zou wensen dat hier niet op zit. Ik zal hier niet opsommen wat er allemaal wel / niet mee kan, dat kun je uiteraard al terug lezen in de specificaties, maar wat mij aangenaam verraste is de handige "scan" optie, die prima werkt waardoor je de hele nacht rustig slaapt, tot het moment dat je wakker moet worden. Ook spaart deze de batterij, wat helaas wel nodig blijkt te zijn.

Aangezien wij de oplader standaard in onze slaapkamer hebben staan, hebben wij vanaf het moment dat de kleine naar bed gaat tot het moment dat wij naar bed gaan geen oplader. De ervaring is dat hij het dan maximaal 3 tot 4 uur uithoudt met beeld op een volle lading. Met de scan functie is dit wel te verlengen, maar aangezien ik nog wel eens wat later naar bed ga, is dit ook eigenlijk een noodzakelijk iets.

Wat mij echter erg tegenviel is de geluidskwaliteit. Helaas is dit (in ieder geval voor die van ons) ook direct kenmerkend voor de overall degelijkheid van het apparaat. Standaard zit er bij ons al een behoorlijke ruis in die niet weggaat (ook als het helemaal stil is), tenzij je het geluid echt zachtjes zet. Het afspelen van muziekjes is gewoon geen optie, want daarvan is de geluidskwaliteit zo slecht, dat je de melodie amper herkent en hem in ieder geval zo snel mogelijk weer uit wilt zetten. Alles behalve rustgevend dus.

Een ander flink nadeel is de enorm zwakke bouw van de camera. Eigenlijk na een paar dagen was een van de scharnieren al gebroken. Niet veel later was de tweede ook gebroken.

De schermkwaliteit vind ik ook magertjes (wel goed genoeg om prima te kunnen zien, maar goed durf ik het niet te noemen). Met daglicht redelijk, maar bij infrarood echt beduidend minder. Voor beide geldt dat het beeld enorm streept / ruist. Daarnaast hebben we ook al een dood pixel in het scherm zitten (een permanente rode stip in beeld).

De software is helaas ook aan de magere kant. Op zich redelijk, maar bij ons staat de klok met grote regelmaat (+/- wekelijks) opnieuw verkeerd.

Daar staat tegenover (en dat is voor mij misschien nog wel de belangrijkste) dat het bereik echt uitstekend is (veel beter dan ik had durven hopen). Op vakantie in Frankrijk in een vakantiehuisje met de hele familie erbij, hadden wij de meest ongunstige ruimte, helemaal aan de andere kant van het huis (een groot huis) bovenin, terwijl wij achterin de tuin zaten. Daar waar de normale babyfoon van mijn broer al niet meer werkte naar de kamer aan de voorzijde (waar wij dus relatief dicht op zaten), deed de Luvion het nog steeds (we moesten wel de antenne uitschuiven en er ook niet voor gaan zitten).

Conclusie: Al met al geef ik het een voldoende, maar wel een krappe. Ik heb ten tijde van de aanschaf veel rondgekeken maar ook geen betere alternatieven gevonden qua mogelijkheden die aansloten bij mijn wensen. Het bereik is super en hij doet wat hij moet doen. Echter, voor het geld dat het heeft gekost vind ik de degelijkheid echt ver beneden peil.

elised5 11-08-2013 Product jaar of meer in bezit

Prima babyfoon, 3 jaar in bezit en gebruik. Je kan er filmpjes van maken en bij de buren heeft hij gewoon bereik, erg handig. Temperatuurmeter is aardige functionaliteit, maar als je hem een tijdje aan hebt staan klopt er niks meer van de gemeten temperatuur. Komt denk ik omdat de babyfoon warmte afgeeft aan de temperatuursensor.

We vinden hem niet zo sterk, niet zo degelijk. Maar misschien moeten wij gewoon een sterker apparaat hebben omdat wij niet heel secuur zijn. Eerst beeldscherm kapot (reparatie 80 euro naar ik herinner) en nu maakt het uiteinde van de adapter opeens geen connectie met de camera.

vanlaarii 22-06-2013 Product jaar of meer in bezit

We hebben deze babyfoon nu al ruim 2 jaar en gebruiken hem nu voor onze tweede. Al die tijd heeft hij het goed gedaan, wel is pasgeleden de adapter stuk gegaan (van de monitor). Weliswaar na vrij intensief gebruik van 2 jaar maar moet dit kunnen?

De babyfoon zelf is helemaal top, niet zo goed en gelikt als apple maar voor wat hij moet doen doet hij het goed! Met het bereik zijn we tevreden, helaas haalt hij de 300 aangegeven meters niet, maar ik ken niemand met een babyfoon die de aangegeven meters wel haalt...eigenlijk net als met auto's en het verbruik :) In het huis en in de tuin geen probleem. Het beeld is mooi en scherp, ook in het donker. De batterij lijkt wat zwakker te worden na al die tijd, en haalt het bij lange na niet van de ipad, maar met de scan functie redden we wel een paar uurtjes maar meestal staat hij in het laadstation. Geluid is goed. Liedjes niet zo. We overwegen een extra camera maar weten niet zeker of we die zullen gebruiken. In principe zeggen we doen.

barbara_vdr83 18-06-2013 Product maand in bezit

Heb deze babyfoon op van mijn partner op moederdag gekregen, en wij zijn er beide erg blij mee! Beeldkwaliteit is prima en ook het bereik van het apparaat is echt goed. We kunnen nu rustig in de tuin zitten en met een gerust hart onze zoon in bed leggen. Terwijl ik eerder wel vaak toch stiekem een paar keer ging kijken...
Nu kijk ik gewoon op het schermpje! Enige minpunt vind ik de kleur, echt wit, ik had liever een roze of een paarse gehad...

Leon46 17-06-2013 Product maand in bezit

1,6
Miskoop van de eeuw ! Je koopt iets voor 180 euro dus je mag wel wat verwachten denk je. Niet dus. De 300 meter bereik is getest op een open veld volgens luvion zelf ! Thuis met muren en al geldt dit niet. Bij ons in de tuin(15 meter) al geen bereik meer ! Temperatuur klopt niet( wijkt volgens luvion ook 2 a 3 graden af) geluid is heel schel. En spontaan begint het nachtlampje te knipperen. Stuur maar op zeggen ze dan. Tot die tijd heb je dan niets. Lekkere service bij luvion ! Ik ga op zoek naar wat anders. Alles beter als zo nog lang door moeten met ergenis. Mijn advies koop een philips of een ander degelijk merk,maar geen luvion.