Alecto DVM-750 - Reviews

Camera babyfoon
Muziek
Type/soort
baby-videomonitor

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Marieke 15-05-2017

Fijne babyfoon

Deze babyfoon is makkelijk in gebruik. Ik kan mn dochtertje in de gaten houden dankzij de camera, maar ook een muziekje, geluidje of de sterrenprojector aanzetten vanaf de ontvanger wanneer ze onrustig wordt. Ik ben er zeer tevreden over!

Pim 13-05-2017

Compleet en intuïtief

De Alecto DVM-750 werkt prettig en heeft veel handige functies. Gemakkelijk de temperatuur in de slaapkamer van de baby monitoren is zo'n handige extra.
Beeld is ook 's nachts prima en het geluid komt goed door. Het lampje kan in drie standen worden ingesteld en voorzien worden van een timer. Erg handig.
De projectie van sterrenhemel op het plafond is leuk, maar werkt pas optimaal als de unit niet direct naast een muur wordt geplaatst.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Helder geluid
  • Uitgebreide extra functies

Minpunten

• Sterrenprojectie werkt alleen in midden kamer

Maartje 12-05-2017

helder scherm, projectie op plafond, slaapliedjes

Wat een mooi ding. Verbinding is goed. Beeld is goed, fijn dat de camera draaibaar is vanuit de ouderunit. Verschillende slaapliedjes; natuurgeluiden zoals de zee en huiselijke geluiden zoals de stofzuiger en zelfs baarmoedergeluidjes zitten op het apparaat. Projectie is ook leuk. Heb van tevoren getwijfeld ivm vrij hoge aanschafprijs, maar zeker geen spijt van!

Pluspunten

• projectie
  • allerlei geluiden ingeprogrammeerd
  • camera draaibaar

N moonen 30-08-2018

Tot zo ver prima

Babyfoon nu kort in gebruik. Werkt tot zo ver prima. Moet af en toe even baar bereik zoeken, maar is nog niet storend.
Handig de muziekjes en de functie om camera op afstand in te zoomen.

Pluspunten

• Inzoom functie
  • Muziek
  • Nachtlampje

Minpunten

• Bereik niet altijd even goed

Susanne 17-07-2018

Zeer tevreden over de babyfoon!

Op de 9-maanden beurs dit jaar heb ik deze babyfoon aangeschaft.
Wij gebruiken hem nu 5 weken en zijn zeer tevreden. Het is makkelijk in gebruik en mooi scherp beeld. En heel fijn om hem via het scherm de camera te bewegen.
Persoonlijk vind ik het een aanrader.

Hans 09-06-2018

Raakt steeds de verbinding kwijt

Verbinding tussen camera en basisstation wordt elk kwartier onderbroken. Je moet dan met het basisstation naar de camera zodat ze elkaar weer vinden. De apparaten staan hemelsbreed ongeveer een meter of zes uit elkaar.

Pluspunten

• Goed beeld, áls het werkt

Minpunten

• Verbinding verbreekt steeds

Officiele reactie van Hesdo 11-06-2018

Beste Hans,

Heel vervelend dat de babyfoon niet naar verwachting functioneert, wij zullen er voor zorgen dat de problemen snel verholpen gaan worden.
Onze monteurs willen de DVM-750 graag voor u repareren.

U kunt de babyfoon aanmelden op:

het Alecto service team.

Suzanne 17-05-2018

Groot scherm, accu kan de nacht door, muziek erg handig.

We hebben voor dit product gekozen, omdat het een groot scherm heeft, je kan muziek voor de kleine aanzetten van een afstand (dit heeft bij onze kleine een heel goed effect). De cam die op de slaapkamer staat kan je makkelijk draaien, inzoomen zodat je de baby goed ziet. Zelf de verlichting tegen het plafond kun je van een afstand aanzetten met effect. Echt een aanrader.

Debby 02-05-2018

Van alle gemakken voorzien!

Een heerlijke babyfoon waar werkelijk alles (wat je nodig hebt) opzit! Draaibare camera, sterrenporjector en nachtlampje op timer, praatfunctie zodat je kunt praten tegen je kind. Beeld is goed met licht en met nachtvisie. Accu gaat hele avond mee en degelijk oplaadstation. Geen gepiel met oplaadsnoer waardoor onze andere babyfoon van ander merk stuk is gegaan, die laadde niet meer op. Enige, maar dan ook enige minpunt vind ik dat de muziekjes niet in volume zijn aan te passen. Vind het vrij luid geluid.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Draaibare camera van afstand te bedienen
  • Muziek+sterrenprojectie
  • Oplaadstation
  • Goed bereik (in huis, daarbuiten nog niet getest)

Minpunten

• Muziek volume is hard

janine 21-03-2018

mooi en handig

mooi beeld en veel mogelijkheden zoals slaapliedjes. daarnaast is hij mooi vormgegeven en was de prijs ook redelijk.

Eva 21-03-2018

alles erop en eraan

Uitgebreide babyfoon, het scherm is groot en helder. Er zit een handig nachtlampje op en ook de temperatuur is zichtbaar in het scherm. Handig ook dat je vanaf het scherm de camera kan bewegen zodat je je kindje altijd kan zien.

Pluspunten

• goed beeld ook in donker
  • bereik ook buiten goed
  • gebruiksvriendelijk

Misa 29-01-2018

Fijne babyfoon met veel functionaliteiten

Fijne degelijke babyfoon, voorzien van heldere (draaibare) camera, interactieve sterrenhemel, nachtlampje, muziekjes ed.
Het fijne is dat de opties voorzien zijn van een instelbare timer!

Pluspunten

• Sterrenhemel
  • Nachtlampje

Ernst 25-01-2018

Zeer fijne babyfoon

Dit is onze derde babyfoon voor ons derde kindje. De eerste was van luvion maar onze zoon is inmiddels 9 jaar en de babyfoon was allang weg. 16 maanden geleden is onze 2e zoon geboren. hiervoor hebben we een luvion supreme connect (ook een fijne beeldbabyfoon). Nu verwachten we in mei ons derde kindje en hebben we gekozen voor de alecto dvm-750. Waarom? nou wij vinden het laadstation en de projector erg handig en prettig. dit is voor ons de reden geweest om hiervoor te gaan. het is een mooie en degelijke babyfoon en we zijn er dan ook erg bij mee.

Pluspunten

• laadstation, geen losse kabeltjes
  • projector

Minpunten

• redelijk duur

Maaike 15-01-2018

Camera goed in te stellen en te richten

Waar het met veel babyfoons lastig is om de camera goed in positie te krijgen, is dat bij deze babyfoon super. Vanaf de bank breng je de camera in positie. Heel handig!

Verder ook erg leuk dat je planeetjes op het plafond kunt projecteren. Ideaal als nachtlampje!

Pluspunten

• In positie brengen camera
  • Projectie op het plafond
  • Gemakkelijk in te stellen

Minpunten

• Bediening via app zou leuk extraatje zijn
  • Geluid is niet helemaal optimaal

Nenzje 06-12-2017

Draaiende camera, helder beeldscherm met veel opties

Dit betreft een mooie variant voor een babyfoon met camera en monitor. Het beeldscherm is helder en de camera heeft een scherpe infrarood functie. Ook zijn er genoeg opties, zoals liedjes, sterrenhemel, temperatuur en voedingswekker. Helaas kan de sterrenhemel alleen gebruikt worden wanneer het ledikant midden in de kamer staat. Heel af en toe stoort de monitor (met de D700 was dit nog meer). Het gekke is dat dit vrijwel bijna altijd in de kamers ernaast gebeurd. Wat snachts voor een nogal schrik effect zorgt als het "alarm" daarvoor af gaat.

Pluspunten

• Scherpe camera
  • Grote monitor
  • Infrarood
  • Terugspreek functie
  • Slaapliedjes

Minpunten

• Sterrenhemel werkt alleen midden in de kamer
  • Camera is bedraad

Nenzje 18-08-2017

Goede kwaliteit camera en scherm

En babyfoon met veel opties, makkelijk in gebruik. De babyfoon heeft een scherpe camera -dag én nacht (infrarood).
Slaapliedjes, geluiden zoals stogzuiger baarmoeder en hartslag en klassieke muziek.
Verschillende instellingen zoals beeld bij huilen (gevoelig- middel - of alleen bij hard huilen) deze functie stoort soms alleen. Het beeldscherm gaat dan aan terwijl de baby geen geluid maakt.

Pluspunten

• Scherpe camera
  • Groot scherp beeldscherm
  • Veel opties zoals lampje en slaapliedjes
  • Voedingswekker

Minpunten

• Geen draadloze camera
  • Stoort af en toe
  • Camera is licht en valt makkelijk om

Rob 06-08-2017

Van alle gemakken voorzien

Voor onze eerste zoon hadden we ook een alecto babyfoon. Deze is ons toen zeer goed bevallen. Alleen miste ik een paar zaken. De DVM 750 is gewoon compleet. Fijne grote ouderunit die makkelijk bedienbaar is.
Als je alle functie goed wilt kunnen van de camera unit gebruiken (beweegbare camera, sterrenhemel) dan moet de unit goed geplaatst kunnen worden.

Pluspunten

• Scherp beeld ook in het donker

Minpunten

• Te korte kabels

R Veltrop 26-07-2017

Uitgebreide babyfoon!

We zijn zeer blij met dit product! Met name het bedienen vanuit de ouderunit. De sterrenhemel die geprojecteerd wordt is zeer helder! Ook de spraak vanuit de ouderunit is duidelijk te verstaan. Wat ons betreft is het beeld ook duidelijk genoeg, maar niet vergelijkbaar met een ip-camera. Zeer tevreden dus!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Heldere projectie
  • Spraak vanuit ouderunit is helder

Minpunten

• Geeft niet aan wanneer de batterij opgeladen is
  • Camera is prima, geen ip-camera

Monique 15-07-2017

Aan verwachting voldaan

Babyfoon is makkelijk te installeren, heeft een goed bereik van de eerste verdieping naar de begane grond. Beeld is helder.
Het sterrenhemeltje is een leuke gadget. Makkelijk te bedienen vanaf de ouderunit.
Het is zoals verwacht. Een iets groter scherm op de ouderunit zou fijn zijn, maar ondanks dat gegeven toch voor de babyfoon gekozen.

Pluspunten

• makkelijk installeren
  • goed bereik

Minpunten

• scherm mag wat groter

GHT 16-06-2017

Zeer tevrede

Perfect! Doet wat het moet doen, gebruiksvriendelijk, degelijk, sterk, goed bereik, beeldkwaliteit is perfect!

Pluspunten

• Goed beeld

Peter 09-06-2017

Mooie design werkt goed en met mooie muziek

Toen ik het uitpakte zag het er precies zo uit als ik had verwacht mooi en degelijk.
Het werk super en gemakalijk prima keuze voor die prijs..