Alecto DVM-190 - Reviews

wit

8,1

M. Pouwer 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Prima babyfoon

Wij vinden het een prima babyfoon, lekker compact en voorzien van de functies die we graag wilden hebben.

Pluspunten

• Compact
  • Praktische functies

Nadia 30-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Duideljk scherm

Fijne babyfoon, duidelijk beeld en makkelijk in gebruik.
Geeft helaas wel vaker "geen bereik" aan dat is jammer.

Pluspunten

• Duidelijk beeld
  • Makkelijk ongebruik

Minpunten

• Korte afstand bereik

Wijbosch 25-11-2016 Product paar maanden in bezit

Prima beeld/geluid. Verbinding instabiel, accu niet super

Nadat we de voorganger (DVM-70) een aantal jaar in gebruik hebben gehad hadden we ons oog op deze babyfoon. Enige wat deze extra kan is een draaibare camera en iets beter beeld. Verder komen er alleen maar nadelen om de hoek kijken. De accu gaat nog geen nacht mee, als deze leeg is, begint hij keihard te piepen waar je wakker van wordt. Dus; we zetten hem snachts maar uit. Ook wanneer je hem snachts aan de lader hebt en hij is vol begint hij te piepen, valt uit, moet dan opnieuw worden aangezet. Vreemd gedrag dus, wat bij de voorganger niet voor kwam. Wat betreft bereik en stabiliteit van de verbinding; deze is ook niet zo goed als zijn voorganger, maar voor ons acceptabel. Al met al is het vreemd dat er zo weinig functionaliteit is bijgekomen en wel een hoop meer ongemakken aan zitten. Als je met deze ongemakken leert omgaan is het een prima ding, vandaar een 7.

Pluspunten

• Prima camera, night vision
  • draaibare camera
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• matige accuduur
  • instabiele verbinding
  • vreemd gedrag met laden

Suzanne 26-10-2016 Product paar weken in bezit

Prettig in gebruik en duidelijk beeld

Ik vind de Alecto DVM-190 prettig in gebruik. Het beeld is duidelijk en de zoom functie vind ik handig wanneer de babyfoon wat verder weg staat. Zo kun je je kindje toch dichterbij zien, zonder naar boven te hoeven gaan. Tevens is de camera te draaien via de ouderunit, wat ik een pluspunt vindt.

Op dit moment heb ik geen minpunten.

Pluspunten

• Duidelijk beeld
  • Temperatuurweergave
  • Draaibare camera

Magdalena 11-09-2016 Product paar weken in bezit

Nice camera,long lasting battery

Really nice camera, we like everything about it. Everything works perfectly, good connection, nice display, easy manual and perfect view of our sleeping baby !

Pluspunten

• Big display
  • Easy manual

Anne 17-08-2016 Product paar dagen in bezit

Aanrader!

Zeer tevreden over het bereik van de babyfoon.Zeer gebruiksvriendelijk,stoort niet.Terugspreekfunctie is erg prettig en ook de weergave van de temperatuur.

Pluspunten

• Bereik
  • Beeld
  • Terugspreekfunctie

eitje 11-08-2016 Product paar weken in bezit

Beste kraamcadeau ooit

Deze babyfoon hebben we gekregen direct na de bevalling. Onze kleine slaapt in haar eigen kamer in een heel goed geisoleerd huis. We slapen beide erg vast. Doordat het beeldscherm aan gaat en het geluid goed hard in te stellen is worden we beide wakker. Ik neem 's avonds de babyfoon mee naar boven en daar staat ie op accu. Hij gaat ongeveer 8 uur mee zolang de kleine een beetje rustig is. De gevoeligheid van de microfoon is ook prima. Je hoort het als de kleine een keer flink hoest, maar gewoon de kleine kreetjes reageert ie niet op. pas bij een bepaalde hoeveelheid geluid of langere tijd geluid gaat het beeld en het geluid aan voor een paar seconden. Dus je word niet van elke zucht van je kleintje wakker.
Al met al het meest geweldige kraamcadeau ooit. Lekker slapen en weten dat je toch wel wakker word en direct wakker zodra dat nodig is.

Pluspunten

• accu duur
  • instelbare gevoeligheid
  • instelbare volume

Minpunten

• nog niet ontdekt

Roersen 26-07-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne babyfoon

Wij vinden deze babyfoon erg fijn in alle opzichten. makkelijk te bedienen en duidelijk beeld en geluid. Alleen wordt het beeld en geluid soms schokkerig zonder aanleiding.

Maurice 24-06-2016 Product paar dagen in bezit

Slechte kwaliteit

5,4
Ik heb dit product besteld, en na 1 week werkten de slaapliedjes al niet meer en 2 dagen later laadde de accu niet meer op. Omgeruild voor een nieuwe, en meteen na aanzetten deed de microfoon van de babyunit al raar. (Maakte een heel hard geluid over de ontvanger), 3 dagen later stopte de microfoon helemaal met werken. Ik had geen zin om een 3e uit te proberen en heb mijn geld teruggevraagd. Ben dus zeer ontevreden over de kwaliteit.

Kennovonhenno 22-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Degelijk en zeer gebruiksvriendelijk

Wij hebben eerst 2 modellen gehad van de concullega's Luvion. Deze zijn beide binnen anderhalve maand stuk gegaan: de ene keer technisch, de andere keer viel het 'topmodel' mechanisch gewoon uit elkaar. Daar waren wij klaar mee.

Wij kwamen toen uit bij dit model. Het is voor ons belangrijk dat de slaapstand goed functioneerd en het beeld goed is. Daarnaast viel bij dit model gelijk op hoe 'zwaar' dit model is. Niet het gevoel dat dit goedkoop plastic is of van goedkope materialen in elkaar is gezet. Dat hadden wij bij de andere modellen wel. Daarnaast gaat de batterij enorm lang mee. Zeker 5-6 uur met beeld en slaapstand aan.

Kortom: wij raden dit product zeer aan!

de Gier 22-06-2016 Product kwartaal in bezit

Prima babyfoon

Wij zijn erg blij met deze babyfoon. Prima geluidskwaliteit en hij is makkelijk te bedienen. Ook heeft deze babyfoon genoeg mogelijkheden. Enige minpuntje is dat de batterij erg snel opraakt als het beeld lang aanstaat.

Carola 11-06-2016 Product paar weken in bezit

Alecto babyfoon

Fijne babyfoon. Ik vind dat er wel 1 nadeel is. Als we 's nachts op bed liggen en we even willen kijken hoe het gaat met de baby en je beeld wilt hebben dan kun je op een knop drukken voor beeld. Het beeld springt dan alleen zo snel weer op zwart dat het eigenlijk net te kort is en dat is nergens in te stellen dat dat langer duurt.

sma 25-05-2016 Product kwartaal in bezit

Ervaring met DVM-190

4,8
Na 2 maanden gebruik moet ik deze babyfoon al terugzenden omdat hij, terwijl de babyfoonouderunit aan de stroom ligt zegt accuduur laag, hij piept een paar keer en valt uit. Buiten dat valt hij ook soms zonder signaal uit, waardoor hij niet betrouwbaar is en we ondanks de kostbare investering nog met de deuren open slapen.

Miranda 21-05-2016 Product half jaar in bezit

slecht apparaat.

2,8
Wij hebben deze, maar ik vind het een heeeeeel slecht ding. In de badkamer en buiten heeft hij geen bereik(we hebben maar een klein huis) De batterij gaat maar kort mee, dus moet je hem vaak halverwege de nacht aan de lader leggen. Direct aan het begin van de nacht aan de lader leggen helpt ook niet, want als hij vol is gaat hij piepen en vervolgens uit. Als ik dus 's nachts niet wordt gewekt door mijn zoontje dan is het wel door dit stomme ding. Ik vind het echt de miskoop van deze zwangerschap!!!!

Marvweerden 24-04-2016 Product kwartaal in bezit

Nadat wij een set hebben aangeschaft ging het oplaad systeem stuk, ik mail sturen en al snel ontvingen we een nieuwe adapter. Maar dit was het probleem niet bleek toen. MAil gestuurd, reactie was: stuur alles maar retour en dan bekijken we het.
We hebben een compleet nieuwe set ontvangen, nu hopen dat de set langer volhoud dat de eerste. Maar de service was tot nu toe goed.

Carola 22-04-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende babyfoon

Gemakkelijk in te stellen, je kan de kleine goed zien.
Ik heb hem op een statief staan maar er zit ook een beugel bij om hem op te hangen.
Ik had het fijn gevonden als het bereik iets groter zou zijn.
Maar hij voldoet verder uitstekend

Ines 20-04-2016 Product half jaar in bezit

Heel tevreden!

9,4
Wij zijn heel tevreden over deze babyfoon.
Wel is het de eerste die we ooit kochten, dus we kunnen niet vergelijken.

Hij is gemakkelijk in gebruik, heeft duideljk beeld, goed bereik, degelijk geluid,...
Kortom doet hij alles wat hij moet doen.

Het enige minpuntje is dat je de camera maar beperkt naar beneden kan richten.
Hierdoor is de plaatsing ervan, om goed beeld te krijgen, toch even zoeken.

Maar eens geplaatst is alles dik in orde!

Jos 18-04-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne Babyfoon

9,4
Deze DVM-190 is een super babyfoon. Plug and play.
Geluid is niets op aan te merken. Als je alle sop het maximale zet dan kan je inderdaad misschien iets extra's horen. Dit is totaal niet nodig. Beeldkwaliteit is ook perfect. Blij dat we hem hebben.

wesley 04-04-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto DVM-190

De camera werkt perfect. is makkelijk te bedienen vanaf het basisstation.
beeld is duidelijk en helder, alleen het geluid vind ik iets minder als het op gevoelig staat ingesteld.
het bereik is ook iets minder dan gedacht, maar veroorzaakt geen probleem.
het is gewoon een top ding. wij hopen er nog lang gebruik van te mogen maken. nadat onze zoon het niet meer nodig heeft, gaan wij hem uitbreiden met nog meer camera's en dan in en om het huis gebruiken.

Christine 18-03-2016 Product paar dagen in bezit

Erg tevreden over de Alecto DVM-190!

Voordelen:
Mooi design, goed beeld ook in het donker, makkelijk in gebruik, goede terugspreekfunctie, groot bereik draaien camera.

Kleine nadelen:
Bevestiging toch even puzzelen met stroomdraad en de juiste stand.
Geluid heeft kleine vertraging, waardoor er een soort van echo effect ontstaat tussen live en bayfoon.
Lichte ruis bij geluidgevoeligheid op hoogste stand.