Alecto DVM-65 - Reviews

Camera babyfoon
Muziek
Kleuren
wit, zwart

Beoordeling op basis van 52 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Mageept 12-09-2017

Super babyfoon voor scherpe prijs

Dit is een eenvoudige babyfoon. Hij werkt direct uit de doos zonder handleiding. De babyfoon heeft een goed bereik. Buitenshuis ook als je bijvoorbeeld in de achtertuin zit.

De beeldkwaliteit overdag valt tegen. Het beeld 's nachts is beter. Ik ben erg tevreden met deze super babyfoon voor een scherpe prijs. Prijs kwaliteit verhouding is super.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • Bereik
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• beeldkwaliteit overdag
  • Schermgrootte

Jootje 05-01-2017

Mooi apparaatje is het!

Doet het goed! Ik kan er wel van aan. Ik kan het duidelijk zien! Ik zou hem wel aanbevelen bij mensen die graag een babyfoon willen!

Pluspunten

• Camera

Katrien 29-05-2016

Alecto DVM-65

Heel tevreden! Gemakkelijk in gebruik! Bereik is zeer goed! Terugspraakfunctie is echt wel een pluspunt! Klank is heel helder. Beeldkwaliteit kan misschien wel wat beter maar zeker geen probleem

Leejoo 14-05-2016
  • Product kwartaal in bezit

babyfoon alecto

7,4
Makkelijke bedienbare babyfoon, goed bereik,schermpje is super handig! Nadeel is korte batterijduur en aanspringen van de babyfoon op geluid is wat minder. Baby moet echt goed hard geluid maken ...

Judith Zwart 05-04-2016
  • Product kwartaal in bezit

Alecto Babyfoon DVM-65

Handige babyfoon, eenvoudig in gebruik. Goed bereik, ook buitenshuis, mocht je in de tuin zitten.
Fijn dat er een terugspreekfunctie opzit.
Jammer dat er geen muziek-functie opzit, dat je slaapliedjes kunt afspelen. Ook fijn dat het beeldscherm bij stilte automatisch uitgaat, je hoeft niet 'constant' te kijken als je dat niet wilt.

Ik raad dit prodcut aan, goede prijs-kwaliteit verhouding.

Zeetaart 22-01-2016

4,4
Het toestel heeft een zeer laag kwaliteit beeld. Het is zeer moeilijk te achterhalen waar uw kind ligt op het scherm. De batterij gaat geen nacht mee, ondanks het feit dat het scherm en geluid enkel opstaan als er geluid gedetecteerd is. Bij het uitvallen van de batterij is er weinig of geen geluid gemaakt, dit was niet hoorbaar al slapend. De babyfoon reageert ook niet snel op geluid, zachte stemmen van het kind geven geen contact.

Edmond 20-09-2017

Doet wat hij moet doen

Werkt erg goed, doet wat hij moet doen. De babyunit heeft een handige terugspreekfunctie. En de camera kan tegen de muur bevestigd worden. Dat vind ik erg handig. Scherm is misschien een beetje klein maar ik heb niet meer nodig.

Pluspunten

• Terugspreekfunctie
  • Muurbevestiging

Minpunten

• Scherm een beetje klein

Eser1987 13-09-2017

Alles wat ik nodig heb!

Ik ben erg tevreden, gemakkelijk te gebruiken en het bereik is goed! Beeldscherm is niet zo groot. Voor mij is het belangrijk om te zien of mijn kindje ligt of in het ledikantje staat en dat kan ik gelukkig op dit scherm ook prima zien. Echt een goede prijs/kwaliteit verhouding want meer heb ik niet nodig.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Makkelijk te installeren
  • Prijs / kwaliteit verhouding
  • Uitbreidbaar met extra camera

Minpunten

• kleiner scherm
  • weinig opties vergeleken met dure modellen

Debbie 14-07-2017

Super babyfoon voor een hele mooie prijs

Ik heb deze babyfoon nu bijna 2 jaar in gebruik. Deze heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Even de hond uitlaten of na de auto geen probleem ik hoor mijn kindje en zie mijn kindje. Dat is een heel prettig gevoel. Het geluid is ook erg zuiver nooit storingen. De ademhaling van mijn kindje kan ik horen. Het mooie van deze babyfoon is dat het geluid niet stil valt het de babyfoon het registreert als structureel. De terugspreek functie werkt ook uitstekend. Het beeld is goed zichtbaar. Kan inzomen wanneer het nodig is. Fijn dat je kan zien wat de temperatuur is op de kamer. Draad is lang genoeg en je kan de babyfoon overal plaatsen en het draaien voor juiste beeld.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Zuiver beeld
  • Makkelijk in gebruik
  • zeker 300 meter bereik ook door muren

Minpunten

• Batterij slijt wel snel.

YvonneBus 20-06-2017

goede babyfoon, prima camera

Onze dochter wouden we op haar eigen kamer leggen maar toch graag in de gaten kunnen houden zodat we niet voor elk geluid ons bed uit hoeven. Voor een niet zo'n dure prijs toch een goede babyfoon met camera.niet super scherp beeld maar kun je ook niet verwachten voor deze prijs. maar je kan prima zien wat je moet zien. handige terug praat functie. camera kun je instellen dat ie niet continu aanstaat maar alleen aan gaat als de baby geluid maakt of beweegt en als je even wil controleren gewoon een aan en uit knop ook al heb je de automatische functie aan. makkelijk in te stellen.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • terugpraat functie
  • automatische aan functie
  • goede prijs kwaliteitsverhouding

Minpunten

• onscherpe camera

Danielle 14-06-2017

Kwalitatief goed en betaalbaar product

we hadden eerst een WIFI Camera, deze kon je via een app installeren op de telefoon of tablet. Na 2 keer een nieuwe te hebben ontvangen hebben wij gekozen voor de Alecto DVM-65.
Bij de babyfoon was het aanzetten en hij deed het gelijk itt de WIFI camera. De Alecto DVM-65 had direct bereik, installeren hoefde niet, en heeft goed geluid.

Pluspunten

• Plug en Play
  • Betaalbaar
  • Doet wat die moet doen
  • Simpel

Minpunten

• Resolutie wat minder, wel zichtbaar alles

Marianne 01-06-2017

Prima beeld, goede accuduur

Onlangs hebben wij deze beeldbabyfoon aangeschaft. We twijfelden eerst tussen deze en een wat duurdere variant met een groter scherm. De kwaliteit en grootte is echter prima. Ook is de accuduur en het bereik ruim voldoende. De prijs, kwaliteit verhouding is prima!

Lies 27-05-2017

tevreden over deze babyfoon!

Ik heb lang gezocht naar een prettige, maar ook relatief goedkope babyfoon. Eerst had ik de alecto IVM 150 baby smart monitor aangeschaft. Deze voldeed niet aan mijn wensen. Vervolgens deze babyfoon met camera gekocht en ik ben zeer tevreden. Ik ben heel blij dat ik alsnog een babyfoon heb genomen met camera (het leek mij eerst onzin).
Het beeld is prima; je moet er niet HD kwaliteit van verwachten. Maar je kan duidelijk je kindje zien. Als de ontvanger gede-activeerd is, knippert het lampje van de baby unit, wat vervelend kan zijn voor de baby. Camera is niet op afstand te draaien.
Al met al ben ik tevreden en raad ik dit product aan anderen aan.

Pluspunten

• prima beeld voor prijs
  • prima geluid
  • sterkte van geluid wordt goed weergegeven

Minpunten

• accu snel leeg
  • in donker geeft camera iets minder goed beeld
  • temperatuur indicatie is meestal hoger

T.R 24-01-2017

Alecto DVM-65

Goede prijs kwaliteit verhouding.

Zeer veel opties voor een relatief lage prijs.

Is eenvoudig te instaleren. Scherm niet zo groot, maar je ziet meer dan voldoende. Geluid is prima.

Functioneert tot op heden goed. Voldoet aan onze eisen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Compact

Minpunten

• klein scherm

Dorien Vercauteren 05-01-2017

Waar voor zijn geld

Voor een lage prijs krijg je een beeldbabyfoon die alle essentiële functies bezit. Het scherm is wel redelijk klein, maar voor mij stoort dit niet.

• Voldoende functies

Minpunten

• Klein scherm

robtuitert 04-10-2015

Nadat onze philips babyfoon na meerdere defecten er definitief de brui aan gaf, op aanraden van anderen een Alecto gekocht. Dat bevalt alvast goed. Het bereik is veel beter dan de Philips beeld-babyfoon. Verder ziet het product er degelijk, en ook wel een beetje lomp, uit. Maar is degelijk, doet het gewoon goed.
Nadeel van de camera is wel dat je hem niet over de as kan roteren, dus niet naar links of rechts kan richten als hij aan de muur bevestigd is.
Verder is de beeldkwaliteit niet zo goed als ze je doen geloven op het plaatje op de doos.
Het bereik is echt goed, ik heb een straat verderop nog steeds ontvangst. En dat is zeker in vergelijking met de philips echt top, want die werkte bij de buren al niet meer.
Tot nu toe zeer tevreden.

Gaston 13-08-2015

De Alecto babyfoon werkt vrijwel uit de doos en is bijna zonder handleiding te gebruiken.

Een paar kleine verbeterpuntjes voor Alecto:
Het is onduidelijk of een optie aan of uit staat. De kleur van het vinkje zegt niet veel.
Makkelijker is het om alleen een vinkje of een streepje te laten zien.

Bij de meeste babyfoons regel je de VOX functie op volume. Boven een bepaald volume gaat het beeld vanzelf aan. Bij Alecto is dit net omgekeerd.
Hoe minder streepjes je selecteerd hoe lager de gevoeligheid, hoe harder de baby "moet" huilen.

Verder een prima babyfoon in deze prijsklasse!

Spookje81 31-07-2015

+ Gemakkelijk te 'intstalleren'.
+ Eenvoudig in gebruik
+ Beeld is zowel overdag als 's nachts duidelijk.
+ Mogelijkheid tot 'aanmelden' extra camera/baby unit
+ Terugspreekfunctie
+ Temperatuurindicatie
+ Ouderunit schakelt pas in bij geluid baby

- Niet mogelijk om 2 baby units tegelijkertijd te monitoren. Ouderunit kan alleen op gezette tijden switchen tussen 2 units.
- Kleine vertraging in inschakeling ouderunit bij geluid baby

truttifrutti 23-07-2015

Nog maar een paar dagen in gebruik, maar zeer tevreden. Goed beeld en geluid. Geluid heeft wel iets vertraging, maar dat is normaal. Enige minpunt is dat er geen station bij de ouderunit is, dat had ik wel handig gevonden. Aanrader!

Edemol 20-05-2015

Makkelijk in gebruik en dus ook mee te nemen. Stekker er in en klaar. Beeld voldoende duidelijk, bereik en geluid prima. Pluspunt is de automatische inschakelfunctie wanneer de baby geluid maakt (zelf aan of uit te zetten en zelf de gevoeligheid in te stellen).