Alecto DBX-82 - Reviews

Camera babyfoon
Optische weergave
display
Muziek

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 131 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Liset 11-07-2018

Super fijne babyfoon

Het grote bereik en de prijs hebben mij over de streep getrokken dit product te kopen. Ik ben vol lof! De babyfoon heeft alle functies die je nodig hebt om je kleine in de gaten te houden van een afstandje (3km hooguit)

Pluspunten

• Groot bereik
  • Nauwkeurig

Wim 23-12-2016

Gebruiksvriendelijk

Wij waren al enige tijd in het bezit van dit product echter kwamen we erachter dat de zender stoorde. Gezien we erg te spreken waren over de babyfoon hebben we deze wederom gekocht. Het voordeel is dat de meerdere zend units kunnen worden gekoppeld aan 1 ontvanger. Het grote bereik voor ons de reden om deze babyfoon wederom aan te schaffen - erg handig.

Pluspunten

• Groot bereik
  • Makkelijke bediening
  • Kan meerdere zender koppelen aan ontvanger

Minpunten

• De zend unit kan brommen na verloop van tijd
  • Het snoer van de zender achterop ipv onderop

Marijke 18-05-2016
  • Product maand in bezit

heel tevreden mama

9,6
Het geluid en bereik zijn zeer goed. Ook als ons zoontje wat ligt te kreunen in zijn bed bij het ontwaken wordt dit door de babyfoon ontvangen. Het is wel zo dat zijn gekreun soms korter duurt dan de tijd dat de zender nodig heeft om het signaal tot bij de ontvanger te krijgen, maar ieder signaal wordt afgesloten door een geruis en deze is wel iedere keer heel goed en duidelijk hoorbaar. Als dat geruis kort op elkaar volgt weet je ook dat je even moet gaan kijken.
Het enige minpuntje vind ik dat het signaal van einde van de batterij met 2 korte tuutjes wordt aangegeven en direct daarna valt de babyfoon al uit. Je hebt dus geen tijd om deze in het stopcontact te steken zonder dat hij uitvalt.

jussie 28-04-2016

doet wat hij moet doen

gewone babyfoon zonder veel extra snufjes gemakkelijk in gebruik en ver te ontvangen wat met de vorige niet lukte

petra 15-04-2016
  • Product kwartaal in bezit

maximaal bereik

Deze babyfoon heeft erg ver bereik. Ook in onze loods ( constructies met veel staal). Je kunt ook twwe kamers apart bewaken. Super!!!!

Floor 28-03-2016
  • Product jaar of meer in bezit

top bereik, geluidskwaliteit wat minder

Het bereik is echt prima. Ga vaak boodschappen doen met deze babyfoon of op vakanties lekker op het terras terwijl de kinderen een paar honderd meter liggen te slapen.
Het geluid is zoals van een portofoon (wat het in feite ook is): krakerig, maar je kunt wel horen wat er gebeurt bij je baby.
Omdat het zo'n portofoon technologie is, hoor je de babyfoon elke keer een klik als de baby-unit stopt met zenden (baby is weer stil). Ik vond dat in het begin heel irritant, maar het went snel en het bereik van deze babyfoon weegt er wel tegen op

Ronald S 25-08-2018

Misleiding in productomschrijving

Toen wij de omschrijving lazen van dit product dachten we dat we een groot bereik hadden van tot 3 km. In de praktijk en bij navraag bij de klantenservice bleek dit alleen in een open weiland te zijn en als je de baby-unit buiten zet. Helaas slaapt onze dochter niet buiten, en wonen wij gewoon in een woonwijk net als velen. Daar heeft ie slechts een bereik van 200 meter. Pure misleiding dus!

Minpunten

• bereik niet volgens omschrijving

JD 15-05-2018

Ouder unit twee maal snel kapot

Zeer tevreden over dit toestel, tot de batterij van de ouder-unit na ongeveer een jaar niet meer oplaadde. Oplossen met nieuwe batterij ging niet. Nieuw toestel gekocht, nu na enkele maanden opnieuw hetzelfde probleem. Teleurstellend.

Pluspunten

• Prima in zijn eenvoud

Minpunten

• Snel kapot

Officiele reactie van Hesdo 17-05-2018

Beste JD, wat vervelend om te horen dat er problemen zijn met de accu. We willen dit graag voor u oplossen. Neemt u gerust even contact op via service@alecto.nl, dan gaan we u helpen.

vv 22-02-2018

Goed voor zijn prijs

We hebben dit toestel gekozen voor zijn bereik en zijn hierover zeer tevreden.
Een negatief puntje is de batterij die plots kan uitvallen zonder lang te 'verwittigen', en het slecht contact in de bekabeling van de baby-unit. Ons eerste toestel hadden we 2 jaar terug gekocht, maar moesten we vorig jaar in garantie omruilen omdat de baby-unit niet meer wou werken. Eerst lukte het nog met wat prutsen aan de draad, maar daarna niet meer. Nu hebben we het terug voor, maar uiteindelijk toch weer een nieuwe Alecto gekocht, omwille van zijn bereik.

Pluspunten

• Bereik
  • Weinig straling

Minpunten

• Contact in bekabeling
  • Batterij die plots plat is

Ilse 11-01-2018

meerdere units

We hadden voor deze babyfoon gekozen omdat je er meerdere units op kon plaatsen. Helaas kon de batterij dit niet aan. Terwijl de babyfoon oplaadt (in de stroom stak) valt de babyfoon regelmatig uit. Waardoor je je kind niet kan horen en je er dus ook niet op kan vertrouwen. Het toestel is meerdere keren binnengebracht. Het probleem bleef steeds hetzelfde. Uiteindelijk de nieuwe versie DBX92 gekregen, maar nu na een kleine maand in gebruik hetzelfde probleem...

Pluspunten

• meerdere units

Minpunten

• batterij
  • valt uit terwijl het stroom krijgt
  • niet op de babyfoon te vertrouwen

F** 29-12-2017

Groot bereik, helder geluid.

Prima bereik. Erg handig te gebruiken op afstand en uit tr breiden met extra baby-unit. Nadelig is het snelle verlies van batterij van ouder-unit, goed allert op zijn dat je ergens stroom hebt wanneer nodig. Buren hebben zelfde babyfoon, makkelijk om van zender te wisselen zodat babyfoons niet uitgewisseld hoeft te worden.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Helder geluid

Minpunten

• Batterij snel leeg van ouder-unit.

Douwe Bethlehem 11-09-2017

duidelijk leesbaar scherm

De Alecto DBX-82 is een prima babyfoon voor een redelijke prijs. Het scherm is goed afleesbaar. Ook de geluidskwaliteit is goed.

Tine VE 30-06-2017

groot bereik

basis babyfoon, maar met een ontzettend goed bereik! Nog maar enkele dagen in ons bezit, dus over de duurzaamheid kan ik niets zeggen, maar voorlopig zeer tevreden! We kochten direct een uitbreidings baby-unit bij om ons tweede zoontje te monitoren.

Pluspunten

• groot breik
  • eenvoudig te bedienen

Minpunten

• geen terugspreekfunctie
  • geen babymuziekje

Moeder van 1e kind 15-06-2017

Degelijk

We hebben deze babyfoon om ook buiten te kunnen werken en toch de baby op bed te leggen. Het bereik is erg goed. Het geluid is duidelijk. Soms komt er wat commentaar van de plaatselijke loonwerker doorheen, dus die zitten op de zelfde frequentie. Dit maakt ook dat anderen ons zouden kunnen horen, dus hebben we altijd de baby-unit uit wanneer het niet nodig is. Je wordt echter wel verrast wanneer de batterij leeg is, dit geeft hij niet goed weer op het schermpje (wanneer hij 2 streepjes heeft kan hij opeens een pieptoon geven en dan uitvallen) dus op tijd opladen.
Mijn schoonouders hebben deze babyfoon al 3 jaar en de ouderunit wordt door weer en wind mee genomen het melkveebedrijf op. Dus spatwater, stoten en vuil kan hij overleven.
Ik heb de babyfoon pas 4 maanden en de ouderunit doet het niet meer, maar de helpdesk is heel snel met het regelen van oplossingen. Dus de service is goed, ik heb vertrouwen dat het probleem deze week wel opgelost zal zijn.

Kortom, klein degelijk ding (maar als je pech hebt valt dat een beetje tegen) met bereik op verre afstand.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Kleine ouderunit
  • Over het algemeen degelijke ouderunit

Minpunten

• Geeft slecht aan wanneer batterij leeg is
  • Mijn ouderunit was na 4 maanden kapot (pech?)
  • Mogelijk meer mensen op hetzelfde kanaal

libertate86 11-05-2017

groot bereik

degelijk product, prijs-kwaliteit prima. Basismodel zonder veel snufjes, maar doet wat het moet doen. Zeer geschikt voor mensen die bewust bezig zijn met straling en meerdere kindjes willen in de gaten houden.

Pluspunten

• groot bereik
  • gebruiksgemak
  • regelbare gevoeligheid

Minpunten

• alarmtoon lege batterij kort voor uitschakelen

Chris 21-02-2017

handig, niet te grote apparaten

We zijn heel tevreden, we hebben er 2 in gebruik. Geeft geen storing op elkaar. Zeer gevoelig voor geluid.

Jose 08-02-2017

Gemakkelijk in te stellen

Een gemakkelijk in te stellen babyfoon, met een zeer ruim ontvangst. Het is klein, dus ook gemakkelijk mee te nemen. Zeer tevreden

Nele 21-11-2016

Alecto babyfoon

Prima babyfoon, compact, prijs-kwaliteit zeker de moeite! Gevoeligheid kan aangepast worden, zodat je niet elke ademhaling van je kindje hoeft te horen.

manja 09-11-2016

groot bereik

omdat ik mijn oudste kind 's middags naar school moet brengen als de middelste en jongste hun middagslaapje doen, is het nu fijn om een babyfoon te hebben met groot bereik.
er staat bij dat hij 3 km bereik heeft, ik ben laatst nog vlug een boodschap gaan doen met de babyfoon, en bij 1,5 km deed hij het nog gewoon. super fijn.
jammer vind ik wel dat er geen terugspreekfunctie op zit. dit had onze vorige babyfoon wel, maar deze had maar een werkelijk bereik van zo'n 100 meter.
ook slaat deze babyfoon pas aan als er echt een duidelijk geluid is. op mijn vorige kon ik zelfs de ademhaling horen. maar dat is ook eigenlijk helemaal niet nodig.
ik heb hem op de gang boven geplaatst, in het centrum waar de 3 slaapkamers van de kinderen op uit komen. bij een hoestje slaat hij al aan.(terwijl de deuren van de slaapkamers dicht zijn).

Pluspunten

• groot bereik

Minpunten

• geen terugspreekfunctie

Anita 01-11-2016

prima babyfoon

Het bereik is erg goed in vergelijking met andere babyfoons.
Eenvoudig model maar werkt prima.

Als hij geluid waarneemt begint hij eerst even te ruisen, waarna hij de geluiden weergeeft.
Er zitten veel verschillende kanalen op de babyfoon. Bij een aantal kanalen pakt hij signalen op van andere babyfoons.

Pluspunten

• bereik
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• andere signalen
  • ruist