JVC KD-DB97BT - Reviews

USB-aansluiting
Bluetooth

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

HUGO 04-12-2016

Mooie radio

Er zit alles op wat je nodig heb. van een radio met deze prijsklasse.makkelijk te bedienen mooi uitzicht en DAB antenne gratis.Ik ben er zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Mooi uitzicht
  • Gebruiksgemak
  • Goede afwerking
  • Alles zit er bij

Minpunten

• nul
  • nul

CAMPERAAR 21-05-2016

TOP autoradio

Deze radio doet gewoon wat het belooft....makkelijk in gebruik en een perfect resultaat! Vooral de dab+ is fantastisch, eindelijk geen storing meer tijdens het rijden!...en handsfree telefoneren is ook geweldig!

Frans Visser 26-03-2016

Fantastisch apparaat

sinds een week de autoradio in gebruik ingebouwd in onze nieuwe camper. De geluidskwaliteit (vooral in DAB+) is fantastisch. We hebben uiteraard ook uitstekende luidsprekers.

Jenny van Haastert 17-11-2017

Goede display ,makkelijk instelbaar.

Kwaliteit/ prijsverhouding is goed.
Mooi geluid via DAB radio
Gemakkelijk te Monteren.
Blue tooth werkt goed

Richard 29-10-2017

Radio

Prima radio
Schakelt over op dab+
Instellingen eenvoudig.
Nog geen min punten gevonden.
Maak wel gebruik van een externe antenne. Zorg ervoor dat deze goed aard

Ron 24-06-2017

Compleet voor goede prijs.

Goed geluid, makkelijk in te stellen, gemaakt zoals het bedoelt is als goede autoradio. Alleen jammer als je bij BCc vrasgt moet er een antenne bij hoeft dat niet speciaal, dit is dus niet zo voor goed ontvangst kan een goede raamantenne volstaan, mits geplaatst op een goede plek bv midden bovenin bij achter de spiegel.

Pluspunten

• Installeren
  • Geluid
  • Ontvangst

Minpunten

• Neem geschikte antenne erbij (mits nodig)

atmvoo 11-04-2017

fraai design,goed geluid

Na enige tijd op het alwetende internet heb ik deze radio aangeschaft.
de voorwaarden waar het apparaat aan moet voldoen ware oa een cd speler, dab en geschikt voor de meest gebruikte bestandstypen.
Het enige wat niet bijgeleverd is en dat vind ik voor een speler uit de topklasse een flater van jewelste, is een dab antenne. Nu zijn er misschien wel aanbieders die dit er bij leveren, maar naar mijn mening moet dit door jvc standaard bij geleverd worden.

Het aansluiten was verder kinderspel en het instellen van de zenders ging ook zonder gebruiksaanwijzing snel en eenvoudig. iets lastiger was het doorgronden van BT, maar ook dat lukte zonder gebruiksaanwijzing.
wil je echter alle mogelijkheden doorlopen dan heb je deze uiteindelijk echt wel nodig.
waar het uiteindelijk omgaat is de geluidskwaliteit en daar zijn wel een paar voorwaarden aan verbonden, uiteraard goede luidsprekers maar ook een goede antenne. overal is het een open klinkende, met veel details , radiospeler en met name met digitale bronnen zoals cd of losless audioformaten overtuigen.
ik kan het apparaat zeker aanbevelen, maar zorg ervoor dat je een dab antenne er bij krijgt voor dat geld, want goedkoop is het niet

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • bediening

Minpunten

• geen dab antenne bij geleverd
  • duur

Martin Griffioen 09-04-2017

Perfecte radio

Mooie autoradio, makkelijk te installeren. Handleiding duidelijk en makkelijk uit te voeren.
Bluetooth was een fluitje van een cent, twee smartfoons aangemeld zonder problemen.

Pluspunten

• Zeer mooi geluid,
  • Dab + werkt perfect

Bart 09-03-2017

Kwaliteit, instelling en werking JVC KD-DB97BT

Sinds mijn zoon een JVC radio in zijn auto heeft geplaatst en hier zeer over te spreken was heb ik voor mijn vrouw ook een JVC KD-DB97BT aangeschaft. Over de kwaliteit ben ik zeer te spreken. Mooie afwerking en uitstraling. De instelling van allen mogelijkheden heeft voor mij wel wat werk gekost maar ben met veel geduld er uit gekomen. Wil je het goed doen moet je wel je tijd er voor nemen om later geen teleurstelling te hebben. De werking is perfect en makkelijk als je eenmaal weet wat je moet doen voor het bedienen van de telefoon, DAB en dergelijke.
Al met al een prima toestel waar mijn vrouw veel plezier aan zal beleven

Pluspunten

• DAB
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Nog geen gevonden

T. vd Hurk 15-02-2017

Goede prijs kwaliteit verhouding

Een goede radio met een uitstekend geluid.
Voldoende opties om veilig en ontspannen naar de radio te luisteren als je op de weg zit.

Pluspunten

• goed geluid
  • makkelijke bediening
  • Hands Free optie

Minpunten

• Geen DAB Antenne mee geleverd gekregen

Suzuko Wagon R 11-02-2017

Compleet geleverd met DAB+ raam antenne

Eenvoudig in te bouwen , goede bluetooth voor handsfree bellen met extra microfoon.
Montage handleiding van plak DAB+ antenne had beter gemogen , gelukkig bood een Zeedse Youtuber uitkomst

Pluspunten

• FM en DAB+
  • Handsfree

Minpunten

• Instructie plakantenne

Kanokarn 04-02-2017

Top klasse radio

geweldige ontvangst en twee telefoons te koppelen, duidelijke gebruiksaanwijzing en eenvoudig in gebruik te nemen

Pluspunten

• meerkleuren display
  • bluetooth

quint 20-01-2017

super radio

zojuist de JVC DB97BT aangeschaft en geïnstalleerd. Het ging gemakkelijk en een super geluid. helemaal top

Olav 24-12-2016

Veelzijdige autoradio

Veelzijdige DAB+ radio. Storingsvrije CD-kwaliteit en carkit d.m.v. Bluetoothverbinding met 2 telefoons en meegeleverd microfoontje. Veel instelmogelijkheden voor bijvoorbeeld equalizer. Aanrader!

Pluspunten

• DAB+ storingsvrije CD-kwaliteit
  • Veelzijdigheid
  • Carkit met microfoontje

Minpunten

• Verwijderen frontje gaat soms lastig

Rogier 05-11-2016

goed met Iphone, inclusief streaming en Siri, goede DAB+

Mooi Geluid, DAB+ werkt goed, streaming en SIRI werken handig. LED multicolor is mooi en geluid is goed. prima product!

Pluspunten

• IPhone support
  • Geluid

Minpunten

• beugels om radio uit dashboard te halen
  • Geen gebruiksaanwijzing bij Antenne

Kim 03-11-2016

Toffe instelbare kleuren, lekker geluid, uitgebreid menu.

Fijne radio met Dab+, Fm ontvangst niet optimaal, snoeren van losse microfoon en dab+antenne moet je ergens wegwerken, volumedraaiknop mag sneller reageren wat mij betreft, uitgebreid menu dat mbv boekje vlot duidelijk wordt, antennestekker zit te los in antenne aansluiting dus vastgeplakt, toetskleuren naar wens instelbaar maar helaas is dag/nacht stand gekoppeld aan verlichting uit/aan zodat ik altijd nachtstand heb. Jammer!

Pluspunten

• Toetskleurkeuze geheel instelbaar
  • Dab+ ontvangst goed in stad
  • Uitgebreid menu

Minpunten

• Dag/nachtkleur gekoppeld aan verlichting uit/aan.
  • Antenne aansluiting te los voor stekker
  • Geen montagebeschrijving bij (gratis)dab+ antenne

Peter Hellemond 31-10-2016

Autoradio met bedieningsgemak en veel mogelijkheden

Radio met mooie vormgeving, bediening duidelijk en gemakkelijk, handleiding heb ik niet nodig gehad, wel even doorgenomen natuurlijk. Veel muziek mogelijkheden, analoge en digitale radio, CD, USB en Aux aansluiting. DAB+ is een aanwinst veel beter dan de FM. Geluid is goed in te stellen naar eigen voorkeur door de vele mogelijkheden. Ook de geïntegreerde carkit is prettig. Kortom dit is voor mij de juiste keuze geweest en ik kan hem ieder aanbevelen. Kwaliteit welke ik van JVC gewend ben.
Het enige minpunt was het monteren van de meegeleverde Kenwood DAB+ antenne. Hier zat niet echt een duidelijke handleiding bij. Montage vereist enige handigheid en aandacht. Op internet is gelukkig wel wat te vinden.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • mogelijkheden
  • geluidskwaliteit
  • layout

Minpunten

• montage DAB+ antenne

Henk G 30-10-2016

Fijne DAB+ autoradio

Deze radio heeft dab+ en bluetooth enorm veel mogelijkheden qua ontvangst en instellingen ( variabele color Led, Hand free , Loudness en boost.

Pluspunten

• DAB+
  • Handfree bellen

Minpunten

• veel mogelijkheden lastig snel in te stellen

Arnold Kes 28-10-2016

Erg uitgebreid multimedia-kwaliteits-speler

Voor mijn nieuwe auto (2006) wilde ik een andere tuner kopen, met mp3 en cd's. Ik wil nog 10 jaar met mijn auto rijden, en ook al die tijd lekker muziek kunnen luisteren.
Ik koos dit model met DAB+, vanwege relatief gunstig prijsniveau, er was nl. ook een Pioneer/Kenwood.
Alles klinkt erg goed, ik heb de radio nu al enkele dagen kunnen gebruiken, alleen de USB-nog niet kunnen testen.
Een minpunt wil ik noemen voor 2 zaken: de Volume-knop/ook mute (erg handig) is niet snel te bedienen. Hij is prachtig, degelijk, maar je kunt er meer functies mee bedienen, je moet dus eerst de knoppen beetpakken en hem niet indrukken (per ongeluk), en dan draaien.
Dan als 2e een 'klacht', die hopelijk is op te lossen. Ik moet JVC hierover nog contacten.
Wanneer ik FM-radio luister, en geniet vd RDS-info, en het geluid natuurlijk, ziet de JVC plots dat die zender ook beschikbaar is in DAB+ ..
Dan schakelt 'ie over naar DAB+, en na weergeven vd zender, bijv. WEST (radio West) - dat weet 'ie' dus, toont het display "NO TEXT".
Nu weet ik ondertussen welk knopje er is voor display, en je kunt dit dus oplossen, maar graag wil ik de keuze hebben of ik de automatische switch (naar DAB+) wil hebben aanstaan, of niet ..
Het apparaat is erg uitvoerig, met voor sommigen teveel instelmogelijkheden, maar ik verwacht hier vele jaren (10) met plezier van te genieten.
Bluetooth koppelen gaat erg eenvoudig, belvolume is instelbaar, en zeker als u Apple-producten heeft, is dit een pre, want er is een 'map voor I-music ingebouwd, al heb ik hier nog niets mee gedaan.
Display-kleuren ook instelbaar dag/nacht/intensiteit !!!

Pluspunten

• Zeer uitvoerig
  • DAB+
  • Carkit / Bluetooth

Minpunten

• Zoveel opties maakt het soms ingewikkeld bedienen
  • Haat/Liefde-verhouding met mooie volumeknop
  • Kan autom. switch naar DAB+ worden uitgezet?

Olav Twint 08-12-2016

Zoek even bij de instellingen, want je kunt de switch tussen FM en DAB+ inderdaad ergens aan- of uitzetten.

John 13-10-2016

eenvoudige bediening

Zeer goed apparaat. zeker gezien de prijs.
Eenvoudige bediening.
Zeer goede ontvangst.