Parrot Asteroid Smart - Reviews

6,6 Lees 1 review
Usb-aansluiting
Bluetooth

Beoordeling op basis van 1 review

6,6

John Bls 07-02-2016 Product kwartaal in bezit

6,6
Een mooi apparaat. Caraudio met apps is een leuk concept. Een hoog gadget gehalte.

In de Asteroid market zijn diverse appjes beschikbaar. Een aantal zijn handig of leuk (bijv. flitsmeister en spotify). Helaas functioneren de apps niet allemaal of zijn niet geschikt voor in Nederland.

Doordat het apparaat met apps werkt, zijn soms veel handelingen nodig om gebruik te maken van een specifieke functie. Zo zijn er minimaal 6 handelingen nodig om vanuit de navigatieweergave te wisselen van muziekbron, van tuner naar muziek op usb-stick bijvoorbeeld. Voor de bediening van het touchscreen moet je aandacht echt naar het apparaat. Dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede.

Navigatie gaat via de iGO app. Hier ben ik uiterst ontevreden over. Met name het gebrek aan file-informatie. De app doet alleen een voorstel voor een alternatieve route en toont verder geen extra informatie, zoals de lengte en begin- en eindpunt van de file. Ook de berekening van de tijd van aankomst lijkt met een dobbelsteen bepaald. De tijd kan zomaar meer dan een uur schommelen. Tegenwoordig gebruik ik tijdens de spits de google navigatie op mijn telefoon, zodat ik een reële schatting van de aankomsttijd heb.

De carkit telefoonfunctie werkt zeer goed, maar dat is logisch, het is Parrot.