JVC KD-X561DBT

USB-aansluiting
Kleuren
blauw, zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de JVC KD-X561DBT op Kieskeurig.be.

8,1

Josch 11-07-2020

Goed Beter Best met helder en groot scherm met mooie picto`s

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

Geen 100 pagina`s met instellingen, gewoon 27 stuks. Echt alles is simpel in te regelen. Ik was mijn andere dure radio beu om bij storingen of een verkeerd knopje indrukken weer minimaal 2 uur te moeten investeren met instellen. Mooi geluid ook goed in te stellen, helder scherm ook met veel zonlicht, Zenders in Fm en Dab zoeken geen probleem, de zoekknop zit links bovenaan dus lekker makkelijk. Grote draaiknop voor alleen draaien en drukken. Helder menu met direct toe de point tekst. Ik wist niet dat er zoveel DAB zenders waren. Bij mijn vorige radio kon ik wel meerdere telefoons instellen, die van mij en de vrouw. Al met al toch voor ons een top toestel voor deze prijs, zeker geschikt voor onze lange vakantie reizen. Hopen er nog lang van te kunnen genieten.

Pluspunten

• Bedien knoppen juist geplaatst
  • Groot helder scherm
  • Geluid goed en simpel in te stellen
  • Korte uitvoering body meer ruimten voor kabels
  • Prijs is oke

Minpunten

• 1 telefoon

Speleonaut 30-06-2020

Direct na aansluiten perfect geluid en ontvangst.

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

gebruiksvriendelijk toestel, na enkele clicks net de knoppen perfecte ontvangst! Ik woon in een gebied met slechte FM ontvangst.
Ook DAB is erg goed.

Terpstra 24-04-2020

Mooi scherm

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

Ik heb deze radio gekocht vanwege het mooie scherm. Hij doet het super.
Hij connect goed met mijn telefoon

• Gebruiksgemak

Jos 15-04-2020

All in one

Deze autoradio is super.
Het heeft DAB+, USB, Bluetooth, Aux, AM en FM aansluitingen. Helaas geen CD. Maar deze radio bied alles om te luisteren wat je wil en je telefoon is niet meer nodig. Zelfs afbeeldingen en video’s kijken is een mogelijkheid.

1 nadeel, je navigatie van je telefoon kan je alleen beluisteren via de Bluetooth functie.

Pluspunten

• Alle mogelijkheden voor muziek, alleen geen CD.
  • Afbeeldingen en video’s bekijken is ook mogelijk.

Minpunten

• Navigatie alleen via Bluetooth te horen
  • Antenne voor DAB+ is niet ideaal

Paul 13-02-2020

mooie radio met zuivere dab+

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

aangeschaft na dat mijn oude jvc het begeven heeft.
erg tevreden over het apparaat , makkelijk te bedienen
ik zou dit apparaat aanbevelen

Pluspunten

• kleurenscherm
  • dab+

Minpunten

• nog geen gevonden

Romy Csonka 31-01-2020

JVC KD-X561

Super radio
heb deze gemonteerd in peugeot 207cc en ook gelijk een achteruitrij camera gemonteerd
beeld is super ondanks 3 inch scherm duidelijk zichtbaar
mijn iPhone geprogrammeerd super goed te verstaan
kortom een top radio voor een mooi betaalbaar bedrag
omdat ik student ben en geen over de top radio kon betalen
ben ik op de JVC KD-X561DBT uitgekomen

sander 24-01-2020

Toppertje

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

Ziet er goed uit, klinkt uitstekend en veel instel mogelijkheden.
Makkelijk te installeren door kort chassis.

Pluspunten

• kort chassis
  • instel mogelijkheden
  • geluid
  • rear view camera
  • aansluit mogelijkheden

Minpunten

• dab+ antenne heeft geen montage handleiding

Filip 08-01-2020

Geweldig geluid!

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

+ Geeft een fantastisch geluid vooral ook via DAB -radio.
+ Het is heel handig dat je via je smartphone via bluetooth muziek kan streamen.
+ Veel andere afspeelmogelijkheden is een grote troef.
+ Het geluid is heel precies af te stellen naar eigen wensen.
+ De ingebouwde car-kit is zeer handig, je telefoon maakt automatisch verbinding met de
radio.
- De favoriete zenders selecteren is een beetje omslachtig.

Nova 21-12-2019

autoradio met groot afleesbaar scherm

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

Erg makkelijk aan te sluiten.
Geen geklungel met iso stekkers.
Alles is al achter in de autoradio aanwezig om zonder verloopkabels direct te installeren.
Ook niet zo diep, daardoor makkelijk inbouwbaar en geen proppen !
De keuze in het menu in uitmuntend.
En groot en makkelijk te zien.
DAB+ verademing met super goed geluid.
Het geluid is instelbaar met een equalizer met keuze uit vaste instellingen maar ook zelf instellen als gebruiker.
IK kon zonder handleiding te gebruiken de radio installeren zo makkelijk was het.
Geluid is vol en dynamisch.
En USB voor muziek is ook aanwezig.
Tevens Bluetooth ideaal voor verbinden van je mobiele telefoon.
Bijvoorbeeld Spotify.

Een heel complete auto radio met een groot afleesbaar goed scherm

Pluspunten

• Groot scherm goed afleesbaar.
  • Veel geluidsinstellingen

Daniel 29-11-2019

Teleurstellen

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

Ik had hoge verwachtingen van deze radio, maar deze worden helaas niet waargemaakt.

Hieronder een verdere uitleg over de punten.

Inbouw:
De inbouw van de radio is hetzelfde als ieder ander merk, dus geen bijzonderheden op dat punt. Het wegwerken van de DAB antenne is wat extra werk, maar prima te doen als je een beetje handig bent. Het is fijn dat de radio kort is door het ontbreken van een CD slot, maar dat geldt ook voor andere merken.

Aansluitingen:
Voldoende aansluitingen, zeker de aansluiting voor de achteruitrijcamera is fijn voor een enkel din radio zonder klapscherm.

Handleiding:
De handleiding is onduidelijk, stappen staan niet goed beschreven of kloppen simpelweg niet. Het lijkt er op dat de handleiding is geschreven door iemand die in werkelijkheid geen idee heeft over de daadwerkelijk werking van de radio. Ook bepaalde termen die worden gebruikt zijn onduidelijk en niet voor eindgebruikers geschreven. Uiteindelijk kom je er met wat spelen wel uit, maar het kost onnodig veel tijd.

DAB+:
Van DAB+ had ik veel verwacht , maar die verwachting wordt niet ingelost. De DAB+ ontvangst is eigenlijk ronduit slecht. Zenders vallen continu weg (Zuid Limburg)
Daarnaast zijn de fabrieksinstellingen verre van ideaal. Als de ontvangst wegvalt in DAB+, dan krijg je de melding ‘geen signaal’ en dat blijft ook zo, totdat je de auto van contact haalt en opnieuw op contact zet.
Pas als je een aanpassing in de fabrieksinstellingen doet, dan blijft de radio het wel proberen.

Of de slechte ontvangst komt door de DAB+ antenne, de radio of de slechte dekking in het zuiden van Limburg weet ik niet, maar het is zeker een minpunt.

Buiten de slechte ontvangst, is ook het selecteren van je ingestelde favoriete zender niet handig.
Zodra je DAB selecteert op de radio, gaat hij altijd naar de volledige DAB lijst en niet automatisch naar je favorieten.
Dat betekent dat je altijd op het vergrootglas, pijltjestoets en daarna met de draaiknop door je favorieten lijst moet scrollen.
Dit is onhandig en gevaarlijk omdat je aandacht van de weg wordt afgeleid.

FM:
Als DAB+ niet werkt, dan zou je terug kunnen vallen op de standaard FM mogelijkheid, maar ook deze werkt slecht.

De radio lijkt het geluid continu wat te dempen, waardoor je niet kunt genieten van de muziek. De ene keer klinkt het helder en een minuut later klinkt het weer gedempt. Dit is iets waar ik met de vorige radio geen problemen mee had. Er is aan de antenne verder niets veranderd.

Buiten het feit dat het geluid niet geweldig is, is ook de bediending verre van intuïtief en gewoonweg onhandig.
RDS informatie wordt niet opgeslagen, waardoor je bij de favorieten enkel de frequenties ziet staan en niet de zendernaam.
Met de pijltjes vooruit/achteruit gaat de radio een zender zoeken, maar schakelt hij bij FM niet naar de volgende door jouw ingestelde zender.
Je moet hierdoor iedere keer op het vergrootglas drukken en je zender met de draaiknop selecteren.
Dit is onhandig en leidt de aandacht af van de weg, waardoor het gewoon onveilig wordt.

Telefoonboek:
Zoals bij zoveel bluetooth radio’s kan je het telefoonboek van je telefoon synchroniseren met de radio. Helaas is ook dit weer iets dat bij deze radio niet werkt. Hij blijft op synchroniseren staan, maar er gebeurt helemaal niets. Dit is met meerdere Android telefoons getest.

Pluspunten

• Groot display
  • Aansluitng achteruitrijcamera

Minpunten

• Gebruiksgemak
  • DAB+ ontvangst
  • FM ontvangst en instellingen
  • Telefoonboek
  • Handleiding

Kitty 24-09-2019

Duidelijk scherm en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

Een prima autoradio met vele mogelijkheden voor een nette prijs. Werkt eenvoudig maar is toch luxe. Heeft een duidelijk leesbaar scherm en is eenvoudig in te bouwen. Kortom een aanrader.

Ton C. 14-08-2019

gemakkelijk te instaleren

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

Het installeren koste niet veel tijd en ook is het toestel gebruiksvriendelijk. Helaas kon ik de achteruit rijd camera niet installeren omdat de huidige kabel aansluiting niet paste op de tulp ingang van de radio. Het geluid was prima en goed in te stellen, ook de aansluiting telefoon en overbrengen van mijn telefoonbestanden verliep vlot.
De gebruiksaanwijzing ie helder en duidelijk.

Pluspunten

• helder display
  • makkelijke instalatie

Minpunten

• nog niet ontdekt

Fam. van Dalen 02-07-2019

Mooi compact ontwerp

Geschreven voor: JVC KD-X561DBT

Mooi compact ontwerp omdat er geen cd speler inzit.
Een extra is het scherm voor eventueel een achteruitrijcamera.

Pluspunten

• Scherm voor camera
  • DAB+
  • Bluetooth
  • Ondersteuning voor IPhone