Epson Expression XP-960 - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Koos 07-02-2017 Product paar weken in bezit

Een dijk van een printer.

Omdat mijn printer van een ander bekend merk de pijp aan Maarten gaf heb ik na rijp beraad gekozen voor deze printer van Epson. In het verleden nooit eerder een printer gehad van dit merk.

De eerste indrukken zijn heel goed. Installeren is tijdrovend maar alles werkt, zelfs een automatische firmware update wordt vlekkeloos uitgevoerd. Het printen is snel, ook foto's gaan best wel vlot.
Een CD/DVD duurt wat langer maar dat was ik ook gewend (dit is overigens een heel belangrijke functie voor mij). Het afdrukken op A4 (ook dubbelzijdig) verloopt probleemloos.

Het monteren van de cartridges is eenvoudig. Niks geen gedoe met uitlijnen of zoiets, gewoon printen. Ook het spoelen wat sommige apparaten veelvuldig doen heeft deze Epson printer nog nooit van gehoord.
Op de desktop PC staat hij via USB, op de notebook via WiFi. Allemaal heel eenvoudig te installeren.

Het is echter niet allemaal halleluja met deze printer. Zo vind ik het jammer dat de handmatige invoer softwarematig beperkt is tot A3 en B4.
Etiketten, A5-papier, 120 of 160 gr/m2 en andere afwijkende formaten slikt de printer niet.
Je kunt het wel invoeren maar als het op printen aankomt draait hij eerst de handinvoer blanco door om vervolgens de etiketten op standaard A4 te printen. Jammer, een gemiste kans volgens mij.

Normaal staat de printer dicht. Als je gaat afdrukken opent de voorklep zich en vervolgens komt de uitvoerlade naar buiten. Afdrukken en hij blijft zo staan. Sluiten van het geheel kan alleen door een knop op het bedieningspaneel. Waarom nou niet automatisch?

Tot slot de prijs. Hoewel de adviesprijs redelijk hoog is wordt hij bij veel leveranciers voor veel lagere prijzen aangeboden. Bedenk dat in de doos een pak van 50 vel A3 fotopapier zit en dan wordt het allemaal nog een stuk aantrekkelijker.

Kortom een aanrader, voor iets meer euro's als een huis, tuin en keukenprinter koop je een modern apparaat wat veel functionaliteit in zich heeft.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Laag inktverbruik
  • Fraaie vormgeving

Minpunten

• Beperkte mogelijkheden handinvoer

lext123 07-06-2016 Product maand in bezit

fijne printer

Eerst twee andere printers in huis gehad. Beide teruggestuurd. Eindelijk happy met deze Epson Expression Photo XP-960. Is zeer zuinig met inkt, heeft 2 laden voor fotopapier en gewoon A4. Heeft een handmatige invoer voor A3 en kan zelfs CD/DVD's printen. Eenvoudige installatie. kan printen via USB, Ethernet, Wifi en zelfs via internet. Erg blij mee, zeker voor dat geld.