Epson EcoTank ET-2500 - Reviews

Printtechnologie
inkjet
Scanmethode
ADF scanner

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,3

Jan 06-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Waardeloze printer

Zeer slecht product van epson. Na +/- 6 maanden geen fatsoenlijke afdruk kunnen maken door waarschijnlijk verdroogde inkt in de print kop. Ook niet na 10 reinigings beurten geen goede afdrukken meer. Dus totaal gefrustreerd na een half jaar een nieuwe HP Envy 5640 gekocht. NOOIT MEER EEN EPSON!!!!!!!!

Pluspunten

Minpunten

• Slecht werken
  • Lastig installeren.

A.Nieuwkoop 15-12-2016 Product paar weken in bezit

Veel printen voor een mooie prijs

Voor een aardig bedrag kan je veel printen, dat is wat Epson beloofd met de ecotank printer. Dit kan ik helaas nog niet beoordelen aangezien ik de printer nog niet zo lang heb, maar verder bevalt de printer prima.
De bouwkwaliteit is niet heel hoog, eigenlijk is het gewoon een huis tuin en keuken printer. Hij mist ook een aantal opties zoals automatisch dubbelzijdig printen, wat bij andere printers in deze prijsklasse wel aanwezig is.
De belangrijkste reden voor de aanschaf is het goedkoop printen. In een gezien met vier opgroeiende kinderen hoef ik nu niet meer bij elk printje te controleren of het de moeite is, wat erg fijn is.
De printkwaliteit is (ruim) voldoende voor waar ik de printer voor nodig heb en als ik een keer dubbelzijdig wil printen dan kan dit altijd handmatig.
Al met al zeer tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• goedkoop printen
  • makkelijke installatie

Minpunten

• installatie duurt redelijk lang
  • geen automatisch dubbelzijdig printen
  • Papierinvoer aan de bovenkant

pa0nhc2 24-05-2016 Product half jaar in bezit

Langdurig zuinig. Goedkope mooie afdrukken ook op kopieer papier.

Eindelijk een printer zonder die dure en hinder veroorzakende inktpatronen, en na zeer lang gebruik makkelijk en goedkoop met originele Epson navul flesjes bij te vullen. Opvallend is (met de meegeleverde Epson instellingen) de relatief zeer goede kwaliteit van afdrukken op gewoon Xerox kopieer papier. Dat is onder andere aan de speciale Epson pigment inkt te danken. De in hars ingepakte pigment deeltjes worden niet door het kopieer papier opgezogen, maar liggen er min of meer (voelbaar) boven op en vloeien dus niet onscherp uit. Waardoor op kopieer papier duidelijk scherpere en verzadigder afdrukken. Dat papier neemt wel het vocht op en moet dus even drogen, maar de afdruk is meteen aardig veegvast. Het door mij voor foto's gebruikte 123inkt ultra glossy fotopapier zuigt de inkt wel meteen op. En geeft zeer goede, vele jaren kleurecht blijvende afdrukken. Die vertonen direct na afdrukken wel een lichte magenta zweem, maar na een half uur drogen de definitief fraaie kleuren. Na maanden gebruik geen enkele storing, werkt altijd moeiteloos, alleen soms wat traag en wat luidruchtig. Parkeert de printkop en schakelt automatisch uit, waardoor minder kans op uitdrogen van de printkop. Helaas geen CD afdruk mogelijkheid. De bediening op het paneel kan duidelijker, een display met tekst zou veel gebruik vriendelijker zijn. Hinderlijk: Als het papier op is, moet op de PC de afdruk opnieuw worden gestart. Kortom: een goed alternatief als u thuis veel print.