HP ENVY 5640 e-AiO - Reviews

Scanmethode
flatbed

Jan 29-11-2016 Product paar maanden in bezit

Prima budgetprinter

Nadat onze Canon ip4300 was overleden (en reparatie duurder bleek dan een nieuwe) op zoek naar een andere. Zoeken naar een goede budgetprinter valt niet mee. Meningen lijken sterk verdeeld, Consumentenbond test maar een deel van beschikbare modellen en zelfs van de best geteste modellen verschillen de ervaringen in de praktijk. Dus hoe dan tot de keuze gekomen en hoe pakte die uit? De Canon had kleine inktcartridges die bij ons ondanks weinig printen snel leeg waren. Ook duurde het opstarten erg lang omdat dat het reinigingsproces steeds werd gestart. We wilden graag kunnen scannen en kopieren. Handig voor declaraties bijv.
Uit de test van de CB bleek deze HP zuinig voor mensen die niet zo heel vaak printen. Dat voldeed aan onze behoefte. Net in de periode dat we tot aanschaf over wilden gaan kwam het bericht over HP printers die niet-originele cartridges niet zouden accepteren. Er was op dat moment echter ook een cashback actie van HP. Na veel twijfelen besloten de gok te nemen en vervolgens de printer niet de HP-software te laten updaten.

Na 2 maand gebruik zijn we meer dan tevreden! Het opstarten is snel, wifi probleemloos en inktniveaus beter dan verwacht. Ik ga wel inkt van een 3e partij proberen, dat is de helft goedkoper maar tot nu toe nog niet getest.
Gebruik display was voor mij intuïtief, niet heel groot maar wel duidelijk qua opzet. Gescheiden lades voor gewoon en fotopapier is handig. Wel is de maat van het fotopapier beperkt tot standaard 10x15. Verder is geen extra's aan de scansoftware toegevoegd, zoals tekstherkenning bijv.

Al met al overheerst het gevoel van opluchting dat onze printopdrachten ook echt worden geprint, het in onze ogen snel gaat en we erg blij zijn met de scanfunctie en de goed te snappen display..

Pluspunten

• print/scant snel vanuit 'wake up'
  • wifi en printen van mob. telefoon of tablet
  • cartridges met grote inhoud beschikbaar

Minpunten

• bijgeleverde software erg basic
  • fototray niet flexibel qua formaat

FrankVeer 26-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Niet goed, wel duur

In nog geen twee jaar defect. Echt onbegrijpelijk voor een merk als HP. In eerste instantie al vaak problemen gehad met de draadloze verbinding die vaker niet dan wel werkte. Vervolgens blijkt de inkt niet alleen duurder maar ook zonder inhoudsvermelding te worden verkocht en nu na nog geen twee jaar herkent ie de originele HP-cartridges niet meer en omdat de garantie verstreken is, geeft HP niet thuis. Jammerdebammer dat wordt dus geen HP meer.

Pluspunten

• printkwaliteit is goed

Minpunten

• Dure inkt
  • WLAN slecht
  • Binnen 2 jr defect
  • geen HP-support

hangijswijt 30-07-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne printer

Prima printer, zeer voordelig met inkt vergeleken met mijn vorige Canon pixma. Enige nadeel is de vrij summiere mogelijkheden bij het scannen. Dat was beter bij de canon

Henricus 03-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,4
Voortdurend storing. Uitzetten en opnieuw opstarten is de enige mogelijkheid om 'm te bewegen om een afdruk te maken. Maar uitzetten geeft ook problemen. Noodzakelijkerwijs de stekker er even uittrekken.
Misschien heb ik pech maar ik raad deze machine niemand aan.

FrankVeer 24-12-2014 Product paar dagen in bezit

6,5
Ik heb deze printer nu enkele weken in huis. Leek gemakkelijk te installeren, maar in tegenstelling tot alle andere apparaten met Wifiverbinding, blijkt deze printer continu offline te gaan. Het is elke keer weer een verrassing of ie nu wel of niet gaat afdrukken. Doet ie 't niet, moet de stekker uit de router, de printer uit en vervolgens alles weer worden aangesloten. Ook als de printer het in eerste instantie wel doet, is dat geen garantie dat ie het een uur later nog doet. Afdrukkwaliteit is prima, mogelijkheden zijn toereikend, gebruiksgemak staat voorlopig op een dikke onvoldoende. Duurzaamheid is nog onbekend. Mijn vorige HP 7410 ging ongeveer 5 jaar mee, wat ik niet onredelijk vind. Dat type had ook al (bekende) problemen met de wifi, maar ik had gehoopt dat HP die makke ondertussen zou hebben opgelost.

Belinda24 21-11-2014 Product paar dagen in bezit

Ik ben erg tevreden over deze printer. Nu een paar weken in gebruik. De installatie is eenvoudig, mede door de duidelijke uitleg. Touchscreen is ook erg fijn te bedienen. Super handig dat ik direct vanaf de ipad kan printer. En de kwaliteit van de prints zijn super!! Kortom een prima printer!!

Veensma_2014 21-11-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
Vorige week mijn nieuwe printer ontvangen die ik online had gekocht (HP ENVY 5640). Na het uitpakken de instructies erbij voor installatie : snel en eenvoudig. Scherm voorop werkt ook simpel. Ben nu met name enthousiast over de snelheid, de mogelijkheid om via WIFI te printen maar vooral de afdrukkwaliteit. Kortom voor 125,00 ben ik blij dat ik mijn oude inkjet printer heb vervangen. Al veel geprint maar cartridge nog steeds nagenoeg vol. Ook handig, printer ondersteunt Apple Airprint.

SierraMikeDeta 19-11-2014 Product maand in bezit

De printer installeert gemakkelijk. Puntje van aandacht is als je je printernaam online wijzigt naar iets begrijpbaarders voor jezelf, dan moet je even herstarten (wordt nergens vermeld maar voorkomt een aantal problemen die ik daarna had).

De e-app installeert simpel op mijn smartphone. Enige minpuntje hier is dat er een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen foto's en documenten. Foto's kunnen alleen via fotopapier worden afgedrukt (wat niet direct duidelijk is), dus even een overzichtspagina maken van een aantal foto's moet je via je computer doen.

Kwaliteit afdrukken van de foto's is erg goed het ziet er uit als een echte afgedrukte foto.
Afdrukken documenten is zoals ik gewend ben van HP: prima.
De printer drukt vlot af en maakt niet zo heel veel geluid.

Kortom: een prettige aanwinst in ons netwerk, zeker aangezien de oude HP kleurenprinter aan vervanging toe was.

Mirolo1192 11-11-2014 Product paar weken in bezit

Een eenvoudige manier om af te drukken vanaf je smartphone.
Met deze e-All-in-One maak vanaf je pc draadloos verbinding met je lokale netwerk en internet.
Dankzij de simpele installatie op je smartphone, tablet of pc kun je vrijwel direct afdrukken.

Het is een mooi vormgegeven printer en heel simpel in gebruik, echt gebruiksvriendelijk.
De kwaliteit van de kopien en foto's zijn prima. Ik ben erg blij met deze printer.

ralphcarbo 05-11-2014 Product paar weken in bezit

Dit product is erg gebruiksvriendelijk en voor een leek prima te installeren. Het printen van je telefoon of IPad gaat echt super. Foto' s hebben een goede kwaliteit en het direct verzenden van scans vind ik erg fijn. Dus voor mij een erg fijn apparaat.

chloeschaepman 03-11-2014 Product paar weken in bezit

Zeer gebruiksvriendelijke printer. Vooral het touchscreen is prettig te gebruiken. Erg blij met deze printer.

Harrievrinssen 01-11-2014 Product paar weken in bezit

Mooie printer. Installatie verliep vlekkeloos, ook het touchscreen op de printer zelf is heel gemakkelijk in gebruik. Scant en kopieert prima. Ben blij met de aanschaf.