Canon PIXMA MG6450 - Reviews

4,7

• Slecht

Rick 24-11-2015 Product jaar of meer in bezit

3,2
Altijd tevreden geweest over mijn vorige 5 Canon printers totdat ik deze kocht. Alleen maar problemen vanaf dag 1. Steeds de melding dat er geen papier in de papierlade zit terwijl deze helemaal gevuld is. Teruggestuurd onder garantie maar daar kunnen ze natuurlijk niks vinden. Nu na een jaar nog steeds bij iedere printopdracht de geen papier melding. Ik raad deze printer zeker niet aan. Binnenkort gaat ie naar het milieupark en zal ik me nog eerst goed gaan beraden of er nog een Canon printer in huis komt.

mpostma.nl 12-01-2015 Product half jaar in bezit

3,8
Hiervoor had ik een Canon MP550. Een perfect apparaat, maar helaas ging de printkop stuk. Een nieuwe printer gekocht, deze MG6450 dus.
Eerste indruk. Nette prints. Duplex unit lijkt handig en papierbesparend.
Maar dan: waarom zeurt de printer continu om kleurencartridges als ik slechts zwart/wit wil printen? Waarom gaan de kleurencartridges zo hard? Het antwoord is de duplex unit. Om de een of andere duistere redden wil de printer de kleureninkten gebruiken bij duplex printen.
Een ander onmogelijk iets (lijkt het) is het afdrukken van dikker foto papier. De printer mist een achterinvoer en daarom moet het papier een scherpe bocht maken. Het ding heeft het daarom erg moeilijk papier op te pakken. De printerlade is onhandig vormgegeven en het papier zit niet netjes stofvrij weggeborgen. Het onbreken van die achterinvoer betekent tevens dat je continu papier moet wisselen. Wat ook telkens weer irriteert is dat je een lullig klepje open moet zetten voordat je kan printen en dat het papier niet of nauwelijks wordt opgevangen en niet in een opvangbak belandt maar op een plastic lipje waar het na een paar blaadjes alsnog afvalt. Persoonlijk vind ik dit apparaat een mislukking en ik heb spijt als haren op mijn hoofd van dit in de pratkijk volkomen waar-de-loze en ergerlijke apparaat. Ik zal het verder nog maar niet hebben over de soms ongelooflijk trage interface waardoor je soms minute zit te wachten op oeverloos gemaal en zelf onderhoud. Als je de printer aanzet na pakweg een paar weken niet gebruik duurt het minutenlang voordat de prointer beschikbaar is. DAt had mijn oude printer ook wel, maar is weer niet onoverkomelijk als je soms een keer wat print.

ron schulz 29-12-2014 Product paar dagen in bezit

Na jaren een een HP printer te hebben gebruikt nu overgestapt naar Canon. De instalatie met de bijgeleverde papieren sumiere handleiding was niet eenvoudig. Waar moet het papier in de lade, hoe plaats ik de inktpatronen kortweg een moeizame bezigheid. Achteraf was het makkelijker geweest de cd te instaleren en via de cd en internet de info te vergaren. Op de verwijzing via het geinstalleerde menu is voldoende info te vinden. Dus eerst de cd instaleren en op internet de info bekijken. Printen vanaf een Samsung telefoon of tablet werkt niet. Moet duidelijk wennen aan mijn nieuwe, overigens mooie, Canon printer.