Canon PIXMA MG7150 - Reviews

Scanmethode
flatbed

DigitalD 23-02-2016 Product half jaar in bezit

4,2
Zeer teleurgesteld over de duurzaamheid van deze printer! Enorme herriebak, hij blijft maar ratelen (papierinvoer), cartridges zijn verbazingwekkend snel leeg, klep is defect (na 2 jaar) en nu doet hij helemaal niets meer.

Do1975 30-04-2015 Product half jaar in bezit

Mooie printer, maar zie em maar eens aan je ziggo netwerk te koppelen. Hij werkt blijkbaar alleen maar met het langzamere 2.4 Ghz Wifi netwerk. Al mijn overige randapparaturen (Apple) werken op het 5.0 Ghz netwerk. Scannen werkt niet, althans ik ben er nog steeds niet achter wat er mis is. Ziggo wijst naar Canon en Canon naar Ziggo. Ik ben al op zoek naar een nieuwe printer zo klaar ben ik ermee...

MartinvanderKemp 07-03-2015 Product jaar of meer in bezit

3,8
Ik krijg steeds meer de neiging om dit rotding door het raam te smijten.Al geruime tijd print ie een vijfde van de pagina en dan zegt ie gen verbinding met de printer. Na afkoppelen en weer aansluiten werkt ie , maar niet voor zo lang. Nu krijg ik steeds meldingen dat de inkttank niet wordt herkend, terwijl ik er al vele foto's mee heb afgedrukt. En niet een tank, maar gelijk geel en cyaan! Ik vind het programma image garden ook veel te veel circus, had ie maar beter afgedrukt! Bah wat een ding!!!

hjp 24-12-2014 Product half jaar in bezit

6,2
Ik gebruikte jarenlang de Canon pixma ip 4200. Een fantastisch apparaat, superscherp en kleurnauwkeurig. Helaas heeft elk apparaat een levensduur. Heb nu de IP 7150. Ben er minder enthousiast over. Voelt (de body) minder stevig aan. (de IP4200 was juist heel stevig) Het apparaat moet zeer regelmatig aan de buitenkant gepoetst worden om alle vingerafdrukken en vooral enorm veel stof te verwijderen. Op zich niet zo'n probleem want het gaat om de kwaliteit.
Ik print vooral veel hoezen en dvd's (videobedrijf). De kleuren krijg ik maar niet echt zoals ze behoren te zijn. Heeft me al veel inkt gekost bij het experimenteren. Overigens kan het ook aan mij liggen door nog enige. onervarenheid. Maar als het het vergelijk met de 4200 -daar hoefde ik nooit mee te 'knoeien' dan is deze minder! Jammer als er nieuwe apparaten komen (veelal met veel bombarie aangekondigd) deze niet altijd perse beter zijn (verwacht ik feitelijk wel)

lindatijssen 20-09-2014 Product paar dagen in bezit

makkelijk installeren. Maakt redelijk goed fotoprints. Bedieningsgemak is prettig. gekocht naar aanleiding van gegevens op de website. Ook een familielid was zeer te spreken over de prestaties van een canon printer

Planet X 14-09-2014 Product paar dagen in bezit

De Printer werkt wel met Google Cloud Printing. Bij de firmware update wordt er een setting verkeerd ingesteld.
Na update van de firmware kreeg ik een foutmelding dat het internet beschikbaar zou zijn op de printer. Ik kon wel de firmware updaten? Raar dacht ik. Op het touchscreen van de printer eventjes naar Webservices gegaan en daar de DNS settings van handmatig naar automatisch gezet. Daarna werkte het internet weer met de printer en kon ik Google Cloud Printing weer registreren.

Een fijne printer met mooie resultaten voor zowel fotos als standaard prints van documeneten of het internet. En printen van je mobiel, tablet of Chromebook is geen enkel probleem.
Op OS-X en Windows 8.1 wordt de printer meteen automatisch gevonden en de drivers geïnstalleerd. Makkelijker kan het niet.

Hans Remmerswaal 04-09-2014 Product paar weken in bezit

9,6
Waarschuwing: deze printer werkt NIET met Google Cloud Print, is een bekend probleem met Canon volgens diverse websites.

Verder ben ik meer dan tevreden over deze printer. De afdrukkwaliteit is perfect, zeker bij het afdrukken van foto's. Scan kwaliteit is ook prima.

Een groot voordeel van deze printer is dat deze een netwerk aansluiting + WIFI heeft. Hierdoor kun je vanaf iedere komputer / tablet printen en scannen.

De mogelijkeheid van dubbelzijdig printen is leuk, maar heb ik zelf nog niet gebruikt.

Het enige minpunt is dat de printer NIET werkt met Google Cloud Print. Helpdesk van Canon verwijst je naar Google. Op diverse discussion groups gerelateerd aan Google Cloud Print kun je de frustraties lezen. Hopelijk lossen Canon en/of Google dit probleem snel op.

f5.6 25-08-2014 Product maand in bezit

Vooral aangeschaft om ook diskettes te kunnen printen. De printer werkt redelijk snel en vrijwel geluidloos. Hoop wel dat de printer langer meegaat dan de twee jaren van mijn vorige Canon MG 5150.

handelkees 19-08-2014 Product half jaar in bezit

6,4
- Groot apparaat maar wel overzichtelijk.
- Verbruikt veel inkt.
- Interface WiFi werkt goed, ook met IOS

helibo 17-08-2014 Product kwartaal in bezit

7,6
In eerste instantie prima printer , erg goede foto kwaliteit
en veel mogelijkheden.
Dit is mijn derde canon printer ik hoop wel dat de printkop langer meegaat als de vorige (die ging 2 jaar mee pixma 4300)
Dit is slecht en wordt door canon ook niet voor een schappelijk bedrag gemaakt.
Maar heb toch weer voor canon gekozen vanwege de goede foto kwaliteit.

Jodokus22 11-08-2014 Product half jaar in bezit

4,6
Waarschuwing. Opgepast. Er zit een addertje onder het gras, waar ik ingestonken ben. Ik vul zelf de cartridges, en na het vullen plaatst je ze er weer in maar de printer zegt dan dat hij hem niet herkend, de truc is dan om 5 seconden de rode knop ingedrukt te houden, en dan werkt de printer weer. Maar...... er is een verminkings programma gestart, met tekst is een regel zoals vanouds scherp meer de 3 volgende regels zijn wazig, ook de testafdruk geeft twee lijntjes naast elkaar, alle spuitopeningen werken. Dus ik de pest erin, laat nou een vriend van me precies hetzelfde hebben.
Eigen risico zal Cannon zeggen, moet je maar Canon cartridges gebruiken, anders vervalt de garantie, nou ik gebruikte Canon cartridges alleen ik vulde ze.
Eigen schuld dikke bult, die printer kan ik weggooien.
Groetjes Jodokus

M. Mensink 15-07-2014 Product maand in bezit

DE MG7150 is onze 3e Canon printer. En ook deze printer voldoet aan de verwachtingen; mooie foto-afdrukken die ik nodig heb voor de wenskaarten die ik van eigen foto's maak. Maar ook het afdrukken van tekst is uitstekend. Het kopiëren en scannen gaat probleemloos. Er zit nu ook een cartridge in voor de kleur grijs, dat zou ten goede komen aan de fotoprints. Het betekent wel dat je nu 6 inktpatronen moet verwisselen. Het aanzetten gaat snel, het daadwerkelijk printen kan even duren en gaat gepaard met allerlei geluiden. Dat zijn we gewend van de vorige printers, dus we storen ons er niet aan. Het model van deze printer is mooi, glad en strak, geen lelijk obstakel op je bureau. Kortom we zijn tevreden met deze aankoop.

Pol1956 13-06-2014 Product paar dagen in bezit

4,8
Heb deze printer nu ruim 8 maanden en als je deze wilt gebruiken in combinatie met WIFI NIET DOEN. Een berg van ellende, het werkt voor geen meter dan weer wel en dan weer niet en het aan en uit zetten duurt uren.

HvandenBrink 29-05-2014 Product paar weken in bezit

7,6
Doordat onze oude Canon printer steeds meer ging haperen heb ik op advies van onze cartridge-vuller de MG7150 aangeschaft. Installeren ging snel, de kinderen kunnen er aardig mee overweg. 1 nadeel: hij rammelt zo voordat hij er überhaupt een printje uitspuugt. Wat gebeurt er daarbinnen toch allemaal??

Wazoo 26-05-2014 Product kwartaal in bezit

Al weer een paar maanden in gebruik. Dit is mijn eerste Canon, hiervoor Hp en Lexmark gehad, maar daarmee vergeleken is deze Canon een verademing. Installatie verloopt probleemloos. Printen,scannen en kopieëren gaat ook perfect vanaf PC of rechtstreeks op het printerscherm. Laptops printen via Wifi probleemloos.

Over het design ook niets dan lof. Niet een lelijke vierkanter bak, maar mooi afgeronde glimmende buitenkant. Papier zie je niet, die zit onder in de lade. (was bij mijn vorige printers niet zo). De "uitlaatklep" gaat automatisch open als je begint met printen.

In de Glasbak 28-02-2014 Product paar dagen in bezit

Bedenk wel dat al die pixma's een losse printkop hebben die om de haverklap stuk gaat (bij mij 2 in 3 jaar). Er wordt geen garantie op gegeven en een nieuwe kost ongeveer evenveel als de printer zelf. Als je ook nog de kosten van een diagnose door een reparatiedienst optelt en van het halen en brengen ben je zelfs dik duurder uit. Kortom Canons zijn echte wegwerpprinters, zo willen ze het graag hebben. Bij een printbeurt loopt ie eerst een kwartier te stoffelen voor ie aan de slag gaat, alsof het malle pietje zelf is. Bovendien vervaagt de kleurenprint binnen een jaar. Voor mijn geen Canon meer. Nooit meer.

jvanveen 21-02-2014 Product kwartaal in bezit

Na constatering door helpdesk Canon dat mijn oude IP5200 gerepareerd moest worden besloten de Pixma MG7150 aan te schaffen omdat er een cashback aktie liep en dat met een multifunctional mijn aparte scanner van het bureau kon.
Installatie ging probleemloos. Alleen bij installatie andere printers gemerkt dat je bij draadloze installatie niet de netwerksleutel hoefde in te voeren. Hier wel en als je een lange vervelende sleutel hebt, dan vergis je je misschien gauw.
De App op mijn tablet voor draadloos printen werkt goed, maar helaas alleen foto's en pdf-jes kunnen worden afgedrukt. Duidelijke tekortkoming van Canon.

Rouz 19-02-2014 Product paar weken in bezit

Na twee jaar gaf mijn Canon Pixma 4500 de melding "error 5200" de op de Canon site vermeldde acties, om dit euvel op te lossen hielpen niet. Een berichtje hierover naar de Canon Klantenservice gezonden, hier is nooit een reactie op gekomen. Daar ik dringend een printer nodig had, welke cd's en dvd's kan bedrukken, ben ik overgegaan tot de aanschaf van de Canon MG7150. Echter krijg ik het niet voor elkaar een leuke foto of plaatje geprint te krijgen. Met de Pixma 4500 was het kinderspel, maar nu met de MG7150 heb ik geen idee, hoe dit op te lossen. Ik heb het gevoel via Groningen naar Maastricht te moeten. Ook de handleiding is daar onduidelijk over, voor de rest werkt de printer uitstekend.

Rbooden 03-02-2014 Product maand in bezit

Wat een fijne printer is dit. Installeren gaat als een speer en is zo gebeurd. Zowel als vaste en als Airprinter geïnstalleerd. Kan nu gewoon vanaf mijn Ipad printopdrachten sturen en tegen de tijd dat ik op de studeerkamer ben (op 1 hoog) ligt de print al klaar. Heel klein minpuntje: hij is een beetje lawaaiig bij het opstarten, daarna, met het printen, weer redelijk stil. Kan ook rechtstreeks op (daarvoor geschikte) cd schijfjes printen. Top printer!

bugskieskeurig 28-01-2014 Product maand in bezit

Ik had een goede ervaring met een IP4300, 7 jaar gebruikt, maar wilde nu een all-in-one.
De cashback actie hielp om voor deze te kiezen.
Een draadloze verbinding maken met laptop met Windows 7 verliep vlekkeloos. Een verbinding met mijn desktop met XPhome is niet gelukt. Echter met een kabel geen probleem.
De mogelijkheden van printen en scannen zijn gigantisch groot: wil je alles weten moet je 1000 blz. gebruiksaanwijzing lezen!
Kwaliteit van prints en scans zijn voortreffelijk.