Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter op Kieskeurig.be.

Katinka 09-01-2020

fantastische printer, met heel veel functies

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

Installeren heel makkelijk, uitgebreide handleiding, zeer snel, mooi prints, veel functies.
Geweldig

Pluspunten

• zeer snel
  • hele mooie prints
  • mooie foto's
  • uitgebreide handleiding

roy19841 04-01-2020

Prima printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

Sinds enkele weken de eigenaar van de Epson EcoTank ET-M3170 en tot op heden met grote tevredenheid. De printer is hoofdzakelijk bedoeld voor zakelijk gebruik, maar ook privé, waar ik hem voornamelijk voor gebruik, is het een prima printer. Een prima printer, maar wel met een zakelijk prijskaartje. Voor een printer die enkel zwart/wit kan printen is deze aardig aan de prijs. Hiervoor krijg je wel een apparaat terug dat kinderlijk eenvoudig te installeren is en zowel bekabeld, via WiFi en via AirPrint binnen no-time gebruiksklaar is.
Niet alleen de softwarematige installatie is eenvoudig, maar ook het vullen van de inkt was zo gebeurd. Deze printer is geen laser, maar inktjet printer. In tegenstelling tot andere inktjetprinters werkt deze niet met dure inktpatronen, maar met een fysiek inktreservoir in de printer dat vanuit een fles gevuld kan worden waarvan er twee bij de printer geleverd worden. Ook het vullen van dit reservoir was kinderlijk eenvoudig en is minstens zo makkelijk als het inschenken van een glas limonade. Over de rest van de accessoires een klein minpuntje dat niet alleen voor deze printer geldt, maar bijna bij alle printers. De USB-kabel welke nodig is om de printer op de computer aan te sluiten ontbreekt!

Dan de printkwaliteit. Daarover kan ik kort zijn. Deze is perfect. Waar bij veel inktjetprinters het papier verzadigd wordt door inkt met bobbels in het papier ontstaan, zijn de afdrukken bij deze printer super strak en het papier blijft zijn originele vorm behouden.

Klein praktisch minpuntje aan het ontwerp is dat je de afdrukken aan de achtkant uit de printer moet halen. Dit is ook mogelijk aan de voorzijde, maar dan loop je het risico dat de pagina's alsnog kreuken bij het verwijderen uit de printer.

Kortom. Een goede printer, maar dat mag je wel verwachten voor een printer in die prijsklasse.

Pluspunten

• Installatie
  • AirPrint
  • EcoTank

Minpunten

• Papieruitname

Jos 30-12-2019

Mooie, handzame printer van vertrouwde EPSON-kwaliteit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

In tegenstelling tot veel andere printers is dit een zeer mooi en licht exemplaar. De printer (drukt overigens alleen in zwarte inkt) heeft een mooi design en is daarnaast ook degelijk. Het heeft even moeite gekost om de printer met het netwerk te verbinden, maar dat zal zeker ook aan mij kunnen liggen. Ik heb de printer dan ook pas net in gebruik, zodat ik in deze review een eerste indruk geef van de prestaties. In plaats van de gebruikelijke Wifi-verbinding heb ik gekozen voor een bekabelde LAN-verbinding. De review wordt dan ook gegeven op basis van die LAN-ervaring. En daarmee gaat printen prima. De afdrukken zijn keurig en 100%. Alleen maakt de printer iets meer dan gemiddeld geluid. Zeer handig en goedkoop is ook dat de printer met een fles inkt gevuld kan worden. Scannen gaat wat omslachtiger. De document feeder werkt (nog) niet, maar die functie moet ik misschien nog ontdekken. Scannen vanaf de "plaat" gaat wel goed. Al ging het scannen met een vorige EPSON-printer van mij een stuk eenvoudiger (en dubbelzijdig). Maar nogmaals: dat moet ik nog verder ontdekken. Van de fax-functie maak ik geen gebruik (wie nog wel?). Al met al een handige printer, die zeker het verder ontdekken van de mogelijkheden de moeite waard maakt. Voorlopig zet ik de test met alle plezier voort.

Pluspunten

• mooi en degelijk
  • prima afdrukken in zwart
  • navullen met een fles inkt

Minpunten

• installatie gaat wat moeizaam

dbs 24-12-2019

Mooi klein compacte printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

Mooi compacte printer, voor mensen met die alleen zwart wit willen printen. Zoals bedrijven die alleen facturen uitprinten. Het installeren is heel makkelijk, staat duidelijk omschreven hoe het moet. Het inkt bijvullen is ook makkelijk, staat duidelijk bij hoe vol de printer nog is. De display is duidelijk en makkelijk te gebruiken door touch. De printer print duidelijk en print 2 pagina's op 1 a4, ook ideaal, kost minder papier.

Pluspunten

• kleine printer
  • makkelijk installeren