Logitech Harmony Smart Control - Reviews

LCD, ja
Instelmogelijkheid
computer

ton47 01-01-2015 Product paar dagen in bezit

Ik had hiervoor een Harmony touch.Deze ging nog wel eens in de fout met de aktiviteiten,heb dit ook nooit goed gekregen.
Deze werkt vanaf start perfect, alles wordt correct aangezet en op de goede ingangen!
Nadeel is de dubbele werking van de aktiviteits knoppen, als je een aktiviteit wil starten en je drukt iets te lang op de a.b. start de verkeerde aktiviteit.
Ik denk dat dit ontworpen is om alles via de app. te bedienen, nadeel daarvan is dat je dan steeds je telefoon moet ontgrendelen enz. Dus ik gebruik de bijgeleverde a.b. het meest.
De hub zit met een adaptor aan de stroom en werkt via wi-fi.
Minpunt vind ik ook de summiere gebruiksaanwijzing of eigenlijk het ontbreken ervan.
Het is slechts een snelstart gidsje.

hangijswijt 30-11-2014 Product paar weken in bezit

Super handig, met smartphone of tablet alle apparatuur bedienen. De app vreet bij mij wel stroom maar daar is de oplader goed voor. Geweldig apparaatje.

Seumpie 25-06-2014 Product paar dagen in bezit

Gewoon een top AB had hiervoor de Harmony 1100 welke na 7 jaar trouwe dienst stuk is, losse AB ligt lekker in de hand en eenvoudig te bedienen, ook kon ik mijn instellingen van mijn 1100 via de app gewoon overzetten dus binnen 1 minuut kon ik weer vertrouwd werken met de nieuwe AB alles werd perfect overgezet TOP !! en nog een mooie prijs.

JPTV01 25-06-2014 Product jaar of meer in bezit

De beste remote die ik ooit had en ik heb er vele versleten.

Wat een geweldig apparaat, het is even nadenken hoe je hem gaat gebruiken en indelen, maar dan heb je ook wat.

Grootste voordeel is dat je nooit meer hoeft te richten. Had ik ook al met de vorige (Logitech 895) maar dat was nog zo'n lomp ding met touch screen (voor mij geen touch screen, met de smart control hoef je nooit naar de toetsen te kijken omdat je precies voelt waar je zit).

Dit is echt een wolf in schaapskleren. Superplat, geweldige vormgeving en licht heerlijk in de hand. Tevens is de onderkant en zijkanten van mooi mat materiaal dat zo goed als krasbestendig is. Nu ruim een jaar in gebruik en oogt nog als nieuw!

De manier waarop alles werkt is in tegenstelling tot enkele voorgangers werkelijk geniaal uitgedacht. Ik gebruik er twee, een voor de woonkamer en een in de eetkamer. Op beide plekken moet ik zeer veel apparatuur bedienen en dan is het natuurlijk even nadenken hoe je de indeling hebben wil om een la vol afstandsbedieningen te vervangen met een klein mooi elegant apparaatje. Maar dat is 100% gelukt, ik kan alles perfect bedienen; de (smart) TV (inclusief alle instellingen en smart gedeelte)de decoders en DVR, internet, radio en natuurlijk de mediaplayers (films streamen). De dubbele functies van alle knoppen (kort drukken en lang drukken) zijn werkelijk geniaal. hierdoor heb je direct 2 keer zoveel knoppen tot je beschikking dan je in werkelijkheid ziet.

Ik heb even een plattegrondje gemaakt zodat ik in het begin even kan wennen aan de indeling maar dat had ik al snel niet meer nodig. Wel raad ik iedereen aan dat even te doen. Ik heb een foto van de smart control in een word document gezet en ernaast geschreven (met pijltje naar de gebruikte toets) wat de functie is. Dat heb ik voor vier (max 6) activiteiten gedaan, 1 TV kijken, 2 Smart TV, 3 Radio luisteren, 4 Film kijken (hiermee kan ik ook muziek streamen).

Mijn smart control is het middelpunt van een zeer uitgebreid home entertainment systeem maar heeft daar geen problemen mee.

Tevens kan ik alles bedienen met mijn smart Phone of tablet. Als ik de Harmony app opstart kan ik kiezen voor Woonkamer of Eetkamer maar om eerlijk te zijn gebruik ik deze functie niet zo vaak (had ik wel verwacht bij aankoop maar de afstandsbediening is zo fijn dat ik de app niet zo vaak gebruik). Wat wel heel fijn is aan de app is dat als je instellingen veranderd hebt (dat doe je gewoon op je pc) dat je dan niet zoals bij zijn voorgangers de zender af moet koppelen en met een USB kabeltje aan je PC moet hangen om te synchroniseren. Nee dat kan gewoon via Wi-Fi met de app op je telefoon, echt ook weer een hele grote verbetering.

Als je bij aanschaf even de typenummer van je te bedienen apparaten ingeeft kan je hem vaak al direct gebruiken, maar ik raad iedereen aan om de instellingen goed na te lopen om echt een optimale AB te hebben. Met de dubbele functieknoppen kun je zoveel knoppen kwijt dat je met gemak 3 of 4 apparaten kunt bedienen in een layout. Zoals ik al zei, het is even plannen en dan in gebruik af en toe wat aanpassen tot het perfect is maar dan heb je de ULTIEME afstandsbediening!

Klein ding, grote aanrader!!!

twannieguitar 07-01-2014 Product paar dagen in bezit

Ik had eerst de harmony touch. Ik kan niet zo goed overweg met een touchscreen dus overgestapt op de smart control. Ik was blij verrast te zien dat deze afstandbediening een stuk kleiner is dan de touch. Alles werkt perfect en reageert sneller dan de oude 900 welke ook met een hub werkte. Ook de bediening met de smartphone gaat directer dan verwacht.
De afstandbediening ligt heerlijk in de hand en is super licht. Ook ben ik blij dat ik nu weer meer knoppen heb dan op de touch (kleuren toetsen). Alle knoppen hebben dubbele functies (kort en lang indrukken) dus je hebt meer dan genoeg mogelijkheden.
Het enige wat ik mis is dat de toetsen niet oplichten maar daarvoor heb je weer grotere batterijen nodig zodat de afstandsbediening weer grote wordt. Nu zit er een knoopcel in.

bkamps 02-01-2014 Product maand in bezit

Hebben sinds sinterklaas deze afstandsbediening in bezit. Hiervoor hadden we een harmony one en deze was gedeeltelijk stuk en aan vervanging toe.

De harmony smartcontrol wordt geleverd met een hub, een afstandsbediening en een hub extender. Ook kun je een gratis app downloaden die er zeker is voor iOS en android.

De hub verzend het signaal naar de apparaten en hierbij kan de extender gebruikt worden om het signaal beter bij bepaalde apparaten te krijgen. Bij ons heeft de radio deze extender nodig, omdat het signaal van de hub niet ontvangen wordt.

Het instaleren gaat heel makkelijk en je sluit de hub aan op je wifi netwerk. Daarna komt het wat uitdagendere stukje en dat is het opzetten van je setups. Zoals TV kijken of radio luisteren. Het kan nog al wat moeite vergen om alle apparaten op de juiste manier op te laten starten om zo het gene wat je wil gaan doen goed te laten functioneren. Dit instellen doe je via de app en is goed te doen. in de app kun je ook heel makkelijk de toetsen van de bij geleverde afstandsbediening instellen.

Het blijft heerlijk om maar met een afstandsbediening alles te kunnen bedienen. Hierbij is de meegeleverde afstandsbediening erg fijn. Hij ligt lekker in de hand en alle benodigde knoppen zijn aanwezig. je kunt maximaal 6 dingen instellen om te gaan doen. Zoals tv kijken, of dvd kijken.

Ik merk dat ik in het begin nog wel met de app op mijn telefoon speelde, maar dat, dat steeds minder wordt. ik vind de bij geleverde afstandsbediening veel fijner om mee te werken. de app heeft wel leuke features zoals swipen om bepaalde commando’s te sturen, zoals volume harde of zachter. Maar het blijft allemaal makkelijker met de afstandbediening. Als je met de app wil werken moet je vaak eerst je telefoon ontgrendelen dan de app zoeken en deze opstarten. Dat opstarten kan ook zo 10 sec duren. Dan heb je wat je wil doen met de afstandsbediening allang gedaan. De app is leuk bedacht, maar werkt nog niet echt lekker.

Ik vind deze afstandsbediening echt een aanrader, zeker omdat je dan niet meer met 5 afstandsbediening loopt te hannesen. en als je eenmaal gewend bent kun je niet meer zonder merken wij :)

minvis 02-10-2013 Product paar dagen in bezit

Echt een TOP afstandsbediening!!
Na meerdere universele afstandsbedieningen die allemaal net niet helemaal werkten zoals ik dat zou willen, is dit echt een verademing.

De basisunit heeft RF voor de bijgeleverde afstandsbediening, Wifi voor de smartphone app en bluetooth voor bijvoorbeeld de Wii en Playstation. Hij reageert snel en foutloos.

De installatie (die volledig via de smartphone app loopt) heeft wel wat tijd gekost, maar is kinderlijk eenvoudig en zeer gebruiksvriendelijk.