Uitleg webwinkelbeoordeling

Hoe werkt de webwinkelbeoordeling? De webwinkelbeoordeling is een belangrijk onderdeel van Kieskeurig.nl aangezien we graag laten zien wat u van een winkel op Kieskeurig.nl mag verwachten.
De beoordeling is een extra hulpmiddel om een keuze te maken voor een bepaalde winkel,
hieronder vindt u meer informatie.

“De norm”
Kieskeurig.nl stelt dat als een winkel de wet naleeft en presteert conform hetgeen de consument mag verwachten, dit een rapportcijfer ‘goed’ verdient.Doorvertaald naar een hard cijfer is dit een 7,0. Binnen deze beoordeling kan een webwinkel pluspunten en minpunten verdienen op vier onderdelen, namelijk: algemeen, betaling, levering en after sales.

Algemeen
In het algemene onderdeel telt onder andere de bereikbaarheid mee. Indien de webwinkel bereikbaar is op andere tijden of mogelijkheden dan standaard, krijgen ze pluspunten.
De bereikbaarheid wordt vier keer per jaar getest door onze mysteryshoppers. Zij voeren bereikbaarheidsonderzoeken uit, waarbij ze anoniem bellen of een e-mail versturen. Ook deze uitslag telt mee in het cijfer.

Betaling
Bij de betaling letten we op het gemak dat de webwinkel biedt. Zo kijken we o.a. naar de verschillende betaalmogelijkheden die er geboden worden.

Levering
Bij de levering tellen onder andere de verschillende leveringsmogelijkheden, levertijden en de optie van een afhaalnetwerk mee in het eindcijfer. We gaan uit van een standaard levering van maandag t/m zaterdag van 8.30 tot 21.00 uur, omdat de grootste bezorgdiensten ook leveren binnen deze tijden.
Hoe meer u als consument zelf kunt kiezen, hoe gunstiger het effect op het eindcijfer van de webwinkel.

After sales
Bij de after sales gaan we ervan uit dat de webwinkel de wettelijke regels volgt met betrekking tot de afkoelingsperiode.
Binnen dit onderdeel tellen vooral de retourmogelijkheden en de kosten hiervan mee in het eindcijfer.