Sony Xperia Z2 SGP511E1 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 104 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z2 SGP511E1 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Werner Maes 02-03-2015

Prima beeldscherm met mooie contrasten. Het zwart is ook echt zwart.
Opstarten vanuit de off-stand zou iets sneller mogen, maar vanuit standby is de Z2 onmiddellijk gebruiksklaar.
De batterij is levert behoorlijke prestaties, al hangt één en ander natuurlijk ook af van de aard van de gedraaide toepassingen. Er is ook de mogelijkheid om een soort van 'economy-stand' te gebruiken voor een langere gebruikstijd, maar die heb ik nog niet uitgetest.
Minpunt is wel dat Sony geen mogelijkheid biedt om Nederlands te combineren met een azerty-klavier.

carmine3696 09-02-2015

Ik ben zeer tevreden over sony tablet. Is handig in gebruik, werkt vlot en is zeer handig om overal mee naartoe te nemen.

Ollie86 01-02-2015

Erg tevreden met deze tablet.
Start snel op, goed beeldscherm, werkt erg vlot en ligt goed in de hand.
Op de koop toe water- en stofdicht wat belangrijk was voor me, ik gebruik hem namelijk ook veel buiten.

Ollie86 30-01-2015

Erg tevreden met deze tablet.
Licht en dun en ligt goed in de hand.
Mooi scherm, zeer snel en op de koop toe water- en stofdicht ideaal dus voor gebruik buitenhuis wat ik dan ook doe, ik bedien er mijn actiecamera mee en gebruik hem om te navigeren op een boot. Ook bij slechtere weersomstandigheden.

Luc 51 19-01-2015

ik heb hem al een maand, de xperia tablet, en ondervind nog steeds sensatie wanneer ik hem opstart. Het beeld de standaart Apps , er is een wereld opengegaan. licht als hij is en handelbaar, dat alles in zo'n fijne behuizing zit verbaast me nog steeds.met zijn accu staat hij me heel de dag bij als ik iets wil opvragen of lezen.
Een aanrader

wesley85gfgeubvfyry 16-01-2015

Zeer snelle tablet, handig en makkelijk in gebruik, enorm goed batterij leven en heeft een zeer scherp beeldscherm.

1 nadeel; de zoektocht naar een compatibele sylus is tot nog toe vruchteloos.

whacker 30-12-2014

Enorm snel, licht, dun en werkt aangenaam in het algemeen. Geen enkel probleem met eender wat je er mee probeert te doen.

Ook nog eens waterdicht en stofvrij maakt deze tablet zeker zijn geld waard.

Met kinderen in huis is hij al een aantal keer gevallen (op houten vloer) en er is niets aan te zien.

whacker 31-12-2014

Even nog een toevoeging:
Ik zocht een tablet die gewoon alles doet zoals het moet, zonder dat complexe handelingen of aangepaste roms vereist zijn. Deze tablet is hier perfect voor. Alles werkt gewoon uitstekend (wifi, snelheid van uitvoering, games, social media, video, audio, afstandsbediening van andere apparaten, ...). Ook de specifieke software/apps van Sony die er op staan werken als verwacht, zijn niet irritant en vertragen het toestel niet (dit is bij mijn Samsung wel anders!!!)
Nog steeds erg onder de indruk van deze nagenoeg perfecte tablet.

lambert kenny 29-12-2014

Over het algemeen een zeer goed toestel. De mogelijkheid om meerdere toepassingen tegelijk op de achtergrond te hebben is zeer groot dankzij het grote geheugen. Het toestel werkt zeer snel en heeft tot nu toe nog geen enkele foutmelding gegeven ondanks geregeld intensief gebruik. Het overzetten van grote bestanden gebeurd ook zeer snel via wifi 1,5Gb in nog geen 5 min

DC_1 10-12-2014

Prachtige tablet - zeer licht (beschermhoes weegt zwaarder dan tablet zelf)
Snel opstarten - makkelijk in gebruik.
Accu mocht langer meegaan (zoals altijd) - of zou dit komen door het intensief gebruik ...

Steve Aerts 02-12-2014

Heel gemakkelijk in gebruik en mooie, heldere kleuren.
Reageert snel en het is zeker een pluspunt dat hij tegen water kan (kinderen)

Familie Winters 30-11-2014

We zijn zeer tevreden over de tablet. Hierbij de minpunten en de pluspunten:

minpunten: de batterij gaat vrij snel achteruit. Het duurt ook lang vooraleer hij opgeladen is.
pluspunten: prima beeldkwaliteit, is uitbreidbaar

wippie 28-11-2014

Zeer tevreden een heel goede investering ,gemakkelijk om mee te werken mee te overal mee te nemen had het al heel vroeger moeten aankopen.

xneter 18-11-2014

Deze tablet is schitterend. Dichtbij stockandroid ervaring. Zeer smooth ervaring. Kocht deze na de teleurstelling van de google nexus 9. Enigste nadeel is dat er geen complete stockandroid build beschikbaar is (die zonder verlies van garantie kan gebruikt worden).

kenny_cuvelier 25-09-2014

Dit zijn mijn ervaringen met mijn eerste tablet.

Positief:
- snelle gebruikersinterface => android op zijn best
- waterdicht
- zuiver beeldscherm en goeie audio => perfect voor multimedia
- bijna niet te geloven hoe weinig deze tablet weegt
- accu gaat gemakkelijk enkele dagen mee (+- 5 dagen) met een gemiddeld gebruik (2 uur/dag)

negatief:
- dure originele cover van sony
- tap to wake (tikken op scherm om te activeren) werkt niet altijd even soepel

Al bij al kan ik niet meer dan tevreden zijn met dit product. Vergeleken met andere tablets (van vrienden) is dit de lichtste en meest complete tablet.

Migu_SM 25-09-2014

is een veel betere tablet dan de Samsung of Apple,veel dunner, waterproof, mooi design

camera kon een beetje beter!

Peter Verr 24-09-2014

Na lang vergelijken uiteindelijk toch voor de Z2 gekozen. Vooral ook door de cash back actie, en het gratis laadstation. En tot nu nog niet getwijfeld aan mijn keuze.
Het beeldscherm geeft heel mooi beeld, met kijkhoek groot genoeg om met 2 naar foto's te kijken.
Het opstarten gaat heel snel.
Bij normaal gebruik gaat de batterij meer dan lang genoeg mee.

Jan De Brabandere 16-09-2014

Prachtig beeld, uit verschillende gezichtshoeken: contrast, scherpheid, kleurtonen, etc.

Mijn ongeduld wordt niet op de proef gesteld ... telkens snel aan het werk ...

Dit laatste kan ik bovendien zonder tijdens de dag de accu te moeten opladen ...

à big jump forward ... voor zo'n dun tablet!

EpilEpic 16-09-2014

De enige tablet die me kon bieden wat ik zocht: een goede accuduur icm een degelijk scherm en een stof-en waterdichte behuizing die er nog gelikt uitziet ook.

Naar mijn mening iets te veel bloatware maar in tegenstelling tot andere aanbieders zijn de apps van Sony in sommige gevallen wel handig en functioneel.

Ik kocht de Fifa uitvoering waardoor ik een gratis dock ontving en daarbovenop had ik ook nog recht op een cashback van €50. Ik ben in ieder geval tevreden van dit toestel!

Magali_DV 16-09-2014

Fantastische tablet: start direct op, scherm is van topkwaliteit en het is een plezier om hier series/films op te zien of om foto's te bekijken/bewerken. Daarnaast is de tablet flinterdun en vederlicht en dus super gemakkelijk om mee te nemen!

Sofie39 27-08-2014

Heb deze tablet een paar weken en kon nog geen haperingen ontdekken. Start snel op, is licht, is dun, degelijk afgewerkt en naar men beweert ook waterdicht. De kleuren op het scherm zijn 'echt' en de tablet heeft een makkelijk uitbreidbaar geheugen. Ik ben fan!

vandeberg reymen 27-08-2014

Praktisch om mee te werken.Ondanks mijn pensioenleeftijd is het gemakkelijk om de werking van de tablet te leren

ronhan 03-06-2014

werkt perfect is snel,prachtig beeld en accu gaat lang mee.
Kan niks negatief vinden over dit toestel!