TomTom Start 25 M Western Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Start 25 M Western Europe op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

mpg911 16-10-2013

Daar mij vorige Tom Tom zo verouderd was heb ik tijdelijk wat GPS toestellen geleend van familie en kennissen. Dus zo heb ik verschillende systemen kunnen testen. Wel, Niets gaat boven het gebruiksgemak en betrouwbaarheid van deze Tom Tom. Momenteel kan ik zelfs geen verbeter punten aanhalen. TOP

rein van maurik 21-02-2016

Apparaat al 2 keer laten resetten .
Apparaat schakelt zich vanzelf uit onder het rijden.
Nu weer weggebracht. Na een week zou de Tom Tom klaar.
Ter plaatse bleken ze het verkeerde apparaat opgestuurd te hebben. Het is nu 21-2-2016 en ik nog niks en wel betaald.

lispa598 15-10-2013

De levering is stipt verlopen
Vooral de rijstrookaanduiding en de kaart upgrades vind ik de max. Ook het instellen verliep vlekkeloos. Ik denk dat ik een goede aankoop gedaan heb.
Groetjes
Paul

groenendiek 15-10-2013

Het toestel is handzaam vormgegeven, met een handig compact bevestigingssysteem voor op de voorruit. Veel auto's hebben tegenwoordig een sterk hellende voorruit en is het minder evident een goed plekje voor de TomTom te vinden. Daarvoor komt de beanbag (dankzij de iBood deal) goed van pas. Zelfs met beanbag is het geheel nog compact genoeg om in het handschoenenkastje kunnen op te bergen.

De software werkt goed, maar er is zeker nog ruimte voor verbetering. Naar mijn idee kon het instellen van een route iets intuïtiever en directer. De navigatie is prima, met waarschuwingen voor flitspalen en het overschrijden van de maximum snelheid.

Het grote scherm is duidelijk leesbaar, echter op een zonnige dag is het moeilijk zichtbaar en in de volle zon zie je bijna niks meer op het scherm.

Voor de ingebruikname moest het toestel worden geupdate, dit ging zeker niet vlekkeloos. De website gaf een foutmelding, twee keer zelfs. Dit komt mij niet logisch over, en het laat een vreemde indruk na over de ondersteuning van TomTom. Hier heeft TomTom zeker nog wat aan te verbeteren! Maar, na een paar vruchteloze pogingen, is het dan toch gelukt en al met al duurde het zo lang niet. Dit had ik eerder al gelezen in reviews, dus ik wist dat het kon gebeuren.

De navigatie kan niet eenvoudig beïndigd worden tijdens het rijden, daarvoor moet je achter op het toestel de aanknop indrukken (vind ik niet erg veilig om te doen tijdens het rijden). Gelukkig had ik wel snel door dat het toestel zichzelf uitschakelt wanneer je de usb kabel uittrekt (of de motor afzet). Het gaat dus wel, maar niet erg elegant.

Verder wil ik nog benadrukken dat de navigatie aangenaam werkt, en dit de voornaamste reden is om het toestel aan te bevelen. De minpuntjes zijn niet zo belangrijk, ook al hadden de genoemde details beter gekund.