Kobo Glo roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 72 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Glo roze op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jobo2138 21-10-2014
Geschreven voor: Kobo Glo roze

Duurt wel even voor de goede bladzijde ingeladen is.

Gisteren resette het apparaat zich vanzelf. Ben alle boeken kwijt en alle gemaakte notities! Heel erg! Moet terug van 0 starten.

limpia 11-09-2013
Geschreven voor: Kobo Glo zilver

Ik was heel tevreden met mijn Kobo Glo. Uistekende leesbaarheid van het scherm en makkleijk te bedienden.

Tot op een ochtend ik mijn reader neem, van in het begin beschermd door een kobo-hoes, en een rare vlek met zwarte strepen opmerk in de linkerbovenhoek. 's avonds nog gelezen in mijn bed, de reader naast mijn bed gelegd en 's morgens terug genomen. Hoe kan dit nu? Kobo teruggestuurd naar Coolblue en laten onderzoeken. Resultaat: zwaar teleurgesteld, want het zou een breuk in het scherm zijn! Een reader van 2 maand oud, altijd met zorg behandeld en nooit zonder hoes gemanipuleerd.
Uiteraard valt het niet onder garantie, omdat het een breuk zou zijn. Ik ben kwaad en voel me bedrogen. Ik laat het niet herstellen, want dat gaat me veel geld kosten en ik koop nooit een KOBO meer. Als dat scherm zo gevoelig is dat het stuk gaat van normaal te behandelen, dan is dat een echt slecht product.

Frankvanmullem 17-09-2013

Bij mij precies hetzelfde..... Goede hoes, nooit gevallen en spontaan een gesproken scherm.
Geen garantie volgens kobo service desk.... Na een paar weken ....e 130,- weg gegood.
NOOIT MEER EEN KOBO!

ROGA_73 16-01-2013
Geschreven voor: Kobo Glo zwart

Uitstekende kwaliteit, overal leesbaar en dankzij ingebouwde verlichting ook in het donker of minder goed verlichte omgeving. Dankzij wifi kan je eenvoudig updaten of boeken kopen. Via usb op een windows pc en via verkenner kan je heel snel en zonder gedoe overzetten. Je kan ook de standaard software of e-Callibre gebruiken maar is niet echt noodzakelijk. Batterij gaat meer dan een maand mee zelfs als je meer dan de helft van de tijd met het licht aan leest. Je kan er ook mee op het internet maar dit laat ik liever over aan andere toestellen die voorzien zijn van een kleurenscherm. Toestel ligt goed in de hand is licht en eenvoudig te bedienen via touchscreen. De achterkant is een soort van zacht rubber afgewerkt dat steeds aangenaam aanvoelt, het enige minpunt is dat de achterkant nogal vingerafdruk gevoelig is maar dat is echt muggenziften!

Saenen 04-12-2012
Geschreven voor: Kobo Glo zilver

De Kobo Glo is (een van) de beste E-readers op de markt op dit moment. Een groot voordeel is dat deze ook licht kan geven in het donker!

Ik gebruik hem meestal in bed of onderweg in de trein of bus. In bed doe ik mijn nachtlampje aan waardoor ik eigenlijk de lichtfunctie niet nodig is bij mij. In de bus en trein is het ook zeer makkelijk om te lezen. Geen boeken meer meeslepen! Gewoon downloaden er erop zetten!

De batterij gaat enorm lang mee, met uitzondering als je Wifi opzet. Dan zie je zo de teller omlaag gaan. Best gebruik je de Wifi dan ook zo weinig mogelijk! Ik heb de Kobo Glo nu twee weken en zit op 85%. Ik moet er wel bijvertellen dan hij niet volledig is opgeladen als je hem koopt en ik heb eens 10 minuten op het internet gesurfd voor te testen: (-10% opeens!. Ik heb al zo'n 11 uur gelezen ondertussen en het apparaat bevalt me echt!!

In België is de Kobo Glo moeilijk te vinden. Ik heb hem in de Fnac van Leuven gekocht. Als ik het toestel in Stand-by zet (ik zet het apparaat nooit af, moet ook niet) komt ook het logo van Fnac erop. Dit is misschien wel een min puntje :)

Ik heb het toestel al aan een paar vrienden laten zien en ze zijn allemaal zeer enthousiast over dit product! Twijfel je nog? Zoek gewoon eens op YouTube wat filmpjes op! Dit gaat je zeker overhalen!

Momenteel heb ik zo'n 13.000 boeken op mijn laptop staan. Elk boek dat tegenwoordig uitkomt kan je downloaden en zo lezen op het apparaat! :)

Leuk zijn ook de statistieken en de prijzen die je kan winnen bij het lezen ;-)

Als je nog vragen hebt, stel je ze maar gerust! Ik zal zo snel mogelijk antwoorden!

Niels19866 11-12-2012

Hoi,

Ik had een vraag mbt de zon.
Kan je met deze ereader in de volle zon lezen? Bijv. Op vakantie op het strand?

Groet,

Niels

Saenen 12-12-2012

@ Niels: Hier moet je je absoluut geen zorgen in maken! Lezen in vol zonlicht op het strand mag geen enkel probleem zijn (in tegenstelling tot je gsm, tablet, etc.

Bekijk ook even dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=O7Z91QQe1zI

Op het laatste legt hij een tablet naast de E-reader. Veel plezier ermee!

Kathy1983 07-02-2013

Hoi,

Ik ben aan het twijfelen om een kobo glo te kopen. Ik heb geen ervaring met ereaders. Ik zou graag weten of je aantekeningen kan maken bij boeken bij alle vormen?

vr grz kathy

Saenen 29-04-2013

@Jokra

ik download via torrents en nieuwsservers. Google een beetje en je vindt hoe het moet ;-)

jokra 28-04-2013

ik heb op mijn laptop veel (meestal gratis) boeken staan.
13000 boeken is wel erg veel. Wel handig, want ik grijp toch nog wel dikwijls mis.
Waar kan ik die nieuwe uitgaven downloaden? Epub?

jokra