Panasonic SD-ZB2502BXE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic SD-ZB2502BXE op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

EigenBroodBakker 16-05-2019

Zeer degelijk, maar vervangingen te duur

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Dit is al mijn 2e dergelijke machine, 1ste vervangen omdat antikleeflaag van kuip versleten was, een nieuwe kuip koste bijna zoveel als een gans nieuwe machine. kneedhaak: zelfde probleem. De 2e machine altijd heel zorgvuldig behandeld, nooit scherpe voorwerpen of afwasmiddel gebruikt, alleen altijd goed uitgespoeld Evenals de kneedhaak. Brood plakt weer aan de kuip, dus vervangen weer. Ik twijfel om nog een panasonic te kopen: zeer duur in aankoop en voor vervangstukken! Brood en gebruiksgemak zeer goed.

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • gebruiksgemak
  • altijd mooi gelukt brood

Minpunten

• Kuip te vlug versleten (antikleeflaag)
  • Kneedhaak te vlug aantasten van antikleeflaag
  • ongelooflijk duur vervangstukken

Robert Noben 05-10-2017

Rozijnen toevoeg bakje

Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

De Pansonic broodbakker, werkt over het algemeen goed, gebruik meestal het programma nr. 5 (3h) Glutenvrij brood bakken lukt niet,met de instelling als beschreven door Pana. en evenzeer niet door gebruik aanwijzing te volgen opde verpakking. (was een test voor bevriend iemand)
Nu blijft het toevoeg bakje voor rozijnen ea. open staan,het plastic hefboompje is afgebroken.
Heb het zelf hersteld ,via 2 komponeten lijm en en RVS stalen stripje, na 3 maanden weer stuk.
Je het kapotte onderdeel volledig losschroeven maar je bent verplicht va,n de hele bak nieuw te kopen, kost 30€ vind dat zakken vullen van Panasonic , dit onderdeel moet van metaal zijn, kunststof die ze gebruiken is niet geschikt voor hoge temperaturen, daarom ook een 7, weg gooien wat nog goed is een schande slecht voor het milieu!

Pluspunten

• Bak resulstaat
  • Stevig toestel stabiel

Minpunten

• Duur
  • onderdelen zeer duur
  • voor de hoge prijs, sommige onderdelen lametabel!

Rachida123 19-11-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Al die tienen toegekend voor dit Model Panasonic Broodbakmachine begrijp ik niet.
Als bakresultaat krijg ik vaak kleffe compacte broodjes.
Het schijnt een veelgehoorde klacht te zijn met deze Panasonic.

Met het vorig model Panasonic in de kunststof uitvoering
had ik daar geen problemen mee.
Dat model heeft ventilatieopeningen aan de zijkanten, bij
het nieuwere roestvrijstalen model ontbreken deze.
Dat verklaart misschien de veelgehoorde klacht over
de kleffe broodjes.

Het vorige model heeft een duidelijk piepsignaal na afloop van het bakproces, bij het huidige model ontbreekt deze geheel. Wat ik als een nadeel ervaar.
Daarbij is het vorige type broodbakmachine ook nog een compacter met een duidelijker display.

Moulinex schijnt nu een goede broodbakmachine(OW3101) op de markt te hebben gezet.
Overal lovende recensies: Amazone.com (Duitsland en Frankrijk ), Bolcom, Wehkamp.

Overweeg dan ook deze aan te schaffen.

Dirk 24-02-2017

Helemaal mee eens. Ik bak al bijna 18 jaar mijn eigen brood. Eerst bakmachine was van de aldi met een onduidelijke duitse gebruiksaanwijzing. Daarna een prinses met 2 kneedhaken en sinds 14 jaar een panasonic. Hij is nu wel echt aan vervanging toe maar zou geen ander merk meer willen.

jack-olivier 25-01-2013

Heb nou 5.keer brood gebakken in deze machine en iedere keer 100%gelukt dus kan alleen maar zeggen hou je goed aan de recepten en het lukt altijd.Succes.

Dds 09-09-2013

ik vraag mij weleens af in hoeverre de fabrikanten zelf op sites als kieskeurig zitten. Niet lullig bedoelt maar gezien je recensie opbouw twijfel ik daar aan.
Je opbouw:
1. Twijfel panasonic
2. Klacht meest luxe model panasonic
3. Nadeel panasonic
4. Positief moulinex
5. Advies koop een moulinex

Ik heb zelf de pannasonic en mijn ouders ook. Top ding.

Melkmeisje123123 24-01-2013

Misschien een maandagmorgen apparaat. Lijkt me waarschijnlijker dat je niet de juiste verhoudingen hebt gebruikt. Kleffe broodjes voorkom je door het brood zsm uit de machine te halen als het klaar is! Staat ook inde gebruiksaanwijzing.

Wil b 20-11-2012

Hallo Rachida ,

Zelf heb ik nog geen klef brood gehad .

En het piep singaal is bij mij wel aanwezig ,jammer dat je een slechte ervaring hebt ,zou hem zeker terug sturen dan .

Wil b 25-11-2012

Zelf heb ik geen last met kleffe broodjes ,wel een tip misschien ,ik doe er 450 gram meel in en dan aanvullen met water zoals de beschrijving .
Dan heb je een heerlijk luchtig brood ,dit heb ik gebakken op programma 1 .
Ventilatie openingen zitten bovenop van deze machine en de pieptoon is echt aanwezig .
Het display is duidelijk ,bij mij gaat het goed ,alleen nu een krentenbrood mislukt ,maar ik dacht doe er lekker veel krenten in ,en ook te veel meel er in gedaan .
Dus het is ook even aftasten wat een machine aankan .

Chasepoes 17-07-2013

Dit model heeft wel degelijk ventilatiegaten en deze geeft ook een aantal piepjes als het bakprogramma is afgerond. Ik heb jaren gebakken met een machine van de Aldi en ben toen deze tot op de draad versleten was opvergestapt op de deze Panasonic. En tot nu toe heb ik nog geen 1 klef brood gehad.

Deze Panasonic heeft wel een warmhoud functie. Als je die gebruikt wordt je brrod wel klef, maar dat heb je ook als je het brood in de oven laat staan.

Rachida123 05-01-2013

De Moulinex Uno OW3101 Broodbakmachine heb ik inmiddels
aangeschaft.

Over de bakresultaten ben ik zeer tevreden.
Deze zijn beter dan bij de Panasonic.
De korst is heerlijk knapperig en krokant
en mooi midden-bruin van kleur en het brood
zelf is smaakkvol.

De bruiningsgraad is ook instelbaar bij de optie volkorenbrood hetgeen ik als een voordeel ervaar.
Bij de Panasonic ontbreekt deze optie voor volkorenbrood.

Ook de baktijden zijn korter dan bij de Panasonic:
3 Uur 20 Min. voor volkorenbrood en zelfs nog een uur
korter indien gekozen voor de snelle optie volkorenbrood.
Bij de panasonic achtereenvolgens 5 en 4 uur.

De bouw van deze Moulinex komt degelijk en betrouwbaar over.

Hoe dan ook deze Moulinex Uno Broodbakmachine bewijst
dat men voor de helft van de prijs van een Panasonic
ook heerlijke en smakelijke broodjes kan bakken en
misschien zelfs nog wel beter ook.

Anita1961 16-08-2012
Geschreven voor: Panasonic SD-ZB2502BXE

Mijn vorige Panasonic heeft het na bijna 11 jaar begeven.Heb er ongeveer 2500 broods mee gebakken dat is ongeveer 5 per week. Heb deze aangeschaft voor de behuizing en de dispenser. Mijn eerste brood was mislukt, te klef. Heb dan de recepten vergeleken met mijn vorige Panasonic. Er was te veel vocht in. In het boekje staat 425 ml. en er mag maar 360 ml.bij. Krentenbrood lukt zeer goed. Ik meng voor mijn grof brood 200g. witte bloem, 200 gr. meergranen met pit en 200 g. waldkorn. Het brood is superlekker en blijft lang vers. Ik vind deze broodbakmachine zeker een aanrader.

kwakie 12-03-2013

Je schrijft dat je vorige panasonic het 11 jaar heeft uitgehouden. Heb je in die tijd nooit het bakblik moeten vervangen? Wij bakken nu 2,5 jaar 5 dagen per week een brood met de panasonic sd 255 en de tefallaag van het bakblik begin stilletjes te lossen. Er hangen kleine velletjes teflon los. Ben je daar dan jaren mee blijven doorbakken totdat het brood niet meer loste uit het bakblik? Ik vraag me af of die lossende teflon van de kneedhaak en het bakblik geen negatief effect hebben op onze gezondheid...

Anita1961 13-03-2013

Reactie op Kwakie: heb nooit problemen gehad met het loskomen van de teflonlaag van het bakblik. Wel dat de kneedhaak na een paar jaar in het brood bleef hangen. Na 11 jaar brak er een stuk af onderaan het bakblik waardoor de kneedhaak niet meer draaide. Dat was het enige probleem.