Panasonic SD-ZB2502BXE Reviews

8.8
  • Degelijkheid
    8.8

Product een jaar of meer in bezit
We zijn inmiddels alweer enkele maanden verder en onze mening over deze broodbakmachine is nog steeds het zelfde.

Een klasse product die echt zijn geld waard is.
  • Degelijkheid 10
Product een half jaar in bezit
Werkelijk een fantastische machine. We bakken wekelijks 4 broden en er is nog niet een mislukt. Zelfs het deeg kneden voor een appeltaart is voor deze machine geen probleem.

Wel hebben we een kleine opmerking. Het piepje, als het brood klaar is, had wat harder gemogen. Iets voor de verdere ontwikkeling van het apparaat.

Deze machine is dik zijn geld waard.
  • Gebruiksgemak 8
  • Mogelijkheden 8
  • Degelijkheid 8
Product een kwartaal in bezit
Deze machine aangeschaft, omdat er een glutenvrij (gv) bakprogramma op zit. Dit is een mooi kort programma en het gv brood komt er prima uit. Jammer alleen dat je juist met dit programma niet kan voorprogrammeren. Het was zo fijn geweest als ik de machine 's nachts in kon stellen en in de ochtend gv brood te hebben. Ook geprobeerd om met het gewone bakprogramma (dat je wel kan voor programmeren) gv brood te krijgen.... En dat lukt!

Voor de rest is het apparaat makkelijk te bedienen, is de gebruiksaanwijzing overzichtelijk, er zitten niet te veel knopjes op (wat het weer overzichtelijker maakt). Kortom, ik ben tevreden.
Geweldig!

De broden lukken altijd. Dat was een opluchting na 2 jaar gebruik van de Unold 68415 waarbij het om de haverklap misging.

Wel een beetje minder vocht gebruiken dan in de manual staat en de broden wel op de ingestelde tijden eruit halen. Anders is het vanzelfsprekend klef.

De machine heeft een zeer doordacht systeem om perfecte resultaten te laten zien. Misschien mocht het doseerbakje iets groter zijn voor het geval je extra veel krenten/ noten wilt gebruiken.Maar als je dat direct toevoegt aan het bakblik gaat het eigenlijk ook wel.

De aktie met het kookboek vond ik wel flauw van Panasonic. Die krijg je alleen maar erbij als je bij bepaalde winkels koopt bleek later. Dat was de enige teleurstelling. Ik heb een magnetron van Panasonic die nu al 25 jaar goed functioneert. Ben dus benieuwd hoe lang deze machine het volhoudt? Kleine Waarschuwing? Met deze machine heb je lekker brood dus is het oppassen dat je niet teveel gaat eten...
Product een jaar of meer in bezit
Heb inmiddels ondekt als je 15.ml minder water bij het programma doet het brood lekker vast is en zich beter laat snijden.
Product een kwartaal in bezit
Deze Panasonic broodbakmachine heb ik sinds oktober in mijn bezit. Het is een mooi apparaat, buitenom zit RVS, het bovenste gedeelte is van stevig plastic. Naast dat het een mooi apparaat is, is het ook een erg degelijk apparaat.

Ik heb al verschillende broden met de machine gemaakt, nog géén enkele is mislukt. Ik gebruik steeds het meel van de AVEVE, hiervoor staan ook recepten in de handleiding. Het is wel belangrijk dat de instructies in de handleiding worden opgevolgd.

Het apparaat kent veel programma's, ook de snelfunctie geeft erg goede broden. Ik heb ook al geregeld een rozijnenbrood gebakken door gebruik te maken van de rozijnendispenser, er kwam een perfect rozijnenboordje uit.

Ik ben erg blij in ieder geval erg blij met het apparaat.
Product een kwartaal in bezit
Heb vandaag weer een poging gedaan. Deze keer kwm brood er knapperig uit. Was lekker. Ga toch maar verder experimenteren. Misschien heb ik toch iets niet goed gedaan.
  • Mogelijkheden 8
Product een maand in bezit
Ik laat me altijd leiden door reviews op kieskeurig bij aanschaf van een apparaat. Zo ook nu, ik heb er lang over nagedacht want deze machine is niet de goedkoopste. Mijn vorige broodbakmachine was dat wél, maar daar kon ik dan ook echt alleen maar kant-en-klare broodmixen voor gebruiken. Al het andere mislukte, hoe goed ik ook afwoog, hoe exact ik ook de volgorde aanhield en de bovenkant was steevast een gedrocht. Met deze machine lukt alles, het brood is perfect gevormd en de smaak is precies zoals ik het hebben wil, ook mijn gasten smullen van mijn brood. Voor mij is het grootste voordeel dat ik nu niet alleen lekker brood kan bakken, maar ook nog eens goedkoop, al zal ik natuurlijk heel wat broden moeten bakken om de aanschafprijs eruit te kunnen krijgen. De degelijkheid kan ik nog niet beoordelen.
Product een paar dagen in bezit
ik heb deze vandaag gekocht na dat ik eerst een tijdje met de Philips HD9020 heb gewerkt bakte zeer goed en mooi alleen de deksel brak vrij gouw af en het roerwerk was lam dus dan maar een nieuwe ik heb voor de panasonic gekozen omdat ik al jaren een magnetron heb van dit merk en die gaat maar niet kapot super maar nu over het brood ik bak eigenlijk alleen maar waldkorn ik heb zelf een recept bij elkaar gezocht en dat gaat uitstekend ik gebruik alle ingredienten los dus geen mix

dat kan ik iedereen aanraden ik zal later nog meer laten weten over deze machine .
  • Gebruiksgemak 5
  • Degelijkheid 5
Product een paar dagen in bezit
Al die tienen toegekend voor dit Model Panasonic Broodbakmachine begrijp ik niet.

Als bakresultaat krijg ik vaak kleffe compacte broodjes.

Het schijnt een veelgehoorde klacht te zijn met deze Panasonic.

Met het vorig model Panasonic in de kunststof uitvoering

had ik daar geen problemen mee.

Dat model heeft ventilatieopeningen aan de zijkanten, bij

het nieuwere roestvrijstalen model ontbreken deze.

Dat verklaart misschien de veelgehoorde klacht over

de kleffe broodjes.

Het vorige model heeft een duidelijk piepsignaal na afloop van het bakproces, bij het huidige model ontbreekt deze geheel. Wat ik als een nadeel ervaar.

Daarbij is het vorige type broodbakmachine ook nog een compacter met een duidelijker display.

Moulinex schijnt nu een goede broodbakmachine(OW3101) op de markt te hebben gezet.

Overal lovende recensies: Amazone.com (Duitsland en Frankrijk ), Bolcom, Wehkamp.

Overweeg dan ook deze aan te schaffen.
Product een paar weken in bezit
Zelf heb ik al diverse lekkere broden gebakken ,en het gaat heel makkelijk ,programma kiezen het meel enz erin en klaar .

Wat is dat een lekkere lucht als je s,morgens opstaat en er is brood gebakken ,en daardoor een heerlijk ontbijtje ,vooral de korst is zo lekker knapperig en het brood smaakt veel lekkerder als van de bakker .

Een bijkomstigheid ,ik heb last van pds en heb sinds ik zelf brood bak geen buikpijn meer gehad toeval ???ik denk het niet ,haal meel bij de molen dat weer wel .

Deze machine is zo mooi ,dat ik hem gewoon in de keuken hebt staan ,inderdaad wordt in de laatste 50 minuten de buitenkant heet doordat hij dan staat te bakken ,heb dat overdag uitgeprobeerd .

Degelijkheid weet ik nog niet ,maar ik hoop er lang plezier van te hebben natuurlijk .

Heb gelezen over het energie verbruik en dat is 0,25 euro cent per bakbeurt dus dat valt ook wel mee .

Groeten Wil.
  • Gebruiksgemak 5
  • Degelijkheid 2
Product een jaar of meer in bezit
Mooie vormgeving. Gebruiksvriendelijk. Echter na een paar honderd broden begon de motor kuren te vertonen. Resultaat, slecht gekneed deeg en vaste kleffe broden. Panasonic was er snel klaar mee, wees blij dat de machine de garantieperiode van 2 jaar gehaald heeft was hun reactie.
Product een paar weken in bezit
Mijn vorige Panasonic heeft het na bijna 11 jaar begeven.Heb er ongeveer 2500 broods mee gebakken dat is ongeveer 5 per week. Heb deze aangeschaft voor de behuizing en de dispenser. Mijn eerste brood was mislukt, te klef. Heb dan de recepten vergeleken met mijn vorige Panasonic. Er was te veel vocht in. In het boekje staat 425 ml. en er mag maar 360 ml.bij. Krentenbrood lukt zeer goed. Ik meng voor mijn grof brood 200g. witte bloem, 200 gr. meergranen met pit en 200 g. waldkorn. Het brood is superlekker en blijft lang vers. Ik vind deze broodbakmachine zeker een aanrader.
Product een kwartaal in bezit
Soms heb je iets gekocht en ben je de eerste dagen, weken erg ingenomen met je nieuwe aanschaf. Ik kan nu zeggen dat na 3 maanden we nog steeds vol lof over deze broodbakmachine zijn. Minimaal 4 tot 5 x per week bakken we zelf ons brood, geen enkele mislukking en onze kinderen vragen er zelfs om. Ook het reinigen is een fluitje van een cent, na bijna dagelijks gebruik ziet de machine er in en uitwendig nog steeds als nieuw uit, gewoon een aanrader voor iedereen die kwaliteit, gebruiksgemak en disign als een must bestempelen.
Product een paar dagen in bezit
Ik heb lang zitten twijfelen tussen deze en de Panasonic SD-2501WXE.

Voor 20 Euro meer heb je deze machine, welke technisch hetzelfde is als de Panasonic SD-2501WXE, echter deze heeft een roestvrij stalen behuizing en een aparte gist dispenser. Ofwel de gistkorrels worden door het programma op het juiste moment bij het beslag gedaan.

Ook de warmhoudfunctie die volgens specificatie vergelijk niet op deze machine zou zitten, zit er gewoon op.

Dit apparaat zou eigenlijk beter moeten scoren dan de Panasonic SD-2501WXE, maar ik denk dat mensen die gaan voor het beste (wat deze machine eigenlijk is), kritischer zijn en een lagere waardering geven dan de mensen die kiezen voor de Panasonic SD-2501WXE.

1 nadeel wat je zou kunnen vinden tov de Panasonic SD-2501WXE, is dat de behuizing warmer wordt omdat deze van rvs is.

Dus heb je kleine kinderen, kies dan voor de Panasonic SD-2501WXE. Wil je extra functionaliteit en een mooiere (kwestie van smaak) behuizing en heb je 20 Euro extra te besteden, kies dan voor deze.

Mixhaak blijft soms bij het verwijderen van het brood in het brood steken en soms in de buizing achter. Dit is afhankelijk van de dichtheid van het brood. Deze kun je het beste verwijderen als het brood nog warm is aangezien het brood dan nog zachter is.
  • Gebruiksgemak 8
  • Mogelijkheden 7
Product een paar weken in bezit
Heb de machine aangeschaft voor het bakken van glutenvrije brood. Bij mijn vorige machine van inventie rezen de brede niet goed. Heb nu al diverse heerlijk luchtige broden gebakken met het glutenvrije programma. Dus ben daar heel tevreden over. De extra opties zijn alleen niet beschikbaar bij het glutenvrije programma, dus de timer is dan niet te gebruiken en het rozijnenbakje ook niet. Je kunt wel de korst kiezen. Ik wil dus daarvoor nog experimenteren met de overige programma's. Toch over het geheel zeer tevreden, want eet nu met smaak van mijn glutenvrije brood.
  • Degelijkheid 8
Product een paar dagen in bezit
Heb jarenlang met tussenpozen geprobeerd om zelf brood te maken door het zelf te kneden of met de machine maar het resultaat was altijd een beetje teleurstellend, waardoor ik er al vrij snel weer mee stopte.

Heb nu een maand een Bifinett 2230 en een Hema broodbakmachine gebruikt en sinds vier dagen een Panasonic 2502. Ben eigenlijk zeer verbaasd over het prachtige resultaaat wat je met die goedkopende machines kunt bereiken. Maar hoewel de eerste twee machines ook goede broden maakte, zijn de broden er nooit zo mooi uitgekomen als bij de Panasonic. Deze machine is ook wat degelijker gebouwd. Zie het nut niet van een aparte gistdispenser maar het leidt wel tot goede resultaten. De rozijnen/noten dispenser heb ik nog niet gebruikt maar lijkt degelijk gebouwd.

Deze lijkt, in tegenstelling tot die van de Panasonic 2501, van metaal i.p.v. kunststof.

De machine heeft ook twee nadelen: de programma's die ik gebruikt duren circa een uur langer dan de vergelijkbare programma's van de Bifinett en de Hema machine. Daarnaast moet de machine ook eerst afkoelen voordat je een nieuwe kunt starten. Dat betekent dat als je je eerste brood om 8:00 eruit gehaald hebt, je volgende brood pas rond 12:30 klaar kan zijn.

Ik heb in de eerste twee machines alleen maar mixen en pakken speciaal broodmeel gebruikt van allerhande merken. Gisteren echter ook een brood gebakken van een 50%/50% mix van het goedkoopste tarwe en volkorenmeel dat ik kon vinden. Ik verwachte er niet veel van maar er kwam zowaar een prachtig, heerlijk luchtig en goed smakend brood uit. Zo betaald de machine zich vanzelf terug ;-) We hebben dat brood pas een dag later opgegeten maar het smaakte heerlijk, niet "oud" of droog of iets dergelijks.

De machine is erg stil,in tegenstelling tot de Bifinett en de Hema machine, hoor je deze bijna niet terwijl deze in een open keuken staat.

Het deegprogramma werk niet met een tijdprogramma maar als je deeg op een bepaalde tijd klaar wilt hebben, kun je natuurlijk ook het normale programma gebruiken en er 1,5 uur van aftrekken, ik zie het probleem dus niet zo.

Wat ik ook een groot voordeel vind, is dat het mengvleugeltje in de broodpan achterblijft, je hoeft deze er dus niet met een haakje uit het brood te pulken zoals bij de Bifinett en de Hema machine, terwijl de constructie op het eerste gezicht vergelijkbaar is. Het brood lijkt er ook wel makkelijker uit te komen, ik hoef niet zo hard met die pan te schudden als bij die andere machines.
6,3
  • Gebruiksgemak 7
  • Degelijkheid 7
Product een kwartaal in bezit
Ik heb deze machine speciaal aangeschaft omdat er een aparte dispenser voor gist aanwezig is en omdat er een speciaal programma voor spelt is. Ik maak dus geen gebruik van kant en klare broodmix. Het is mij echter tot heden toe (na ongeveer 3 maanden gebruik) nog steeds niet gelukt om het brood goed te laten rijzen, niet met speltmeel en ook niet met diverse andere soorten zoals tarwevolkoren, wiltvolkoren, etc. Het lukt gewoon niet, ik heb al diverse programma's uitgeprobeerd. Het brood komt er compact en vaak zeer klef uit. Ik ben niet tevreden.
Product een maand in bezit
De machine nu meer dan een maand in gebruik en wat een genot, ik ben geen keukenprinses maar alles wat we willen bakken (met van die kant en klaar broodmixen) lukt. Het is een feest om 'smorgens wakker te worden met de geur van vers brood. Machine is heel gemakkelijk in het gebruik en onderhoud. Een aanrader!
---------Update review, 24-12-2011----------

De broodbak machine van Panasonic SD-ZB2502BXE 5 weken in gebruik. Het bakken van gewoon brood gaat nog steeds uitstekend. Alleen de kostdikte kan men in bepaalde bakprogramma's niet in kiezen waardoor je altijd een zelfde soort brood bakt.

Een zeer slecht punt(dat is ook de rede waarom ik deze review schrijf) is, dat het bakken van krenten brood bij mij al zes keer mislukt is. Ik zie geen mogelijkheid om een fatsoenlijk krentenbrood te bakken. Zelf heb ik al meer dan zes jaar ervaring met het bakken van brood en krentenbrood in broodbakmachine's van panasonic maar met deze machine lukt het echt niet het brood rijst amper en blijft klef en ongaar op beide krentenbrood programma's.Verschillende recepten gebruikt maar het blijft knudde. Jammer want verder is het een goed ding.

--------1e review, 14-11-2011---------

Deze broodbakmachine is een topper. Het programmeren voor verschillede soorten broden gaat heel eenvoudig.

Een apart automatisch werkend gist doceer bakje is de uitvinding voor het bakken van een goed brood. In het verleden mislukte het brood wel eens doordat gist met het zout in aanraking kwam, dit is nu niet meer mogelijk. Een paar broden mee gebakken en het resultaat is perfect. Ook het uiterlijk van deze machine is niet verkeerd.