Panasonic SD-255WXE - reviews

Gebruiksgemak
Mogelijkheden
Degelijkheid
Score:

we hebben jaren gedaan met de panasonic, en met het model 250 zelfs 15 jaar!!! Ik denk dat dat uitzonderlijk is. Uiteindelijk slijtage op de drijfriem, een nieuwe besteld (voor veel geld...) maa rdie begaf het na 6 maanden ook.
Ik schat dat we met de machine meer dan 1500 broden gebakken hebben. Spijtig dat ze zo duur is, en de vervangonderdelen ook...

5,7

3 jaar geleden Panasonic SD256W gekocht bij de Harense Smid. Vorig jaar defect en onder garantie gerepareerd. Nu binnen een jaar weer defect met dezelfde storing. Na 2 1/2 week geeft Panasonic een prijsopgave voor de reparatie: € 99,=
Voor mij nooit meer een broodbakmachine van Panasonic.

Score:

Ik baka al vele jaren zelf brood, en een aantal jaar geleden de panasonic SD-207 gekregen, een geweldig apparaat, dat nog steeds goed werkt.
een paar jaar geleden een broodmachine bij aangeschaft vanwege mijn grote gezin, de Panasonic SD-255. Van in het begin bakt deze machine het brood minder goed dan de oude SD-207....
En nu heeft de SD-255 het opgegeven, hij kneed niet goed meer, gaat niet goed rond, blijft precies hangen (met een zoemend geluid). Het deeg is niet goed gekneed, en het brood mislukt dus...
Deze machine had ik aangekocht bij de AVEVE, die inmiddels bekennen dat de kwaliteit van de broodmachines er op achteruit is gegaan, het moet allemaal sneller verslijten, maar dat is bij alle merken zo, en Panasonic zou nog altijd de beste zijn....

---------- update review 29-06-2011 ----------
Ik ben nog altijd super-deluxe in de wolken over deze machine, en het is niet echt mijn eerste broodbakker!!.... zelfs de franse buren staan altijd versteld van de lekkere brioche-broden die ik ermee bak, het heeft dan wel niet de originele vorm maar wordt dan ook dubbel goedgemaakt door de uitstekende smaak.... ik heb er een tweede machine bijgekocht ( een tweede handsje, waarvan het verwarmings-element van was weggezakt en mijn man het heeft gemaakt.dom van de verkoper die dacht van te bedriegen,want wij hebben een supermachine voor 20 euro)

---------- oude review 10-01-2010 ----------
Ik heb onze panasonic 255
nu een half jaar, mijn eerste brood was geimplodeerd door teveel gist,en de twee daarop volgende broden waren te klef... reden teveel water ( ik had de gebruiksaanwijzing gevolgd die bij de machine zit)
Dat is eigenlijk het enige minpunt dat ik aan te merken heb, al de daarop volgende broden zijn heerlijk , en ik bak minstens 1 brood per dag...;
Gisteren voor de eerste keer het rapid programma gebruikt , Ondanks dat ik altijd volkorenmeel gebruik voor ons dagelijks brood ( 7 granen van een molen) was het brood goed gebakken......
Verleden week waren we voor een ganse dag weg , en moesten we dus genoodzaakt in zo een wegrestaurant een broodje (belegde boterham kopen) wat viel dat tegen , we hebben gans het zaakje weggekiepert,( het zaakje koste meer dan 7 euro) en tot de vaststelling gekomen , dat we toch wel geluksvogels zijn met zo een lekker brood en dat elke dag..... ook famillie, en vrienden die als eens blijven eten, zeggen het steevast,wat een lekker brood hebben jullie toch... maar de machine kost toch veel.
Ik weet er zijn veel goedkopere machines maar zou als deze machine zijn geest moest geven ( hopelijk duurt dat nog wat jaartjes) er over prakizeren van een ander merk aan te schaffen, als je zoekt op het internet zijn er prijsverschillen bij de verschillende winkels, wij hebben hem bij aveve gekocht, en de service van de winkel speelt natuurlijk ook mee.

Score:

Ik vind, dat dit soort machines eigenlijk wat meer vermogen zouden moeten hebben. Sommige deegmengsels krijgen ze moeilijk rond. Dan moet je weer wat vocht toevoegen en dat heeft weer een nadelige invloed op het rijzen.

Hallo,

Nu maar eens flink in de buidel getast: een Panasonic SD-255 gekocht, nadat ik bij jullie lovende kritieken had gelezen.
De reden was dat ik met andere BBM's (AFK en Inventum BM-75) steeds ingezakte broden kreeg wat ik ook probeerde. Daar moet ik wel bij vertellen dat ik geen broodmixen gebruik, maar alleen losse ingrediënten van goede kwaliteit.

Na ontvangst van de nieuwe aanwinst meteen proberen.
Wat een ervaring als je al meteen een mooi brood krijgt dat niet is ingezakt.
Nu heb ik een nog betere balans van de ingrediënten gevonden en bak ik mooie hoge witbroden met uitmundende smaak, structuur en heerlijke korst.
Volgens mij kneedt dit apparaat gewoon erg goed en heeft het een uitstekend bakprogramma!

Zoals ik bak tot nu toe:
(in volgorde in de bak)
1 8 g. goede droge snelgist
2 400 g. witbloem (Lidl)
3 8 g. suiker
4 8 g. zout
5 8 g. premix broodverbetermiddel
6 250 ml. water
7 30 g.arachideolie

Een echte aanrader; veel succes!!!!

Score:

super apparaat! het blijft niet kleven aan de randen, en het brood is stevig. echt een aanrader

Score:

Geweldig mooie broodbakmachine. Vandaag voor het eerst geprobeerd. Ik heb de kant en klare mix van A.H genomen. Resultaat een heerlijk brood en de geur, mmm niet te overtreffen met gekocht brood!
Waar ik bang voor was, dat de haak vast zou kmen te zitten in het brood, maar nee hoor.
Met pasen vers brood!

Goed apparaat!!!!
Klasse brood !!!!
Is echt een aanrader.
Makkelijk in bediening.
Het lijkt elke morgen weer of ik in een bakkerij wakker wordt als ik naar beneden loop.
Groet Anthony

Score:

Ik ben er tevreden over de broodbakmachine hij bakt heerlijke broden. Ik heb ook brood zelf gemaakt met gist etc. Maar ik vind de kant en klare meel toch het lekkerst en het makkelijkst. Mijn voorkeur gaat naar kant en klare mix van AH 2,5 kg verpakking.

Score:

Ik vrees dat wanneer de garantietermijn is verlopen van een half jaar je ook niet bij Vanden Borre of krefel terecht zal kunnen voor een minnelijke schikking.

Nochtans ben ik heel tevreden over mijn aankoop bij AVEVE. Heel goede service en directe omwisseling in geval van defect.

Probeer misschien eens de klantenservice van Panasonic;

Klantendienst Maandag tot Vrijdag
09h00 - 18h00 070 22 30 11 ( voor Belgie)

Op hun site kan je ook met je probleem terecht

Score:

Maak niet de fout dit apparaat bij AVEVE te kopen.
Daar zijn ze van mening dat het normaal is dat het apparaat na 2,5 jaar doorbrandt en verschuilt men zich achter de fabrieksgarantie van 2 jaar.

Score:

Het probleem van het versgebakken brood snijden is opgelost. Eerst een paar uur wachten, een nieuw goed broodmes gekocht, en voila.

---------- update review 02-03-2010 ----------
Men hoeft niet speciaal dure bloem van de plaatselijke molen of van aveve te gebruiken. Ikzelf koop de bloem altijd bij de supermarkt en werkt heel goed.

Misschien een goede tip

---------- oude review 05-01-2010 ----------
Hoi, Raadslag

Dat de panasonic geen kijkvenster heeft is alleen maar goed. Dit komt het brood ten goede. Met kijkvenster koelt het te veel af en moet je het venster alsnog afdekken met alluminiumfolie.

Dat de broodmachine een half uur niets doet na het instellen is niet waar.
Hij verwarmt langzaam de ingrediënten alvorens het gaat kneden. Dit levert een luchtig brood op en blijft ook veel langer vers dan de andere broodbakmachines.

Dus panasonic weet waar hij over praat.
Panasonic heeft de beste broodbakmachines.

---------- update review 28-02-2010----------
niet iedere kant en klare broodmix werkt het zelfde in de machine
probeer eerst eens een paar merken uit
zo heb ik na een paar keer de juiste broodmix gevonden
en bak brood die hoog en super mals en zeker zeer smakelijk uit mijn panasonic komen ook op het pro 2 uur en vind geen verschil met een meer uren pro beslist niet nodig
mijn broden zijn plaatjes en mmmmm wat lekker
dus op zoek naar de juiste mix kijk daarvoor eens bij een molen . ik vond mijn mix op zolder .
meel op zolder ?< hint >
suc6

---------- oude review 09-02-2009 ----------
hallo pico .
je kan ook rapid gebruiken , ook dan is het brood heel lekker ik zelf doe er altijd wat vloeibare honig bij waar door het brood beter rijst en lekker luchtig word op dit programma .
ik gebruik meestal deze stand voor alle brood soorten
suc6

Score:

Ik heb deze broodmachine ongeveer een 3tal weken terug aangekocht. Tot dusver zeer tevreden over het toestel. Heb lang getwijfeld tussen dit toestel en een Kenwood BM450, uiteindelijk door de vele positieve reviews voor de Panasonic gegaan. Kenwood maakt enorm goede mixers, maar hun broodmachine vond ik toch wel wat aan de grote kant. Misschien een interessanter toestel voor grote gezinnen.

Ik heb weinig negatieve punten te malden over dit toestel. Hij is relatief compact, wordt niet extreem warm aan de buitenzijde, maakt telkens weer super lekker brood.

Zoals velen hier al vermeldden, de kwaliteit van de ingrediënten is van groot belang, alsook de hoeveelheden. In de handleiding staan een aantal recepten die goed zijn, maar de recepten van de Belgische winkelketen AVEVE (die ook in de handleiding staan!) zijn beter. Ik raad je aan daar je bloem te halen, het assortiment is enorm! Heb je een plaatselijke groothandel/molen, zeker daar je ingrediënten kopen.

Gebruiksgemak is zeer goed, degelijkheid kan ik nu nog niet veel over vertellen. Het ziet er allemaal goed en uit.

Het luikje (dispenser) is uiteraard een groot gemak, al moet je opletten met suiker (kan de anti-kleeflaag beschadigen) en chocoladeblokjes (kan smelten). De start-uitstel functie werkt perfect, al moet je opletten dat je gist onderaan (en dit is belangrijk) zit. Daarboven je bloem, anders begint je brood te vroeg te rijzen en is het op zeep. Zowel de rapid functie als de gewone bak functie werken goed. Voor de rapid gebruik je best iets meer gist.

Dit toestel is een aanrader!

Score:

We hebben een voorloper van de huidige machine. Nl de SD206.
Inmiddels 10 jaar in ons bezit met gemiddeld 5 broden per maand. Reken maar uit dus.
En die panasonic doet het nog steeds alsof ie gisteren gekocht was.

Overigens was panasonic ook de "uitvinder" van de broodbakmachine.

H.

Score:

Een paar weken geleden kocht ik Panasonic SD-255 en ik ben er zeer tevreden over. Er komen prachtige volkorenbroden uit, goed gerezen en met een stevige korst. De machine is niet lawaaiig al mag het belletje iets luider.
Zodra mijn volkorenmeel op is ga ik andere mengsels proberen.

Score:

wij hebben deze nu al een half jaar in huis. Na een aantal verschillende (goedkopere) machines gehad, die het rdelijk deden, maar steeds na bepalde tijd stuk gingen. Deze is echt super. De beste aankoop die we hebben gedaan. We wonen in Italie, en willen graag elke dag vers brood. We gebruken hem elke dag met veel plezier. Elke dag goed brood, makkelijk in gebruik en veel mogelijheden. Kies niet voor een goedkopere machine, als je nu overweegt een machine aan te schaffen.

Score:

De broodbakmachine net in huis.
Getracht een cake te bakken. Resultaat aangebrande dikke korst en ongaar van binnen.

Vervolgens getracht een brood te bakken.
Resultaat: de kamer stond vol rook met brandlucht. Brood had dikke harde korst en weer ongaar van binnen. En op de koop toe een aangebrande zwarte "buitenbak" .

Er rest slechts een conclusie.

Levensgevaarlijk apparaat. Nooit kopen dus zonde van het geld. De Panasonic SD-255 broodbakmachine staat reeds bij het grofvuil.

Begrijp niet dat de Keuringsdienst van Waren een dergelijk apparaat toelaat.

+ Toon meer reviews
Prijzen

Er zijn geen prijzen beschikbaar voor dit product. Zie hieronder de alternatieven of klik hier voor een volledige lijst.

Alternatieven voor de Panasonic SD-255WXE